Naslovnica Tech/Sci Znanost

Minerali za proizvodnju pametnih telefona: Znanstvenici šalju robote na morsku dubinu od 2500 metara

Međunarodni tim koristi tehnologiju uključujući samostalne robote i podmornice kako bi istražio morske dubine u potrazi za cinkom, zlatom i bakrom.
23. rujna 2018. u 08:42 1 komentara 755 prikaza
More, dubina
Foto: Getty Images

Iz sigurnosti svojih istraživačkih brodova znanstvenici proučavaju jednu od posljednjih nepoznanica Zemlje - morsko dno kako bi doznali više o vrijednim mineralima potrebnima za proizvodnju mnogih uređaja koje danas koriste ljudi, među kojima su pametni telefoni.

mobitel Mitovi U ove laži o punjenju baterije mobitela ste vjerovali do sada

Znanstvenici norveškog sveučilišta Bergen šalju robote na dubinu od 2500 metara u vode između Norveške i Grenlanda kako bi otkrili ima li tamo rijetkih minerala.

"Dno oceana uglavnom je neistraženo", kaže za Reuters znanstvenik Thibaut Barreyre. "Može se reći da znamo više o površini Mjeseca i Marsa koje su snimili sateliti i razni uređaji nego što znamo o vlastitom planetu".

Morsko dno ambiciozan projekt Hoće li znanstvenici konačno riješiti neke od najvećih tajni na svijetu

Znanstvenici se nadaju da će istraživanja otkriti zašto neka morska područja imaju minerale a druga ne, te kolike su zalihe minerala u dubinama i koliku bi štetu njihovo crpljenje imalo po okoliš.

Novi izvor rijetkih elemenata koji se koriste u proizvodnji ekrana za pametne telefone, magneta, leća za kamere i rtg aparata mogli bi biti vrlo unosni. No to nije tako jednostavno, kaže Barreyre.

Roboti objavljeno istraživanje Kako će izgledati budućnost? Ako radite ovaj posao uskoro bi vas mogao zamijeniti robot!

"Neki su dijelovi oceana bogati zlatom, bakrom, cinkom i drugim rijetkim mineralima a u drugima nema ničega. I to je razlog zbog kojeg je važno da mi znanstvenici to razumijemo", dodaje on.

Tim koji je prošle godine započeo s istraživanjima provest će u tom projektu sljedećih pet godina.

Pogledajte i video Misteriozni ljudi - tko su zelena djeca, svjedokinja Kennedyjeva ubojstva…

Lesnina roštilj
PROLJETNE RADOSTI
Došlo je proljeće, a mi smo se uputili u potragu za novim roštiljem

A1 izdvaja za Vas

• vjaceslav:

vi o mobitelima, a japanska svemirska agencija je na 280 milijuna kilometara udaljeni asteroid 'ryugu' spustila dva mala rovera s robotske letjelice 'hayabusha 2' koja su nam poslala i prve slike površine asteroida. za nekoliko dana će se iz letjelice ... prikaži još! spustiti i sonda koja će uzeti uzorke tla i na zemlju ih donijeti 2020. godine.