Naslovnica Lifestyle Putovanja

Čuli ste broj 36? Ovo su šifre kojima se služi kabinsko osoblje, a dobro ih je znati

Najčešći uzrok kašnjenja zrakoplova u polijetanju jesu putnici, no ponekada se dogode i tehničke poteškoće koje mogu biti uzrok kašnjenja leta.
17. kolovoza 2019. u 07:00 8 komentara 14131 prikaza
Kabinsko osoblje
Foto: Thinkstock
Pogledajte galeriju 1/2

Jeste li se ikada zapitali što je to pilot upravo rekao na razglas, na jeziku koji inače razumijete, a njegovu poruku niste razumijeli? Niste jedini i nije ništa neuobičajeno.

zrakoplov tajne i savjeti Stjuard niskobudžetnog avioprijevoznika otkrio: Ako se bojite letenja, sjedite naprijed

Naime, kabinsko osoblje i zaposlenici u avioindustriji služe se uvriježenim izrazima i šiframa koje su njima itekako međusobno poznate, no putnicima, vrlo često, ne znače baš ništa.

Najčešće je riječ o dva slova ili brojki koju će upotrijebiti, tako ako čujete da je netko od osoblja poručio kolegama: 36, to je znak da kasni dostava goriva u zrakoplov. 

Najčešći uzrok kašnjenja zrakoplova u polijetanju jesu putnici, no ponekada se dogode i tehničke poteškoće koje mogu biti uzrok kašnjenja leta. Primjerice, ako je neki problem sa zrakoplovom tijekom leta, od kapetana ćete čuti - DF, ako je potrebno obaviti neku dodatnu provjeru ili nešto drugo unutar zrakoplova, za to će biti šifra TN, za probleme sa kontrolnim sustavom - ED, a planom leta - EF, otkrio je to zaposlenik British Airwaysa, Adam Faulkner, piše The Sun. 

Nisu to jedine šifre kojima se služe, ima ih otprilike stotinjak, no one najčešće koje možete čuti u zrakoplovu su i ove, otkrio je pilot Patrick Smith za Business Insider. 

 "Stjuardese, vrata za slijetanje i unakrsna provjera (Doors to arrival and crosscheck)", najčešće je najava da se zrakoplov približava aerodromu, a znači da treba provjeriti da su tobogani na napuhavanje (koji se aktiviraju u slučajevima evakuacije) isključeni. Inače će se automatski aktivirati čim se vrata otvore. 

Je li pretjerao? Zaposlenik aerodroma zabavljao putnike, mnogi zgroženi: Dao bih mu otkaz odmah


Ako čujete da netko od kabinskog osoblja govori da se obavlja "papirologija u posljednjem trenutku (Last minute paperwork)" prije polaska, to najčešće znači da je uglavnom riječo promjeni plana leta, uglavnom vezana izvješće o težini i ravnoteži aviona ili zbog osoblja u održavanju koji žele završiti knjigu održavanja.

Ovo su i šifre koje se koriste kada je riječ o vremenskim neprilikama, pojašnjava Adam, pa će se čuti WO ako je problem s polijetanjem uzrokovan čekanjem smirivanja nevremena, a ako je nevrijeme na destinaciji slijetanja, moguće ćete čuti šifru WT. 

Kada čujete pilota da izgovara kabinskom osoblju da se pripreme za "final aproach", to znači da je zrakoplov uskoro u svom posljednjem prilazu kad je došao do zadnjeg dijela piste, odnosno, više nema skretanja ili dodatnih manevara.

Pakiranje, svađa Psiholozi Često se svađate prije odlaska na godišnji? Evo zašto se to događa

Pogledajte i video Putnici u zračnoj luci zatečeni performansom

Kik
Prolistajte novi KiK katalog i ne propustite super akcije!

A1 izdvaja za Vas