Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb Večernjakova biciklijada

Pridružit ćete se našoj biciklijadi? Evo kako pripremiti gume, lanac, kočnice

Stručni savjeti za sigurno pedaliranje uz Večernji list 12. lipnja sa startom na Bundeku
27. svibnja 2021. u 11:55 0 komentara 1028 prikaza
Zagreb: Centar KNAP na Pešćenici organizirao je radionicu popravka bicikla
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

I počela je! Dakako, nitko je nije baš najavio, ali i nije potrebno, jer ako bacimo samo jedan pogled na ceste, vidimo da je sezona “biciklom na posao” itekako počela. Kao i sezona obiteljskog pedaliranja i rekreiranja na dva kotača. To pak znači da se stresla prašina s bicikala koji su se izvukli iz garaže i skinuli s balkona te da će ih sve će više ljudi početi svakodnevno koristiti kao prijevozno sredstvo, ali i zbog zdravlja, odnosno vježbanja. A pedalirat će se opet i na Večernjakovoj biciklijadi, koja će se održati 12. lipnja, s ciljem i startom na Bundeku. Prijaviti se, podsjećamo, možete na portalu Večernjeg lista putem online obrasca.

Bundek Prijavite se na 39. Večernjakovu biciklijadu, vozimo se 12. lipnja

Dobro je “povesti” i alat

Prije vožnje valja provjeriti kakvo je stanje s biciklom i treba li mu servis. Ako nema većih kvarova, već je riječ o zatezanju kočnica i sajle brzina, zamjeni kotača i zračnica ili podmazivanju lanca, to bez problema možete napraviti i sami.

– Ljudi na prvu misle da je teško i komplicirano, no kad im se jednom pokaže, iznenade se koliko je zapravo lako – kaže Ivan Vučić, stručni suradnik Kulturnog centra na Peščenici koji je dugi niz godina radio u servisu za bicikle.

Nakon zime, budući da bicikl dugo stoji, treba ga, ističe, malo dotjerati jer neki dijelovi znaju olabaviti ili se istrošiti. – To je normalna pojava, a trebate samo dobar alat i većinu osnovnih stvari možete napraviti sami. Primjerice, kotač se demontira odvijačem. To je najvažniji dio, skidanje. Zatim se vrlo lako odvoji stara guma, namjesti nova i stavi natrag na bicikl. Vijci se potom postave onako kako su bili i opet pričvrste – objašnjava Vučić, dodajući kako je to korisno znati i dogodi li vam se puknuće gume na cesti. Zato bi na dulji put trebalo nositi rezervnu gumu i alat, što nije velik teret. A što se zatezanja brzina i kočnica tiče, postupak je gotovo isti.

Večernjakova biciklijada Karavana kreće PRIJAVITE SE na Večernjakovu biciklijadu - zamijenite kauč dvama kotačima, pivo vodom, a četiri zida rajskim Bundekom

– S vremenom se sajle koje imaju brzine i kočnice olabave jer se istroše u vožnji. Treba ih zategnuti kako bi bile sto posto precizne i kvalitetne. Opet nam treba alat, u ovom slučaju imbus-ključ. Svaka kočnica ima sajlu koja izgleda poput čvrste niti. Treba je zategnuti dok ne osjetimo jaču snagu kočenja. I brzine imaju sličnu sajlu, samo što su tanje. A i postupak je sličan. Navoje na sajli zatežemo dok ne osjetimo da se brzina može promijeniti elegantno i bez zapinjanja – objašnjava stručnjak za bicikle. Lanac se pak podmazuje kad primijetimo da teže okrećemo pedalama.

– Za to je najbolje kupiti specijalizirano ulje koje je dostupno u trgovinama s opremom za bicikle. Ulje treba biti gusto, a stavlja ga se vrlo malo. Bilo je slučajeva da su ljudi lanac mazali mašću, što nikako nije preporučljivo – veli Vučić.

Najvažnije odmah osušiti

Važno je i bicikl održavati čistim jer se upravo na prljavštinu navuče vlaga i onda se zna pojaviti hrđa.

Večernjakova biciklijada radionica knap-a Postanite sam svoj majstor za bicikl

– Najvažnije je odmah osušiti bicikl. Može se bez problema prati cijeli, pod većim pritiskom vode. A može se odvesti u autopraonicu, samo treba pripaziti da se sitnim dijelovi na prskaju pod prevelikim pritiskom da se ne oštete – zaključuje Ivan Vučić. Ove subote u 11 sati opet ima radionicu u parku iza KNAP-a, kamo se može doći biciklom i na licu mjesta isprobati njegove savjete.

 

Top savjeti za održavanje bicikla

1) ZAMJENA

Kotač demontirati odvijačem, skinuti vanjsku gumu i postaviti novu. Vratiti kotač te pričvrstiti vijke.

2) PODMAZIVANJE

Najbolje je koristiti specijalizirano ulje. Mora biti gusto, a na lanac se stavlja vrlo mala količina.

3) UČVRŠČIVANJE

Olabavljene sajle kočnica treba zategnuti imbus-ključem dok se ne osjeti jača snaga kočenja.

4) ZATEZANJE

Brzine također imaju sajlu, samo je tanja. Postupak je isti kao i kod kočnice, treba zategnuti navoje dok prijelaz između brzina ne postane lagan.

5) ČIŠĆENJE

Pranje je preporučljivo jer prljavština privlači vlagu. U autopraonici se trebaju zaštititi sitni dijelovi.

BOLJE TO NEGO PAUK
VIDEO Dvojac iz Zagreba oduševio Hrvatsku: Zasmetao im auto na putu, pa ga se 'kreativno riješili'
PVMax
Sunce na vašem krovu
Projekt PVMax – REGEA priprema investicijski val u sunčane elektrane
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.