Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 111
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Metroov 6. Accelerator

Trakbar u vrhu poslovne inteligencije

Foto: Igor Soban/PIXSELL
1/4
21.02.2019.
u 11:55

Rješenje Trakbara isprobalo je 300 klijenata u pet zemalja, a pilot projekte u suradnji s partnerima pokrenuli su u Norveškoj i Hrvatskoj

U Hrvatskoj je gotovo nemoguće pokrenuti startup. Problemi su od administracije prilikom pokretanja kompanije, svakidašnje birokracije i 100 pravila i pravilnika do prevelikih troškova rada IT stručnjaka koje, da bi ih pošteno platili, jednako toliko morate dati državi. Na to još dodajte porez na dobit pa nije čudno što većina hrvatskih startupova odabire Estoniju, čak i Rumunjsku za otvaranje tvrtke, objašnjava Igor Švehla, suosnivač zagrebačkog Trakbara, koji se među 10 najboljih startupova, finalista globalnog programa Metro Accelerator powered by Techstars, preksinoć predstavio na Demo Dayu u Berlinu.

Ušteda vremena i novca

Na razvoju i optimizaciji poslovnih modela te testiranju poslovnih rješenja s odabranim je finalistima iz osam zemalja u protekla tri mjeseca radilo više od 200 međunarodnih mentora, a svaki je dobio i početnu financijsku injekciju Metroa od 120.000 eura. Na svakog uspješnog 50 ih na ovogodišnjem Acceleratoru nije dobilo šansu. No zna li se da je kroz Techstarsov program proteklih godina prošlo više od 1600 startupova koji su sa svojim tehnološkim inovacijama privukli oko 5 milijardi dolara investicija, a zaradili 17 milijardi, jasno je zašto Metro Cash&Carry, jedan od najjačih veletrgovaca na HoReCa tržištu (hoteli, restorani, kafići), kontinuirano doprinosi razvoju tehnoloških inovacija koje omogućuju daljnju digitalizaciju tog sektora.

Pametna poslovna inteligencija Trakbara, predstavljena je više od 150 potencijalnih ulagača i investitora na Demo Dayu, ugostiteljima, primjerice, omogućuje optimizaciju cjelokupnog poslovanja koja štedi vrijeme i novac. 
– Zamislite da kao vlasnik kafića znate koliko ćete boca piva prodati sljedeći mjesec +/- 5 boca ili kao vlasnik restorana koliko svježih namirnica trebate sljedeći tjedan kako ne biste ništa morali baciti – kaže suosnivačica Trakbara Gabriela Lovrić.

Ističe kako njihova poslovna inteligencija malim i srednjim barovima te restoranima olakšava donošenje svakodnevnih odluka kroz precizno predviđanje prometa, potrošnje i stanja zaliha s čak 90-postotnom preciznošću za više od mjesec dana unaprijed. 
Poduzetnici u mnogim industrijama već imaju poslovna rješenja i digitalne alate utemeljene na poslovnoj inteligenciji, no to nije slučaj s ugostiteljstvom. Neovisni poduzetnici uglavnom nemaju na raspolaganju resurse za njezino korištenje pa se oslanjaju na vlastitu intuiciju i neodgovarajuće alate, olovku, papir i ogromne excel tablice.

Poslovna inteligencija je pokazala da ljudsko ponašanje i intuicija često nisu mjerilo uspješnog poslovanja te da mali neovisni poduzetnici, za razliku od većih tržišnih igrača koji si mogu priuštiti napredne alate za obradu i predviđanje na temelju prikupljenih podataka, puno puta ostaju prepušteni poslovnom predviđanju koje nije utemeljeno na stvarnim podacima.

Statistika je pokazala kako tri od pet manjih poduzetnika propadnu u prve tri godine poslovanja. Zato uvijek treba gledati unaprijed i poboljšati produktivnost pa Trakbarov sustav za njih samostalno izrađuje prijedloge narudžbi kako bi optimizirali tok novca, a pomaže im i u praćenju performansi osoblja, pogotovo sada u vrijeme nestašice radne snage na tržištu, kako bi mogli nagraditi najbolje ili podučiti lošije.

Mjesečni rast korisnika 27%

– U ugostiteljstvu nije tako velika konkurencija kao, primjerice, u bankarskom sektoru, te smo se vrlo lako odlučili za vertikalu u kojoj smo “kao doma”. A i želio sam mlađoj sestri koja ima lokal dokazati da “moj program” može biti bolji od njenog dvadesetogodišnjeg iskustva – smije se Švehla.

Kaže kako rješenje Trakbara isprobalo već 300 klijenata u 5 zemalja, a pilot projekte u suradnji s partnerima pokrenuli su u Norveškoj i Hrvatskoj. U Norveškoj, primjerice, rade s jednim od najvećih globalnih proizvođača pića kojemu su i male uštede od 1% veliki brojevi, dodaje G. Lovrić.

Troškovi izlaska na bilo koje tržište veliki su, i samo razvijanje platforme je jako skupo. Oni su smanjili troškove jer inovaciju prodaju uz pomoć partnera, poput Metroa, koji je velik, dobro profilira svoje kupce i unaprijed zna tko bi im bio dobar klijent. Već sada imaju mjesečni rast korisnika od 27%. Globalno tržište poslovne inteligencije vrijedno je 20,8 milijardi dolara pa zapravo tek sad kreću u proces prikupljanja sredstava, 700.000 eura u prvoj rundi, kako bi rasli na postojećim tržištima - hrvatskom, njemačkom, talijanskom, austrijskom i norveškom, povećali broj korisnika i proširili se na još četiri nova tržišta u četiri godine.

– U svijetu postoji tek nekoliko igrača koji rade stvari slične nama i uglavnom je riječ o mladim startupovima. No neki su već dobili višemilijunske investicije (Tenzo) ili su već kupljeni od velikih proizvođača pića. AbInbev je primjerice kupio WeissBeerger za 80 milijuna dolara – kaže Švehla.

Dodaje kako je hrvatska startup scena posljednjih godina ipak malo živnula, no teško je baš svake godine izbaciti jednog “Unicorna”. – Ima svijetlih primjera, ali nedostaju nam investitori ili fondovi rizičnog kapitala – objašnjava Švehla.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije