Gradonačelnik Tomislav Tomašević i zamjenici Danijela Dolenec i Luka Korlaet imaju redovnu konferenciju za novinare. – Prva redovna sjednica Gradske skupštine u novom mandatu održat će se 15. srpnja. Bit će nekoliko desetaka točaka, idući tjedan će biti objavljen cijeli dnevni red. Čak 11 točaka je vezano za uspješno povučene EU fondove, odnosno ugovore za EU sufinanciranje brojnih kapitalnih projekata. Vjerujem da će za njih glasati i oporba. Ukupna vrijednost tih projekata je 55 milijuna eura, a iz EU fondova će doći 31 milijun eura. Najvrjednija je svakako dogradnja OŠ Horvati kojom se osigurava prijelazak na jednosmjensku nastavu. Ukupna je vrijednost čak 13,7 milijuna eura, a 6,4 će doći iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost. Grad će financirati ostatak. Iz istog programa obuhvaćena je i dogradnja OŠ Šestine, vrijedna 5 milijuna eura, a 1,3 će biti iz Gradskog proračuna.
– Vjerujem da će mnoge razveseliti projekt uređenja Kina Europa, tu je proračun 11,6 milijuna eura, a oko pola će doći iz EU fondova. Planira se energetska obnova Klinike za psihijatriju sveti Ivan, Dom za starije Ksaver, sportske dvorane u Trnskom i Trešnjevka, zdravstvene stanice Njegoševa, vrijednost je 13,6 milijuna eura, a 10 milijuna će biti iz EU fondova. Imamo još jedan program koji je u suradnji s APN-om, to su energetske obnove školskih i predškolskih objekata – OŠ Matka Laginje, PŠ Luka i DV Leptir, ukupna ulaganja su 10,8 milijuna eura, a pet milijuna eura doći će iz bespovratnih sredstava – naveo je Tomašević te dodao još jednom kako očekuje konsenzus u Skupštini.
Prvo pitanje bilo je vezano za sigurnosnu organizaciju Thompsonova koncerta. – Organizator je napravio, prema našim informacijama, četiri elaborata. Jedan za promet, drugi za sigurnost, treći za zaštitu od požara i četvrti za evakuaciju. Gradu i policiji je poslan prometni elaborat. Gradu nisu poslani ostali elaborati zato što ne trebaju ni biti poslani, to nije pitanje Grada i nemamo informacije ni o čemu osim o prometu – napomenuo je Tomašević.
Nastavio je s objašnjavanjem što gradske službe rade na pripremama za koncert. – Prvi bilateralni sastanak između institucija i organizatora bio je početkom travnja, a na inicijativu Grada uspostavljena je trilateralna komunikacija koja je krenula početkom svibnja. Ono na čemu, neovisno o tome, službe rade jesu pojačani operativni kapaciteti za održavanje javnih površina prije i poslije koncerta. Bit će stotine radnika Čistoće angažirano za uređivanje javnih površina. Kapaciteti Zagrebačkih cesta bit će upregnuti s obzirom na posebnu prometnu regulaciju. Isto tako kapaciteti ViO-a su angažirani na način da će barem 25 hidranata oko Hipodroma biti modificirano kako bi na njima bile slavine za pitku vodu, koja će biti besplatna. Osim toga, bit će i dodatne cisterne s pitkom vodom. Prometni elaborat predan je prošli tjedan, a jučer je došao zahtjev organizatora za zatvaranje određenih ulica, na taj se zahtjev treba očitovati Grad pa policija daje finalno odobrenje. Što će se točno zatvoriti za promet na dan koncerta, o tome se i dalje vode razgovori. Ono što se može reći sa sigurnošću jest da će na dan koncerta Most slobode biti zatvoren za osobna vozila, a podsjetit ću da je tako bilo i kada je bio koncert Eda Sheerana. Koji još mostovi, ulice... vode se razgovori. Uskoro će biti sve prezentirano – kazao je Tomašević.
Što se tiče parkinga, dodao je, postoji informacija da je Grad obio dati vlastite površine u zakup za posjetitelje koncerta, a to nije točno. – Istina je da je u svibnju došao dopis organizatora oko potencijalnih površina za parkiranje, Grad je rekao da je to načelno O.K., ali da o najmu treba razgovarati s vlasnicima. Grad tu nema ingerenciju. S druge strane, ako postoje površine u posjedu Grada koje se žele iznajmiti, Grad ih je spreman iznajmiti, no takvih je površina u tom prijedlogu bilo minimalno. Grad pomaže da se pronađu barem lokacije za parkiranje autobusa, pomažemo u spajanju vlasnika i organizatora kako bi se takva površina našla – istaknuo je.
Neki sugeriraju, dodao je, da bi Grad trebao osigurati parking, no Grad ne može zakupiti tuđe površine. – Grad nema velikih površina za parkiranje u svom posjedu, kada bi ih imao, one bi već bile u funkciji – rekao je.
– Što se tiče teze da bi Grad mogao trgovačkim centrima naložiti da budu zatvoreni tu subotu i ustupe parkinge, po kojoj osnovi? – upitao je gradonačelnik. Nastavio je s objašnjavanjem zašto se koncert održava baš 5. srpnja. – Originalno je organizator tražio termine u svibnju i lipnju, to nije bilo moguće pa je bio ponuđen bilo koji dan u srpnju i kolovozu, nakon toga je organizator odabrao 5. srpnja. Kaže se da je to u sezoni i da će biti gužve na cestama, to je točno. No, točno je i da je u to vrijeme manje prometa u Zagrebu jer je vrijeme godišnjih odmora. Da je koncert u rujnu, bilo bi to puno veće prometno opterećenje za grad – objasnio je.
Bilo je, dodao je, pitanja i oko veličine koncerta. – Ugovor između Ustanove za upravljanje sportskim objektima i organizatora je sklopljen 21. ožujka i to za površinu od 280.000 kvadrata, a naknada je bila 245.000 eura prema važećem cjeniku. Ista površina i cijena kao za godinu dana ranije održan koncert Eda Sheeranu. U jednom od članaka navodilo se da je maksimalan broj posjetitelja 100.000, što je bilo definirano na temelju originalnog zahtjeva Thomsonova menadžmenta koji je tražio i Hipodrom. Napisali su da procjenjuju broj posjetitelja na 60.000. Nakon toga ugovor je sklopljen na maksimalni broj posjetitelja od 100.000. Nakon toga prodano je 280.000 ulaznica. Tražili su da se aneksira ugovor na način da se zakupi dodatni prostor Hipodroma i USO je sklopio aneks za dodatnih 100.000 kvadrata za dodatnu naknadu od 93.000 eura. Odredba o broju posjetitelja zamijenila se time da "broj posjetitelja ne smije biti veći od maksimalnog broja sukladno mjerodavnim propisima i odlukama nadležnih državnih tijela". Pojavila se informacija da su državne i gradske institucije organizatora uvjetovale da bude jedan veći koncert umjesto nekoliko manjih. Gradske institucije nisu to uvjetovale, naprotiv, mislim da bi bilo bolje da se koncert podijeli na dva ili više manjih i da se tako smanje rizici. Provjerio sam s USO-om, koji može aneksirati ugovor, i oni bi na to pristali kada bi organizator zatražio – rekao je Tomašević dodajući da će Grad dati sve od sebe da se pripreme odviju što uspješnije.
Upitan je ima li više informacija o parkingu i boji li se kolapsa ako se ljudima ne omogući negdje ostaviti automobile. – A gdje? Jasno je valjda da Grad ne može od privatnih vlasnika zakupiti privatne površine za privatni koncert – naglasio je Tomašević.
Poništen je natječaj za nadvožnjak preko Ranžirnog. Hoće li to produljiti radove na Sarajevskoj, zanimalo je novinare. – Sarajevska funkcionira kao novi južni ulaz u grad. No, da bi to bila, potrebno je da HAC napravi taj nadvožnjak. Javna nabava traje više od godinu dana, došlo je do poništenja, sad treba pitati HAC znači li to da se postupak vraća u prethodnu fazu ili moraju krenuti ispočetka, no to ne utječe na radove Grada iz perspektive ceste. Mi ćemo Sarajevsku napraviti do kraja ove ili početka iduće godine i funkcionirat će za stanovnike Jakuševca, Travnog, Hrelića... Međutim, na nju neće moći ući nitko drugi dok se ne napravi nadvožnjak. Tramvajska pruga je povezana s time da počnu radovi na nadvožnjaku i ako ti radovi budu kasnili, imamo problema s puštanjem tramvajske pruge u funkciju. Vodimo razgovore da i to premostimo – kazao je Tomašević.
nevjerojatna količina licemjerstva laži, prijetvornosti i naknadne pameti kod Tomaševića. Bilo je više puta zatražen dodatni termin, no grad, odnosno Tomašević je to odbio, bilo je o tome i u medijima. I sad on kao dijeli lekcije a sam jee kriv i sve zakuhao. Muljavi licemjer kao i u svemu drugome