Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Muči vas nesanica? Ove pogreške mogući su uzroci

Preporuka je stručnjaka, ako ste nemirni i ne možete zaspati, da izađete iz kreveta nakon 20 minuta i pokušate se baviti nekom aktivnošću koja vas smiruje.
18. srpnja 2019. u 06:30 1 komentara 4138 prikaza
Ilustracija
Foto: Marcos Calvo/GettyImages

Dobre navike spavanja, otkrili su znanstvenici, mogu vas održati vitkim, poboljšati vam mentalno stanje i smanjiti vam rizik od kroničnih bolesti kao što su srčane bolesti i rak. Količina vremena koje provodimo u krevetu je važna, ali dobre navike spavanja ključne su za kvalitetan san. U nastavku donosimo savjete što trebate izbjegavati, a što činiti da biste iskoristili noć za najbolji odmor.

spavanje sada znate Jeste li znali zašto je dobro za zdravlje? 8 razloga da već danas spavate goli

Pogrešno je mišljenje da su problemi sa spavanjem normalan dio starenja. S 40 ili 60 godina trebate isto onoliko sna koliko vam je bilo potrebno u dvadesetim godinama, piše Tportal.

Jedna od negativnih praksi sve većeg broja ljudi jest spavanje manje od sedam sati. Odrasle osobe, čak i starije, trebaju od sedam do devet sati sna. Manje sna od toga znanstvenici povezuju s povećanim rizikom od depresije, povećanjem tjelesne težine, pa čak i automobilskim nesrećama.

Stručnjaci savjetuju i izbjegavanje gledanja u ekran sat vremena prije spavanja jer plava svjetlost koja se emitira ometa prirodni cirkadijalni ritam koji vam govori kad je vrijeme za san. 

spavanje San je važan Sanjate li? Odgovor na ovo pitanje može bitno utjecati na vaše zdravlje

Konzumiranje alkohola neposredno pred odlazak na spavanje otežat će kvalitetan odmor jer alkohol skraćuje duboki san (REM faza), zbog čega spavanje neće biti dovoljno okrepljujuće.

Glasno hrkanje može biti znak ozbiljnog zdravstvenog problema, ali mnogi ga ignoriraju. Opstruktivna apneja tijekom spavanja zaustavlja disanje u snu sve dok se mozak ne trzne i probudi vas kako biste nastavili disati. Prekidi disanja mogu se dogoditi nebrojeno puta tijekom noći, a osim što je to iscrpljujuće, povezuje se s visokim krvnim tlakom i drugim zdravstvenim problemima. Imate li i najmanju sumnju da imate apneju za vrijeme spavanja, razgovarajte o tome sa svojim liječnikom.

Nadalje, znanstvenici savjetuju izbjegavanje konzumiranja tableta za spavanje, odlazak na spavanje s punim želucem, naglašavaju potrebu redovitog pranja i mijenjanja jastuka i posteljine te naglašavaju kako treba izbjegavati prekasno prepuštanje popodnevnom drijemežu.

umor i nespavanje Prigušite svjetla I noću ste izloženi svjetlu mobitela i TV-a? Evo kako to utječe na vaše zdravlje

Čovjekovi najčešći ljubimci s kojima rado dijele krevet, psi i mačke, spavaju nemirno i svoj nemir prenose na onoga s kim dijele postelju. Studija Centra za poremećaje spavanja klinike Mayo pokazala je da čak 53 posto ljudi koji spavaju s kućnim ljubimcima ima probleme s odmorom i narušene obrasce spavanja. Stoga stručnjaci savjetuju izbjegavanje i ovakve prakse.

Preporuka stručnjaka jest, ako ste nemirni i ne možete zaspati, da izađete iz kreveta nakon 20 minuta. Pokušajte s nekom aktivnošću koja vas smiruje, poput čitanja knjige (papirnate, nikako s digitalnih zaslona) ili slušanja glazbe dok ne postanete pospani.

 

Hrvatski Telekom i Institut za razvoj i inovativnost mladih (IRIM)
Generacija NOW
Pobjednički tim natječaja Hrvatskog Telekoma i IRIM-a: „Definirali smo i napravili svoj standard IT učionice – onakav kakav kod nas još ne postoji“

A1 izdvaja za Vas

  • znam:

    Ima jako puno savjeta za bolji san; jedan od njih je jedite tresnje jer sadrze jako puno melatonina. Pojesti saku tresanja par sati prije spavanja.