Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 91
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
intervju

Butković: Autoceste su naš ponos i ne smiju se dati u koncesije

'24.08.2012. Zagreb - Oleg Butkovic HDZ-ov gradonacelnik Novog Vinodolskog Photo: Boris Scitar/VLM/PIXSELL'
'Boris Scitar/VLM/PIXSELL'
31.08.2012.
u 16:30

Sve što je Kukuriku koalicija najavljivala – netragom je nestalo, osim porezne agresije, kaže Butković

Olegu Butkoviću samo su 33 godine, a već je drugi mandat gradonačelnik Novog Vinodolskog. Nakon unutarstranačkih izbora u HDZ-u, postao je, kao član Predsjedništva, dio najužeg tima predsjednika Tomislava Karamarka. Kaže da u Predsjedništvu ima još mladih poput njega koji su već prilično “ispekli” politički zanat u svojim lokalnim sredinama. Stranka ga je postavila na čelo Odbora za promet pa će Butković sada biti u prilici iskoračiti i na nacionalnu razinu, kao svojevrsni “ministar u sjeni”.

Riječani nisu slijepi

Nije baš uobičajeno postati gradonačelnik sa 26 godina, a drugi mandat osvojili ste u prvom krugu s potporom čak 73 posto birača. Tajna uspjeha?

Kad sam 2004. preuzeo lokalni HDZ, imao je potporu 14 posto birača i samo dvoje od 13 gradskih vijećnika. Moja je formula jednostavna: uključio sam puno mladih ljudi, neopterećenih i stručnih, te građanima ponudio kvalitetne programe. Tako smo u prvom mandatu – od 2005. do 2009. – uložili 100 milijuna kuna u grad, što iz EU-fondova, što od proračunskih sredstava. Rezultat: Novi Vinodolski osvojio je Srebrni cvijet Europe, prestižnu nagradu za uređenost grada i ugodnost življenja, a naš je korzo proglašen najljepšom ulicom u Hrvatskoj. Novi je u prvom HDZ-ovu mandatu doživio procvat i građani su to honorirali.

Tko je prije Vas bio na vlasti u Novom?

SDP.

Primorsko-goranska županija smatra se utvrdom SDP-a?

Medijski nametnuta predodžba o tzv. crvenoj županiji potpuno je pogrešna. Nisam ja jedini HDZ-ov gradonačelnik ili općinski načelnik, još su tu Crikvenica, Bakar, Mali Lošinj, Čabar, Mošćenička Draga, Klana, Brod Moravica, Malinska, Vrbnik, Lopar i Ravna Gora, a u još nekoliko mjesta smo na vlasti u koaliciji.

No, u gradu Rijeci vam ne ide?

Činjenica je da u Rijeci slabije stojimo, no vjerujem u rast HDZ-a. Jer nisu ljudi slijepi. Nakon 22 godine SDP-ove vlasti Rijeka stagnira, izgubila je industriju. A kod građana više ne prolaze opravdanja kako je za sve kriv Zagreb, kako je kriva privatizacija – svi su svjesni da je najodgovornija SDP-ova vlast koja je u 22 godine napravila malo ili ništa za gospodarstvo u gradu i županiji. Uvijek su krivce nalazili u Zagrebu kako bi zamaskirali vlastite pogreške, a sve što je napravljeno, financirala je vlada. Po komunalnim davanjima Rijeka je jedan od najskupljih gradova u Hrvatskoj, što direktno odbija poduzetnike. Kao najjača oporbena stranka u Rijeci ponudit ćemo kvalitetna rješenja i vjerujem da rezultat neće izostati.

Okrenuti ste budućnosti, dakle. Zašto se onda vraćate u prošlost kad ste u povodu 23. kolovoza s izaslanstvom županijskoga HDZ-a obišli Goli otok?

Jednostavno zato jer je Sabor prihvatio EU rezoluciju i proglasio 23. kolovoza Europskim danom sjećanja na žrtve totalitarnih režima. A Goli je otok bio jezoviti logor u kojem su ljudi – ne samo Hrvati, nego pripadnici svih naroda bivše države – ponižavani, mučeni i ubijani samo zbog izgovorene riječi i drukčijeg mišljenja. Nove bi generacije to trebale znati – da se nikada ne ponovi. Izaslanstvo sisačkoga HDZ-a bilo je i u Jasenovcu, a ostali županijski odbori na najvećim stratištima na svojem području, bez obzira na to tko su bile žrtve, a tko egzekutori. Žrtve se ne smiju dijeliti na “naše ili njihove”, to je pogrešno. Žao mi je stoga što s nama tog dana nije bio nitko iz SDP-a, iako su obećali da će “ubuduće aktivnije obilježavati 23. kolovoz.” Time je SDP pokazao da jedno govori, drugo radi, a treće misli. Ovim izravno i namjerno derogiraju i rezoluciju Europskog parlamenta o osudi zločina totalitarnih režima.

Ipak, u dijelu medija prevladavala je teza da HDZ “vrijeme troši na prošlost,” i to u doba najveće suše i gospodarske krize?

Teza je apsolutno promašena. Kakva je to usporedba!? Pa protiv suše borimo se navodnjavanjem, a žrtvama se, ako smo normalni ljudi, odaje počast bez obzira na meteorološke prilike. Teze o “trošenju vremena” guraju oni koji vjerojatno nisu niti željeli obilježiti taj dan jer se onda prisjećamo žrtava svih totalitarizma, a ne samo nacional-socijalizma i fašizma. U “navijačkom sljepilu” najdalje je otišla esdepeovska Nova TV koja je napala HDZ da se vraćamo u prošlost, a ne nudimo rješenja izlaska iz krize.” Pritom se služe zamjenom teza: zbog krize se kritizira HDZ, a ne aktualna vlast! Apsurdno je da se nama prigovara pa nismo mi na vlasti, nego je valjda problem što rješenja nema aktualna vlast. HDZ-u je, kao oporbi, posao korigirati nesnalaženje i nekompetenciju vlade.

Kao čovjek iz kraja gdje su ljudi politički tolerantni, kako reagirate na optužbe da je vaša stranka skrenula isuviše desno?

To me ne zabrinjava. Što uopće znači ta teza? HDZ je narodnjačka stranka, stranka desnoga centra i kao takva je stvorila državu i izborila se za slobodu. HDZ i danas ima obvezu voditi računa o nacionalnim interesima, pogotovo sada kada se najavljuje prodaja Croatia osiguranja i HPB-a te davanja autocesta u koncesije. Ako reagirati na to znači biti desna stranka, onda mi to jesmo. Normalno je i da reagiramo što BDP pada usred turističke sezone, a povećava se nezaposlenost, što reagiramo i na činjenicu da od svih investicija koje je još za lipanj najavljivao Čačić nema ništa. Sve što je Kukuriku koalicija najavljivala – netragom je nestalo. A da i ne spominjem poreznu agresiju kojoj su izloženi svi građani. HDZ intenzivno razmatra probleme i kroz stručne odbore mi nećemo samo kritizirati nego i ponuditi rješenja. SDP gubi povjerenje građana, plaše nas se pa nas nastoje sotonizirati lijepljenjem etiketa. Na potezu su SDP i HNS.

Predsjednik ste HDZ-ova odbora za promet. Što mislite o davanju autocesta u koncesiju?

Autoceste su ponos Hrvatske i ne smiju se davati u koncesiju na već sagrađene pravce. Kada smo ih gradili, i HDZ-ova i Račanova vlada dobro smo znali da će one donijeti gospodarski rast – razvoj koji nije mjerljiv samo naplatom cestarina. Neprihvatljivo ih je davati u koncesiju bez ikakve strategije, samo za krpanje proračunskih rupa. A još nam tvrde da koncesionar neće smjeti povećati cijenu cestarina i sada bismo mi u to trebali vjerovati. Pa to će mu biti prvi potez! Imate primjer: koncesionar kilometar autoceste kroz Zagorje naplaćuje dvostruko više nego HAC u ostatku Hrvatske. Koncesijski model da, ali za gradnju novih smjerova i dovršetka već započetih. Tu mislim i na autocestu Rijeka – Žuta Lokva, koja je od presudne važnosti za građane i gospodarstvo riječke regije. Puno sam puta razgovarao s bivšim županom Zlatkom Komadinom; i on je želio da se tih stotinjak kilometara dovrši. Ali, nije uspio ništa napraviti, a čini se da je aktualna vlada potpuno odustala od projekta. Prema koncesijskom modelu mogla bi se graditi i nizinska pruga iz Rijeke do Zagreba, a teško je mi sami možemo financirati.

Kaos sve veći

Pratite rad “kolege” ministra prometa Hajdaša Dončića?

Ministar se nije baš snašao, a ni njegovi pomoćnici ne rade dobro. Jedino što efikasno smjenjuju stotine osoba iz raznih uprava i nadzornih odbora te uhljebljuju partijske drugove. Ministrica Holy morala je otići iz Vlade jer je koristila stranački mail, a Hajdaševi su ljudi evoluirali u “instrumentima” uhljebljivanja pa sada to rade javno, putem mailova ministarstva. Možda bi proces bio manje neprihvatljiv da se postavljanjima imenuju stručni ljudi, no to, nažalost, većinom nije tako pa je i kaos sve veći. Pozivi koji svakodnevno obasipaju HDZ-ov besplatni telefon svjedoče da u čistkama nisu stradali samo članovi ili simpatizeri HDZ-a, nego i puno stručnjaka koji nemaju veze s našom strankom.

A pelješki most? Aktualni ministar na početku se zalagao za koridor kroz BiH pa tunel ispod Neuma, zatim je predložio povezivanje trajektima, a sada je “srcem” za most?

I to svjedoči o lutanju Vlade i ministrovu nesnalaženju. Osobno, neprihvatljivo mi je da svom petogodišnjem sinu moram vaditi putovnicu kako bih mu mogao pokazati Dubrovnik. To je ponižavajuće. Predsjednik Karamarko i HDZ uporno su inzistirali na gradnji pelješkog mosta. I, eto, projekt smo ustrajnim pritiskom “vratili u život”, premda su ga donedavno ismijavali i premijer, i resorni ministar, i HNS/SDP-ov gradonačelnik Dubrovnika. Očito su u “stanju sužene svijesti” bili odustali od pelješkog mosta samo zato što je bio HDZ-ov projekt. Isto tako, nadam se da, zahvaljujući našim argumentima Sabor neće ratificirati sporazum o granici s BiH, nego da će osnovati istražno povjerenstvo sa zadaćom da ustvrdi tko je i kako Vladi podmetnuo tu, za državu suicidalnu ideju.

Čini se da koalicija nije za osnivanje tog istražnog povjerenstva?


Vode li računa o nacionalnim interesima, to će ipak učiniti.

Ključne riječi

Komentara 22

OB
-obrisani-
17:38 31.08.2012.

Svaki potez vlasti MORA biti pod povećalom javnosti,svaki. Vlada mora predlagati,donositi zakone ,voditi državu prema boljitku cjelokupnog društva,a opzicija i pogotovo novinari,moraju kritizirati loše poteze vlasti. Vlast ne smije biti nedodirljiva,jer vlast je lako pokvarljiva roba,ali dobra vlast će sve dobronamjerne primjedbe morati uzeti u obzir i odluke koje se pokažu lošim ,promijeniti. Ova prepucavanja na principu mi i oni neće nas dovesti nikuda.

SA
samograd
17:44 31.08.2012.

novi ljudi iz novog HDZea ,bravo ovaj butković pametno govori !! spremite se preuzeti državu dok je pjetli ne unište ,puno zuje malo meda daju!!

AU
autoritet
17:25 31.08.2012.

Svaka čast, Butkoviću

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije