Naslovnica Vijesti Hrvatska

Pomlađuju, ali ne čine čuda

Tvorci kozmetičkih pripravaka ne mogu začepiti rupe na ozonskom omotaču, ali se trude proizvesti kreme koje od njih sve bolje štite
01. listopada 2001. u 00:00 255 prikaza

- Naše bake i prabake jele su zdraviju hranu, disale čišći zrak, malo se izlagale suncu i živjele znatno mirnije. Nisu trpjele svakodnevnu stresnu rastrganost između posla i kuće a ipak, u 50 i nekoj bile su sredovječne žene. Danas u toj dobi izgledamo i dalje mlado, a za to su zaslužne sve bolja kozmetika i njega - kazala nam je uvjereno kozmetičarka, i sama u lijepim zrelim godinama, s tenom koji kao da joj daje za pravo. Nije li u njezinoj tvrdnji ipak pomalo profesionalne deformiranosti?

Genetika ili kozmetika

Što je pomoglo Tini Turner da je poput dobroga crnog vina s godinama sve više seksi? Genetsku mladolikost imaš ili nemaš, i o tome se nema što raspravljati. A o kozmetici bi se moglo raspravljati, ali nema previše smisla. Iako povremena analitička istraživanja razotkriju da svaka krema ne ispuni što obeća, žene a sve više i muškarci neće odustati od kupovine malo snova i nade u bočici. I čini se da pri tomu ne griješe. Sumnjičavost ublažavaju suvremene dermatološke spoznaje, prema kojima su geni igrali odlučujuću ulogu u procesu starenja, dok im je nisu oduzeli slobodni radikali. Dakle, prije ere ekološkog onečišćenja. Tvorci kozmetičkih pripravaka ne mogu začepiti rupe ozonskog omotača, ali čini se da se doista trude proizvesti kreme koje od njih sve bolje štite.

- Djelotvornost krema protiv bora dokazana je i nepobitna. One doista poboljšavaju ukupno stanje kože i brišu sitne bore. To, dakako, ipak ne znači da od tih krema treba očekivati čuda. Sadržavaju aktivne tvari za smanjenje i sprečavanje nastanka novih bora, ali ne mogu sasvim zamijeniti radikalnije medicinske i kirurške metode - pojasnila nam je iskusna dermatologinja dr. Maja Ceković.

Što, dakle, kupiti? Na tržištu ima svega. Gotovo svaka marka nudi anti-age program, koji se obično sastoji od kreme za dan i noć, za oko očiju i koncentrata u obliku gela ili seruma. Ovaj smo put pitali o onomu što je novo i najbolje.

Sastojci iz cijelog svijeta

Potpuna novost na našem tržištu talijanska je marka LBF, nova uvozna akvizicija dinamične riječke tvrtke Marrai. Iza skraćenice krije se puno ime - Leading Beauty Farms (Vodeće farme ljepote), koje otkriva kako su nastali proizvodi koji se pod njim prodaju. U suradnji s vodećim svjetskim farmama ljepote, biolozi sa Sveučilišta u Bologni analizirali su 120 najboljih proizvoda 40 vodećih i najcjenjenijih kozmetičkih kuća u svijetu. Izdvojili su 16 najboljih, razgradili im formule i odabrali najbolje sastojke, te na temelju njih proizveli novu liniju, za koju tvrde da uvažava sve kožne funkcije - lučenje, osjetilnost, disanje, regeniranje i zaštitu. Proizvodi LBF mogu se kupiti samo na dva mjesta u Zagrebu i po jednom u Rijeci i Splitu.

Za tjedan dana, također u probranim ljekarnama i parfumerijama, naći će se najnoviji Decleorov cjeloviti odgovor na potrebe žena sa zrelom kožom - Vitaroma Lift Total. Prirodni proces restrukturacije kože potiču fitohormonski kompleks i esencijalna ulja, među kojima je i jedinstveni, prvi put upotrijebljeni ekstrakt stabla - madagaskarskog bubnja. Krema za lice i vrat, za oko očiju i usta te posebna maska uglednog pionira prirodne visokovrijedne kozmetike, suprotstavljaju se mlohavosti, borama, oteklinama i dehidraciji. Koži vraćaju tonus i blistavost.

Dakako, vrhunske marke imaju i svoju cijenu. Ali i one sa znatno jeftinijim programima sve redom nude anti-age pripravke. Prema riječima trgovaca, dobro idu Niveine Q10 kreme po 60-ak kuna, a još bolje nešto skuplji L"Orealov Revitalift program.

I na kraju, neizostavno pitanje. Koliko se dugo anti-age pripravci smiju uptrebljavati? Neće li se od njih koža s vremenom ulijeniti i još više oslabiti? Dr. Ceković nas je umirila: - Nema mjesta bojazni. Anti-age kreme smiju se koristiti trajno. Dakako, ako ste u dobi za njih, dakle, ako ste stariji od 40. Za one mlađe a oprezne, danas postoje već posebni preventivni pripravci. Jedina ograda - pripravci na bazi retinola i glikolnih kiselina ne preporučuju se tijekom ljeta.

Karmen Ožbolt

više

Kozmetika po osobnoj mjeri

Najdosljednija u ekskluzivno individualiziranoj komunikaciji s potrošačima marka je "Environ". Za to postoji više razloga. Njezini se pripravci preporučuju potrošiti svježi, u roku otprilike tri mjeseca. Zato se proizvode tek prema dijagnozi koju o osobnim potrebama kože naručitelja postavi liječnik ili beauty-terapeut. Namjerno kažemo naručitelja, jer Environ mnogo troše i muškarci.

Kreirao ga je južnoafrički estetski kirurg Des Fernandes, koji je karijeru počeo u timu kardiokirurga Christiana Bernarda, a na medicinsku kozmetiku usmjerio se rješavajući tegobe svojih pacijenata s ožiljcima od rana i oboljelima od raka. Značajne spoznaje o štetnom utjecaju sunca i slobodnih radikala dr. Fernandes je dobio baveći se pacijentima crne rase. Crnci se, naime, tradicionalno nisu štitili od sunca, jer je postojalo uvjerenje da su zaštićeni svojim gušćim pigmentom. Danas, međutim, i njihova koža reagira neravnomjernim razmještanjem pigmenta, koji se, da bismo kožu zaštitili, mjestimice jače koncentrira. Tako na drugim mjestima koža ostaje ogoljela i nezaštićena.

Za ravnomjernu koncentraciju pigmenta odgovoran je vitamin C, a vitamini A i E temeljni su normalizatori funkcija kože. Otkriće da djelovanje vitamina neutralizira voćna kiselina u pripravku, usmjerilo je dr. Fernandesa na daljnje kritičko preispitivanje voćnih kiselina. Neko vrijeme favorizirane kao vrlo učinkovit prirodni piling i "pomlađivač" kože, voćne kiseline s vremenom su optužene za njezino nemilosrdno isušivanje. Zato su Environovi pripravci komponirani tako da djeluju na fibroblaste u najdubljem sloju kože, koji su odgovorni za proizvodnju kolagena, a kožu čine zdravom i otpornom, spremnom da bude izložena pilingu.

- Najvažnije je prodati pravu, a ne najskuplju kremu. Ona je najjača, i kao takva nije dobra za svakoga. Ne odustajemo od individualnog pristupa u prodaji, iako se on teško nosi s jakim marketingom drugih velikih kozmetičkih kuća - kazala nam je Sunčana Novak, zastupnica Environa u Hrvatskoj. (K. O.)

više

Kozmetika po osobnoj mjeri

Najdosljednija u ekskluzivno individualiziranoj komunikaciji s potrošačima marka je "Environ". Za to postoji više razloga. Njezini se pripravci preporučuju potrošiti svježi, u roku otprilike tri mjeseca. Zato se proizvode tek prema dijagnozi koju o osobnim potrebama kože naručitelja postavi liječnik ili beauty-terapeut. Namjerno kažemo naručitelja, jer Environ mnogo troše i muškarci.

Kreirao ga je južnoafrički estetski kirurg Des Fernandes, koji je karijeru počeo u timu kardiokirurga Christiana Bernarda, a na medicinsku kozmetiku usmjerio se rješavajući tegobe svojih pacijenata s ožiljcima od rana i oboljelima od raka. Značajne spoznaje o štetnom utjecaju sunca i slobodnih radikala dr. Fernandes je dobio baveći se pacijentima crne rase. Crnci se, naime, tradicionalno nisu štitili od sunca, jer je postojalo uvjerenje da su zaštićeni svojim gušćim pigmentom. Danas, međutim, i njihova koža reagira neravnomjernim razmještanjem pigmenta, koji se, da bismo kožu zaštitili, mjestimice jače koncentrira. Tako na drugim mjestima koža ostaje ogoljela i nezaštićena.

Za ravnomjernu koncentraciju pigmenta odgovoran je vitamin C, a vitamini A i E temeljni su normalizatori funkcija kože. Otkriće da djelovanje vitamina neutralizira voćna kiselina u pripravku, usmjerilo je dr. Fernandesa na daljnje kritičko preispitivanje voćnih kiselina. Neko vrijeme favorizirane kao vrlo učinkovit prirodni piling i "pomlađivač" kože, voćne kiseline s vremenom su optužene za njezino nemilosrdno isušivanje. Zato su Environovi pripravci komponirani tako da djeluju na fibroblaste u najdubljem sloju kože, koji su odgovorni za proizvodnju kolagena, a kožu čine zdravom i otpornom, spremnom da bude izložena pilingu.

- Najvažnije je prodati pravu, a ne najskuplju kremu. Ona je najjača, i kao takva nije dobra za svakoga. Ne odustajemo od individualnog pristupa u prodaji, iako se on teško nosi s jakim marketingom drugih velikih kozmetičkih kuća - kazala nam je Sunčana Novak, zastupnica Environa u Hrvatskoj. (K. O.)

više

Kozmetika po osobnoj mjeri

Najdosljednija u ekskluzivno individualiziranoj komunikaciji s potrošačima marka je "Environ". Za to postoji više razloga. Njezini se pripravci preporučuju potrošiti svježi, u roku otprilike tri mjeseca. Zato se proizvode tek prema dijagnozi koju o osobnim potrebama kože naručitelja postavi liječnik ili beauty-terapeut. Namjerno kažemo naručitelja, jer Environ mnogo troše i muškarci.

Kreirao ga je južnoafrički estetski kirurg Des Fernandes, koji je karijeru počeo u timu kardiokirurga Christiana Bernarda, a na medicinsku kozmetiku usmjerio se rješavajući tegobe svojih pacijenata s ožiljcima od rana i oboljelima od raka. Značajne spoznaje o štetnom utjecaju sunca i slobodnih radikala dr. Fernandes je dobio baveći se pacijentima crne rase. Crnci se, naime, tradicionalno nisu štitili od sunca, jer je postojalo uvjerenje da su zaštićeni svojim gušćim pigmentom. Danas, međutim, i njihova koža reagira neravnomjernim razmještanjem pigmenta, koji se, da bismo kožu zaštitili, mjestimice jače koncentrira. Tako na drugim mjestima koža ostaje ogoljela i nezaštićena.

Za ravnomjernu koncentraciju pigmenta odgovoran je vitamin C, a vitamini A i E temeljni su normalizatori funkcija kože. Otkriće da djelovanje vitamina neutralizira voćna kiselina u pripravku, usmjerilo je dr. Fernandesa na daljnje kritičko preispitivanje voćnih kiselina. Neko vrijeme favorizirane kao vrlo učinkovit prirodni piling i "pomlađivač" kože, voćne kiseline s vremenom su optužene za njezino nemilosrdno isušivanje. Zato su Environovi pripravci komponirani tako da djeluju na fibroblaste u najdubljem sloju kože, koji su odgovorni za proizvodnju kolagena, a kožu čine zdravom i otpornom, spremnom da bude izložena pilingu.

- Najvažnije je prodati pravu, a ne najskuplju kremu. Ona je najjača, i kao takva nije dobra za svakoga. Ne odustajemo od individualnog pristupa u prodaji, iako se on teško nosi s jakim marketingom drugih velikih kozmetičkih kuća - kazala nam je Sunčana Novak, zastupnica Environa u Hrvatskoj. (K. O.)

više

Kozmetika po osobnoj mjeri

Najdosljednija u ekskluzivno individualiziranoj komunikaciji s potrošačima marka je "Environ". Za to postoji više razloga. Njezini se pripravci preporučuju potrošiti svježi, u roku otprilike tri mjeseca. Zato se proizvode tek prema dijagnozi koju o osobnim potrebama kože naručitelja postavi liječnik ili beauty-terapeut. Namjerno kažemo naručitelja, jer Environ mnogo troše i muškarci.

Kreirao ga je južnoafrički estetski kirurg Des Fernandes, koji je karijeru počeo u timu kardiokirurga Christiana Bernarda, a na medicinsku kozmetiku usmjerio se rješavajući tegobe svojih pacijenata s ožiljcima od rana i oboljelima od raka. Značajne spoznaje o štetnom utjecaju sunca i slobodnih radikala dr. Fernandes je dobio baveći se pacijentima crne rase. Crnci se, naime, tradicionalno nisu štitili od sunca, jer je postojalo uvjerenje da su zaštićeni svojim gušćim pigmentom. Danas, međutim, i njihova koža reagira neravnomjernim razmještanjem pigmenta, koji se, da bismo kožu zaštitili, mjestimice jače koncentrira. Tako na drugim mjestima koža ostaje ogoljela i nezaštićena.

Za ravnomjernu koncentraciju pigmenta odgovoran je vitamin C, a vitamini A i E temeljni su normalizatori funkcija kože. Otkriće da djelovanje vitamina neutralizira voćna kiselina u pripravku, usmjerilo je dr. Fernandesa na daljnje kritičko preispitivanje voćnih kiselina. Neko vrijeme favorizirane kao vrlo učinkovit prirodni piling i "pomlađivač" kože, voćne kiseline s vremenom su optužene za njezino nemilosrdno isušivanje. Zato su Environovi pripravci komponirani tako da djeluju na fibroblaste u najdubljem sloju kože, koji su odgovorni za proizvodnju kolagena, a kožu čine zdravom i otpornom, spremnom da bude izložena pilingu.

- Najvažnije je prodati pravu, a ne najskuplju kremu. Ona je najjača, i kao takva nije dobra za svakoga. Ne odustajemo od individualnog pristupa u prodaji, iako se on teško nosi s jakim marketingom drugih velikih kozmetičkih kuća - kazala nam je Sunčana Novak, zastupnica Environa u Hrvatskoj. (K. O.)

Lesnina roštilj
PROLJETNE RADOSTI
Došlo je proljeće, a mi smo se uputili u potragu za novim roštiljem

A1 izdvaja za Vas