Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle

Zbog lošeg sna vjerojatno se debljate - evo kako što kvalitetnije spavati

Iako je spavanje izrazito važno za fizičko i psihičko zdravlje osoba, pomaže i u gubljenju kilograma i održavanju težine.
18. veljače 2020. u 23:55 0 komentara 2265 prikaza
Foto: Shutterstock

Novo istraživanje je pokazalo da povećavanje sna pomaže u gubljenju što više kilograma zato što neregularan i poremećen ciklus spavanja povećava apetit i mijenja reakciju tijela na hranu i tjelovježbu. Istraživanje su proveli stručnjaci Europskog endokrinološkog društva, a analizirali su kako nedostatak sna utječe na gubitak kilograma.

Stručnjaci su pokazali da osobe koje pate od nedostatka sna preferiraju veće porcije hrane, trebaju više kalorija, donose više iracionalnih odluka vezanih uz hranu, osjećaju više zadovoljstva dok jedu hranu te troše manje energije.

Pogledajte što biste trebali raditi kako bi lakše gubili kilograme tijekom spavanja:

Nerina Ramlakhan, psihologinja i terapeutkinja za spavanje, rekla je: "Nedovoljno spavanje tjera tijelo u krizu i tjera ga na 'preživljavanje'. Krećete se na adrenalinu koji vas tjera da proizvodite i čuvate masnoću, pogotovo u srednjem dijelu tijela. Proces razgradnje mišića usporava vam metabolizam te tako nakupljate kilograme."

S druge strane, kada dobivate dovoljno sna, lakše razgrađujete tjelesnu masnoću, nemate toliko žudnja za hranom, smanjuje vam se apetiti i imate više energije zbog koje se više krećete.

Kako biste što kvalitetnije spavali, donosimo vam nekoliko trikova i savjeta:

1. Ostavite mobitel
Već smo pisali kako mobiteli emitiraju plavo svijetlo koje remeti razine hormona potrebnog za san, melatonina.

2. Prostorija u kojoj spavate treba biti hladnija od ostalih u stanu
Također smo pisali kako visoke temperature za vrijeme spavanja loše utječu na zdravlje.

3. Pratite unos kofeina
Zadnji unos kofeina trebao bi biti do 17 sati. Ako kasnije unosite kofein, nećete moći zaspati.

4. Ne jedite prije spavanja
Konzumacija hrane u razdoblju od tri sata prije spavanja može dovesti do problema s probavom i tjelesnim kiselinama pa čak i uzrokovati noćne more.

5. Topli tuš
Topli tuš devedeset minuta prije odlaska u krevet pomaže ljudima zaspati čak 50% brže i produžuje vrijeme spavanja za petnaest minuta.

Kofein prije spavanja svakako bi se trebao izbjegavati, a u videu saznajte koliko Hrvati piju kave:

Uvedite promjene Koristite li mobitel prije odlaska na spavanje? Evo zašto ne biste smjeli Provjerite Ovo je 18 najboljih poza za spavanje: Je li vaša omiljena među njima? Tko bi rekao Istraživanje kaže kako je spavanje sa psom u krevetu zapravo dobro
Hitni odjel koprivničke bolnice, liječnici se žale da nemaju opreme
POBUNA U KOPRIVNICI
'Nemamo zaštitnu opremu, svi ćemo se zaraziti'
A1 Hrvatska
HOME OFFICE
Najbolji savjeti za što bolji rad od doma
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.