Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Uber pao ispod 4000 vozača, ostalih sve više

U Dubrovniku je 1200 novih taksista zagušilo promet
01. srpnja 2018. u 08:38 16 komentara 15453 prikaza
Uber
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL

Novi Zakon o cestovnom prijevozu koji među ostalim liberalizira tržište taksi-usluga u Hrvatskoj, na snazi je od sredine svibnja ove godine. Gradovi tako više ne mogu ograničavati broj taksi dozvola na svom području, a uvjet za dobivanje dozvole je posjedovanje licencije.

Dubrovnik ODGOVOR GRADONAČELNIKU UBER: Promet u Dubrovniku nije kolabirao zbog liberalizacije autotaksi prometa

Za licenciju je pak potrebno među ostalim da je vozač star najmanje 21 godinu, ima dobar ugled i da je položio teorijski ispit iz poznavanja prometnih pravila. Kao način obračuna vožnje može se koristiti i taksimetar i internetska aplikacija.

Usklađivanje sa zakonom

Do stupanja novog zakona u Hrvatskoj je bilo oko 3000 taksista s dozvolama, a tu je uslugu nelegalno pružao i Uber koji je imao oko 4000 partnera-vozača. Prema novom zakonu, i Uberovi vozači tretiraju se kao taksisti pa su se morali prilagoditi novim pravilima. I Uberova vozila sad moraju imati oznaku taksi na krovu. A jedno od bitnih novosti je i da taksi vozilo ne smije biti starije od sedam godina, što je određeno posebnim pravilnikom.

Uber
1 / 16
prosvjed taksista u Zagrebu
Donosimo vam popis stvari koje ljudi najčešće gube u Uberu Uoči turističke sezone Od sutra veće cijene Ubera, na jadranskoj obali start devet kuna

Koliko točno je dosad Uberovih vozača uspjelo ishoditi licencije i dozvole, u toj tvrtki ne otkrivaju. No tvrde da se velika većina tvrtki partnera-vozača već uskladila s novim Zakonom te da im je mnogo vozača reklo da žele nastaviti voziti preko njihove platforme. Iz Ubera poručuju i da vjeruju da će vrlo brzo opet doći do brojke od 4000 vozača.

– Većina tvrtki partnera-vozača je još u postupku ishođenja državnih licencija, za što, prema pravilnicima, imaju šest mjeseci, a tek će nakon toga ishoditi gradske dozvole prema svojoj namjeri poslovanja – kažu u Uberu.

Donosimo vam popis stvari koje ljudi najčešće gube u Uberu NOVA PRAVILA Uberova vozila morat će imati oznaku 'taxi'

Taksi-tvrtke pak koje su prije imale problema s ograničenim brojem taksi-dozvola sad su dobile mogućnost širenja. Tako su Eko taxi i Cammeo napokon uspjeli ovih dana ući u Split. U Eko taxiju kažu da su prije stupanja novog zakona na snagu imali 150 taksi-dozvola na području Zagreba, Zaprešića i Vodica, a da sad imaju 200 dozvola, od kojih je 30 novih u Splitu te 20 u ostalim gradovima. U toj tvrtki očekuju da bi do kraja godine mogli imati do 300 dozvola i 600 zaposlenika, a dugoročni im je cilj doći do 1000 vozila i 1500 zaposlenih.

– Još je puno pitanja i nejasnoća što se tiče novog zakona i pravilnika, ali će se i to s vremenom polako razjasniti. Pripremili smo se za početni kaos, educirali sve svoje vozače o njihovim obvezama te očekujemo da će sve biti u redu bude li zakon temeljito provodio – kaže direktor Eko taxija Mislav Munivrana. U Cammeo grupi kažu da su već u prvih mjesec dana od liberalizacije taksi-tržišta povećali flotu za 100 automobila i zaposlili 150 vozača. Kažu da je zahvaljujući liberalizaciji, Cammeo danas u Splitu, Puli, Velikoj Gorici, Našicama, a uskoro će doći i u Dubrovnik, Rovinj, Poreč, Zadar…

Lanjski prosvjed taksista protiv Ubera u Zagrebu Taksisti: 'Butković je ovim zakonom preuzeo odgovornost za stanje u ljetnim mjesecima'

Broj taksi-vozila i dalje raste

U Dubrovniku pak kažu da im je takva liberalizacija tržišta i priljev novih taksi-vozila znatno otežao odvijanje prometa. Navode da je Grad je otprije imao 250 taksi-dozvola, a prema podacima policije, nakon uvođenja novog zakona na dubrovačkim ulicama je dodatnih 1200 taksi-vozila i taj broj svaki dan raste. U Dubrovniku još nisu izdane dozvole prema novom zakonu jer je Gradsko vijeće odluku o dozvolama donijelo 16. lipnja, a čekalo se stupanje na snagu Pravilnika Ministarstva prometa.

Vozim turiste po Dubrovniku i zarađujem više nego na ijednom sezonskom poslu PROMO Vozim turiste po Dubrovniku i zarađujem više nego na ijednom sezonskom poslu
krađa
Uhvaćen na djelu
Postavio kameru kako bi otkrio tko mu krade stvari iz ulaza, ali ovog lopova nije očekivao
PET FAZA SNA
Jeste li se ikad zapitali zašto spavate više od osam sati, a nenaspavani ste?
  • stefj:

    Ovo je super, sada mi je cijena vožnje s aerodroma do kuće (Zagreb) pala na cca. 100 Kn, a prije su mi znali uzeti i 250. Na moru je cijena pala još i više, sjećam se što je značilo u ... prikaži još! Dubrovniku uzeti taxi... U svakom slučaju tržište će vrlo brzo izregulirati stvar, u velikom dijelu će otpasti lažni taksisti, a i deranje cijenama će se smanjiti... Kada bi vlada isto napravila i na drugim područjima gdje postoji preregulacija ili monopolistički giganti, brzo bi država prosperirala.

  • Avatar taqa
    taqa:

    Ne znam da li je informacija istinita,ali Dubrovčani se žale da ima puno vozača iz Trebinja.

  • Sacha1948:

    Srbin pa naopak.