Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 66
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Akvizicije

Čelnici Mercatora sljedeći tjedan stižu na sastanak s Todorićem

mercator
Sanjin Strukić/Pixsell
03.03.2011.
u 13:51

Tko će kupiti koga? S obzirom na gospodarske prilike, sada je vrijeme za kupnju, a ne prodaju, poručio je danas Žiga Debeljak u Ljubljani. No, i Todorić bi radije kupovao, nego prodavao, u čemu ima i podršku EBRD-a.

Nakon što su obostrano izrazili želje - Agrokor za kupnju 23,3 posto dionica Mercatora od Pivovarne Laško, a Mercator za kupnju Konzuma - Agrokor je u četvrtak poslijepodne pozvao čelnike Mercatora da dođu na sastanak u Zagreb sredinom idućeg tjedna. "Ugostit ćemo vas kao pravi domaćini", stoji u pozivu Agrokora, koji je stigao baš nakon godišnje konferencije za novinare Mercatora u Ljubljani, na kojoj je njegov čelnik Žiga Debeljak objasnio kako pismo o zainteresiranosti za Konzum, koje su dan ranije poslali Todoriću, nije neozbiljna protuponuda. Dapače, i transparentna je, dok su oni za Todorićevu namjeru spajanja saznali - od medija.

Tko koga kupuje?


– Naša je namjera iskrena, pismo Todoriću iskreno je i transparentno, a hoće li se pregovori nastaviti, ovisi o samom Agrokoru, od kojega čekamo odgovor – kazao je Debeljak, prije nego je stigao Agrokorov poziv na razgovor, kojega su, potvrđeno nam je, u Mercatoru prihvatili. U pismu Todoriću, kojega je Mercator u srijedu uputio i Ljubljanskoj burzi, izrečena je, podsjetimo namjera, da kupi njegovu maloprodaju, s obzirom da, tvrde, vertikalna povezanost trgovine s vlastitom proizvodnjom dugoročno smanjuje konkurentnost i razvojnu sposobnost trgovačkih društava i čini štetu svima u lancu.

Stoga predlažu da Agrokor nastavi poslovanje kao uspješna poljoprivredno-prehrambena proizvodna tvrtka, čime bi se nastavila i dosadašnja uspješna poslovna suradnja dviju tvrtki, jer je na tom planu, ističe Debeljak, Mercator Agrokoru, uz njegove vlastite kompanije, i sada najveći kupac na svim tržištima na kojima posluje. Povezivanje bi, parafrazirao je Debeljak nedavne tvrdnje iz Agrokora, donijelo obostranu korist i njima i regiji.

Bi li potrošači više profitirali Mercatorovim preuzimanjem Konzuma ili Agrokorovim preuzimanjem Mercatora, Debeljak je rekao kako takve špekulacije ne može komentirati u skladu s poslovnom politikom Mercatora, a isto tako ni animozitet nekolicine slovenskih ministara koji se boje kako bi Konzumovo preuzimanje Mercatora značilo kraj za slovenske proizvođače. No, Mercatorova je strategija jasna, na svakom tržištu na kojem posluju preferiraju i lokalnu proizvodnju i lokalne proizvođače, rečeno je.

Za Agrokorove namjere saznali iz medija

Agrokor, tvrdi Debeljak, ni upravi, a ni vlasnicima Mercator grupe, do danas nije rekao niti se s ikim od njih osobno dogovarao o mogućem strateškom savezu i povezivanju, nego su za to saznali od medija. No, računali su, kad već postoji interes, zašto i oni ne bi iskazali svoju namjeru za preuzimanje Konzuma jer su, tvrdi, vodeći trgovac u regiji, solidno posluju i banke ih vide kao financijski stabilno poduzeće, a usto imaju najveći nekretninski fond vrijedan 1,8 milijardi eura, potpuno neopterećen hipotekama. U svakom ga času mogu monetizirati i dobiti pola milijarde eura, iako je to bilo u planu tek za 2012. i 2013. godinu, kazao je Debeljak.

– S obzirom na gospodarske prilike, sada je vrijeme za kupnju, a ne prodaju, a s obzirom na našu financijsku moć i strateška usmjerenja, mi to i ostvarujemo. Za dobre partnere i projekte uvijek imamo izvore financiranja – poručio je Debeljak, ističući kako su za Mercatorom u lanjskoj godini čak tri velika poslova pothvata – akvizicija Getroa u Hrvatskoj, Panta u Crnoj Gori i Coke u Srbiji.

Mercator je, čulo se danas, lanjsku poslovnu godinu završio sa 2,78 milijardi eura prihoda od prodaje, što u odnosu na godinu ranije znači rast od 5,2 posto, a najveći utjecaj na poslovne rezultate imala je deprecijacija srpskog dinara od 13,1 posto u odnosu na 2009. Lani je realizirano 30,3 milijuna eura čiste dobiti, 10-ak milijuna eura, odnosno 43,9 posto više nego u 2009. i 39 posto više u odnosu na planiranu dobit u 2010.

U ukupnim prihodima, uz slovensko, na kojemu se ostvaruje oko 60 posto ukupnih prihoda, te srpsko s udjelom od 17,2 posto, hrvatsko je tržište treće sa 14,4 posto udjela u prihodima, što znači da je na njemu lani ostvareno 399,4 milijuna eura, što je rast od 26,8 posto u odnosu na 2009. Akvizicijom Getroa, Mercator je u Hrvatskoj povećao broj poslovnica za 16 i oko 100.000 novih prodajnih kvadrata, dok u prihodima Getro čini trećinu. Cilj je na hrvatskom tržištu do 2015. ostvariti 16,5 posto ukupnih prihoda grupacije, te 60 posto u čitavoj JI regiji. Što se pak tržišnih udjela tiče, u RH Mercator drži 8,8 posto tržišta, posluje na 241 tisuću kvadrata i ima 3600 zaposlenih, kazala je danas Stanka Čurović, članica uprave za područje Mercator trgovine jugoistočne Europe.

Hrvatsko tržište Mercatora u gubitku

U odnosu na srpsko, slovensko i bosansko-hercegovačko tržište, na hrvatskom se tržištu, neizravno je rečeno, poslovalo s gubitkom. Debeljak kaže kako je do prije dvije godine hrvatsko tržište Mercatoru donosilo dobit. No, onda je, kazao je Debeljak, došlo do političkih zapleta i jake medijske kampanje zbog koje su kupci emotivno reagirali, pa su i prihodi pali, no s novim rukovodstvom od ove godine stanje bi se trebalo popraviti.

U ovoj godini Mercator grupa planira 2,9 milijardi eura prihoda od prodaje ili 6 posto rasta u odnosu na 2010., a do 2015. 4,2 milijarde čistog prihoda što bi značilo 9-postotni prosječni godišnji rast. Rast opsega poslovanja Mercator će postići ostvarivanjem vrijednosti za potrošače u okviru svoje pobude te nastavkom realizacije razvojnih planova na svim tržištima, te ulazak u Makedoniju i Kosovo, a već sada vodi za tri tržišta u odnosu na Agrokor.

U sljedećem petogodišnjem razdoblju, čulo se, Mercator namjerava investirati više od 700 milijuna eura, prije svega u razvoj maloprodaje i logističke mreže.

 

Komentara 46

ID
ivo dugobaba
14:38 03.03.2011.

Mi vama Fuck- a vi nama Mercator

CR
crocro
14:52 03.03.2011.

Ako se desi da Mercator kupi Konzum, onda me Konzum više nikada neće vidjeti kao vjernog kupca, a Mercator još manje. Zašto Konzum ne bi kupio Mercator? Zato što su se slovenski ministri digli na zanje noge u obrani slovenske proizvodnje, dok naši u obrnutom slučaju nisu a niti bi. Zato ako Konzum kupe slovenci, želim im uspjeh u radu bez mene. Moju lipu nikada neće vidjeti pohlepni slovenci, koji brane svoju proizvodnju i ne vide mogućnost pripadanju Konzumu.

DU
Deleted user
14:36 03.03.2011.

Članak je napisan u offsetu odnosno glavna, neprijeporna i kao granit tvrda činjenica : 23 % dionica Mercatora preko zle sudbe Pivovarne Laško, koja se razgranala daleko izvan core businessa ind. napitaka na inicijativu Janše, kontrolira talijanski bankarski div Unicredit. I tko bude kupac tih 23 % odredit će talijanski bankari jer će se s dobivenom cifrom namiriti za kredite koje su dali Pivovarni Laško (gdje je glavni protagonist bio svojedobna 1/3 trolista braće Šrot). Agrokor se javio zainteresiran da bi kupio od Unicredita tih 23 % i kako i oni imaju kredite i bankarsku podršku Unicredita, gledaju ih sa simpatijama kao poslovnog partnera odnosno kandidata za kupnju 23 % paketa dionica Mercatora. Neće Unicredit sjediti na dionicama maloprodajnog lanca kad je dao cash i želi natrag cash odnosno oni, talijanski bankari, ne znaju gazdovati samoposlugama, zar ne? A kontra namjera odnosno pismo Žige je čisti blef jer Unicredit je via Pivovarna Laško \"kost u grlu\", a Agrokor samo jedan od možebitnih kupaca koje izabere talijanska bankarska grupacija.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije