Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti EU izbori

Na promidžbu za EU izbore najviše je potrošio SDP: HDZ uložio duplo manje

Promidžbeni troškovi liste Bandićeve stranke iznose 960 tisuća kuna, HNS-ove, koju nosi međimurski župan Matija Posavec, 688 tisuća kuna, Mostove 653 tisuće kuna
20. svibnja 2019. u 10:47 3 komentara 186 prikaza
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL

Od moguća četiri milijuna, na dosadašnju promidžbu za Europske izbore, najviše je, 2,6 milijuna potrošio SDP, slijedi HDZ sa milijun i pol, te Amsterdamska koalicija koja je potrošila nešto manje od 1, 2 milijuna, pokazuju izvješća koja je u ponedjeljak na svojim mrežnim stranicama objavilo Državno izborno povjerenstvo (DIP). 

Izvješća Evo koliko su stranke novca potrošile u kampanji za EU izbore

Promidžbeni troškovi liste Bandićeve stranke iznose 960 tisuća kuna, HNS-ove, koju nosi međimurski župan Matija Posavec, 688 tisuća kuna, Mostove 653 tisuće kuna. Pupovčev SDSS je na promidžbu potrošio 554 tisuće, Živi zid 316 tisuća, Čačićevi reformisti 309 tisuća, Pametno 208 tisuća kuna. 

Dvije nezavisne liste, koje nose Marijana Petir i Mislav Kolakušić, potrošile su 47 tisuća, odnosno 21 tisuću kuna. Neovisni za Hrvatsku na promidžbu su potrošili 75 tisuća kuna, lijeva Politička platforma Možemo! 52.500, SNAGA 42 tisuće, Start Dalije Orešković 27 tisuća, Hrvatski suverenisti (19.500).

HDZ bez donacija 

Osim o troškovima promidžbe, izborni su sudionici objavili i izvješća o cijeni za medijsko oglašavanje te o primljenim donacijama. HDZ je izvijestio da nije imao donacija, SDP-u su donatori uplatili 26 tisuća kuna, Mostu 21 tisuću, Živom zidu 20.500 kuna, Bandićevoj listi gotovo 520 tisuća kuna. 

Dio kampanje Neočekivan potez: Evo kako je Pupovac uzvratio vandalima koji su uništavali plakate

Spomenuta izvješća stranke, koalicije i nositelji nezavisnih listi bili su dužni dostaviti sedam dana prije izbora koji se održavaju u nedjelju, 26. svibnja, no pravu sliku o njihovim izbornim troškovima i donatorima dat će tek završna financijska izvješća koja moraju dostaviti do 25. lipnja. 

Izborni sudionici izvješća dostavljaju unosom u DIP-ov informacijski sustav, što je novost u odnosu na dosadašnje izbore kada su takva izvješća slali 'papirnato'. Osim te,  novost je i da izvješća više ne moraju objavljivati na svojim mrežnim stranicama. Zahvaljujući novom sustavu, sva će izvješća biti javno dostupna na jednom mjestu, DIP-ovoj mrežnoj stranici.

Izbornim sudionicima koji zaborave na rokove ili na propisani način ne dostave izvješća, može se obustaviti isplata naknade troškova izborne promidžbe.

Panel diskusija: Nezainteresiranost za izbore proizlazi iz osjećaja nemoći na kreiranje politike

Na izborima za Europski parlament sudjeluju 33 liste, dvije nezavisne, te 31 stranačka, te 396 kandidata između kojih će se izabrati 12 hrvatskih zastupnika.

A1
BRZINA JE VRLINA
3 razloga zašto je 5G tehnologija bitna za budućnost gaminga
  • Avatar southman
    southman:

    Glasali protiv povećanja proračuna za promidžbu i onda potroše duplo više !? Svaka čast !!

  • ilija26:

    Nece im pomoci

  • marijaqwer:

    Nema te promiđžbe koja može oprati bahatost Milanovića i njegove ekipe, te nesposobnost Bernardić a i sadašnje ekipe.SDP je izgubljen u vremenu i prostoru