Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 42
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Olaf Koch

Prodajemo Real, ostaje samo veleprodaja

'Olaf Koch, Metro, 3 mal 4'
Foto: ''
1/2
26.02.2019.
u 08:45

Olaf Koch: Nisam još probao plavo perajnu tunu generala Gotovine, ali sigurno hoću

Predstavljanje hrvatskog startupa Trakbar među 10 finalista globalnog programa Metro Accelerator powered by Techstars, nova digitalna platforma DISH za ugostitelje, hrvatska plavoperajna tuna kao najnoviji proizvod u Metroovoj ponudi te spekulacije kako poslovanje u Kini prepuštaju internetskom divu Alibabi, samo su neke od tema o kojima smo na Demo Dayu u Berlinu razgovarali s Olafom Kochom, čelnim čovjekom Metro AG.

U prvom kvartalu poslovne godine 2018./2019. prodaja njemačkog trgovačkog lanca koji posluje u 35 zemalja i zapošljava više od 150.000 ljudi porasla je 2,1%, a tzv. like-for-like prodaja 2,3%. Dinamičan rast od 9% u segmentu prodaje putem dostave dosegnuo je 1,4 milijarde eura i trenutačno čini 18% ukupnih prihoda kompanije.

No činjenice da gotovo 50% prihoda Metro ostvaruje iz uslužnog sektora, odnosno HoReCa-e (hoteli, restorani, catering), da je potrošačka elektronika Economy izdvojena u zasebnu tvrtku, Kaufhof robne kuće prodane, a na “bubnju” je ovih dana i lanac hipermarketa Real – najbolje govore u kojem je smjeru krenuo Metro. 


Navodno ste pred potpisivanjem ugovora o prodaji 95 trgovina u Šangaju i Pekingu Alibabi, koji nastoji razviti strategiju maloprodaje usmjerenu na poduzetnike i već je investirao 2,87 mlrd. dolara u Sun Art Retail, najvećeg kineskog operatera hipermarketa. Kako to komentirate?

Nema dogovora s Alibabom. Mi već četiri godine putem Alibabe prodajemo Metroove i Realove proizvode u Kini - i to je sve. Trenutačno samo razmatramo različite mogućnosti rasta u Kini i razgovaramo s brojnim potencijalnim lokalnim partnerima. Vijest da prodajemo kinesko poslovanje Alibabi za mene je bila prilično uznemirujuća, ne znam odakle je došla, ali je pogrešna. 



Na što ste fokusirani u daljem poslovanju?

U potpunosti se okrećemo veleprodaji. Najveći potencijal našeg daljeg rasta je u uslužnom sektoru jer prodajemo svježu hranu vrhunske kvalitete, isto tako i odlične neprehrambene proizvode. Stoga ćemo za nekoliko mjeseci, kad prodamo i zadnji dio retaila, biti 100-postotni veletrgovac usmjeren na restorane, kafiće, pubove, kioske..., kojima ćemo nuditi i sva potrebne digitalne alate kako bismo prodaju digli na najvišu razinu. To nije jednogodišnje putovanje, ali će se sigurno dogoditi u idućih pet godina. 


Što očekujete od nove digitalne platforme DISH u Hrvatskoj?

DISH (Digital Innovations and Solutions for Hospitality) namijenjen je edukaciji ugostitelja koji žele osuvremeniti svoje poslovanje, uštedjeti vrijeme i povećati prihode. Korisnici platforme DISH mogu koristiti besplatne digitalne usluge poput izrade web stranica uz podršku stručnjaka iz Metroa ili aplikacije za online rezervacije stolova. Iako i sami razvijamo razna pametna rješenja, uvijek smo otvoreni i za inovacije s treće strane, pa tako i iz Hrvatske. Moram priznati da imate prilično dobrih startupova, pa selektiramo one koji obećavaju, pomažemo im da se razvijaju i dajemo im pristup našim klijentima.

Zagrebački Trakbar ove ste godine izabrali u 10 globalno najuspješnijih, među više od 500 prijavljenih startupova iz cijelog svijeta.

Trakbar je odabran s razlogom. Njegovi osnivači su kreativni, poduzetni i mislim da imaju dobre šanse da uspiju, no zadnju će riječ imati tržište i korisnici. Nije, naime, dovoljno zadovoljiti samo jedan program. To je težak proces koji traje. Dobar primjer za to je hrvatski Coffee Cloud koji je bio zvijezda našeg prvog Acceleratora, no iako su solidno napredovali proteklih godina, još uvijek su fokusirani na Hrvatsku. 


Koliko ste upoznati s hrvatskim proizvodima u Metrou?

Lani sam u Hrvatskoj imao prilike kušati odlične domaće proizvode u vrhunskim restoranima u Puli ili Zagrebu, poput Fidel Gastra, koji mi je spremio ribu, meso, povrće... iz Metroa C&C Hrvatska i mogu reći da volim vašu “kuhinju”. Jako nam je važan i lokalni, održiv uzgoj, poput ribe u Cromarisu, te nekih drugih tvrtki čije proizvode i izvozimo iz RH.

Jeste li imali prilike kušati i plavoperajnu tunu generala Ante Gotovine, s čijom ste tvrtkom Pelagos net farma ovih dana započeli suradnju?

Nisam još, ali sigurno hoću. Jeste li ponijeli malo sa sobom? (smijeh)

Kakvi su dalji planovi Metroa u Hrvatskoj i šire?

Čekali smo cijelu vječnost, no uskoro otvaramo jubilarni 10. Metro u Hrvatskoj, i to u Dubrovniku. Želimo na svakom tržištu biti vodeći veletrgovac kod kojega će i najzahtjevniji poduzetnici naći baš sve što im je potrebno, a isto tako i online. Prošlog ljeta u Njemačkoj smo krenuli s online marketom tisuća naših proizvoda, koji je jako dobro prihvaćen, a i hrvatsko će tržište, poželi li primjerice specijalni “chefovski” nož iz Osake, moći kupiti ga online. Možda ne ove godine, ali u budućnosti svakako.

>>Nacionalno savjetovanje o gospodarstvu i poduzetništvu, panel pitajte Vladu

 

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije