Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Clutch nas je svrstao u top 3 globalna eCommerce tima, a za to su najzaslužniji naši klijenti

Krešimir Končić, Neuralab
15. veljače 2018. u 10:07 1037 prikaza
Zagrebački Neuralab već deset godina razvija moderna eCommerce rješenja
Foto: Promo
Pogledajte galeriju 1/5

Zagrebački Neuralab već deset godina razvija moderna eCommerce rješenja, skrojena po narudžbi većih kompanija. Početkom godine, certifikacijska kuća Clutch ih je svrstala među top 3 globalna eCommerce tima. Popričali smo s Krešimirom Končićem, direktorom Neuralaba, o temama web industrije te što nas sve očekuje od ove dizajnerske i programerske ekipe.

Prije 4 godine ste otvorili ured u New Yorku, a svi znamo da je inozemno tržište kompleskno i zahtjevno. Kako su vam u nošenju s konkurencijom pomogli certifikati koje izdaju veće kuće poput Google-a, Microsofta i u ovom primjeru - Clutch
Vjerujem da je ljudima kaotično slušati sve termine s kojima se industrija nabacuje - native, cloud, programatic, responsive, disruptive... Još kad se uzme u obzir da je internet sam po sebi neopipljivi stroj, dobijamo situaciju gdje ljudi ne znaju što to tvrtke poput naše nude i koje im probleme mogu riješiti. “Rejtinzi” i evaluacije od postojećih klijenata osvježenje su u toj komunikaciji. Napokon možemo dobiti jasnu ocjenu realiziranih projekata i smislen komentar na timsko znanje. Njihov “feedback” nam je krucijalna diferencijacija, važnija i od industrijskih certifikata. Potencijalni klijenti razumiju takav jezik.

Zagrebački Neuralab već deset godina razvija moderna eCommerce rješenja | Autor : PROMO Foto: PROMO

Neuralab je nedavno svrstan među Top 3 eCommerce globalnih providera. Kakav značaj za vaše poslovanje takve recenzije donose?
Evaluacija, ocjena ili bilo koja druga vrsta povratne informacije, kičma su razvoja jednog kreativca i cijelog njegovog tima. Web aplikacije su autorski projekti i kroz povratnu petlju raste i cijela produkcijska kvaliteta. Već 9 godina razvijamo web aplikacije i žao mi je što i prije nismo skupljali takve “audite”. Prezentirali smo radove na Behance ili Awwwards platformi, no takve vrste ocjena i komentara komentara su kao vanilija - uglavnom pozitivne i bez velikih atributa. Nije bilo kvalitetnih osvrta od realnih poslovnih korisnika. Za svaki projekt tražimo brutalan “feedback”, a raznovrsnost navedenih klijenata i realiziranih aplikacija još više pomažu u iskrenijoj retrospektivi.

Neuralab se fokusirao na eCommerce segment web industrije. Koji je razlog tome? Koja je tajna uspjeha pri takvom fokusu
Sveobuhvatan dizajn i razmišljanje o interaktivnom sadržaju je najveći dio naše procesa. Konkurenti su fokusirani na čistu “programersku” priču (i to je u redu) no mi imamo pristup da produciramo cijelu web aplikaciju unutar kuće - od podruma do krova. Ne vjerujemo u Mad Men “account management” pa tako cijela naša produkcija direktno priča s glavnim klijentom na projektu - bez ikakvih barijera. Tjeramo klijente na komunikaciju i stalno ih “stišćemo” da dizajn, sadržaj i korisničko iskustvo budu na visokom nivou. Rad na Neuralab projektima uključuje koordinaciju od minimalno deset ljudi, a zanimljivo je da, unutar te koordinacije, mi više 'stresiramo' klijente rokovima nego obrnuto :)

Zagrebački Neuralab već deset godina razvija moderna eCommerce rješenja | Autor : PROMO Foto: PROMO

Kakve bi trebale biti evaluacije od strane certifikacijskih kuća, a kakve od samih klijenata? Što se propušta u tom procesu?
Već sam napisao da je software sam po sebi velika magla pa mi je žao što se u evaluaciji ne vidi kompleksnost sustava ili kvaliteta koda koja se vrti u pozadini aplikacije. Naravno, klijent će uvijek gledati poslovnu stranu projekta - koliko ima novih korisnika, kako izgleda checkout funnel, stope konverzije, a to su opet metrike koje indirektno pokazuju uloženi trud produkcijskog tima. Evaluacija je načelno dobra stvar, kako god da je posložena. Negativnost nastane kada ju primatelj odluči ignorirati.

Sav sadržaj na društvenim mrežama (i online svijetu općenito) podliježe nekoj vrti rejtinga. Može li ovakva vrsta verificiranih rejtinga biti opasna za kompanije?
Rejting sustavi mogu biti opasni kada se pri projektnoj evaluaciji tima koristi isključivo ocjena. Okruženi smo “lajkovima”, “followerima” i “ritvitovima”, ali te su brojke često napuhane i mogu zakamuflirati pravo stanje stvari. Potencijalni bi klijenti trebali gledati stil dizajna agencije, odabir tehnologije, povijest i naravno, kvalitetu tima. Clutchov proces provjere te kvalitete sastoji se od usmenog razgovora s klijentom, našim timskim osvrtom i poduljim auditom od njihovih stručnjaka. Nema govora o ikakvom plaćanju, a cijeli proces za jedan projekt traje i do dva mjeseca.

Koliko je otvaranje ureda u New York-u utjecao na poslovanje, ekipu i vaš osobni angažman oko rasta tima?
Odlazak na veće i kompleksnije tržište poput SAD-a, pokazao nam je kako više ne možemo svaštariti i prodavati “Full Service” vrste produkcija. Tada smo počeli fokusirati ruke na eCommerce projekte povrh OpenSource tehnologija. Kultura dizajna unutar Neuralaba je jaka, što je dodatno utjecalo da radimo sve veće projekte s više isprepletenih interaktivnosti (UX / UI / CRO). U tom procesu smo “odrezali” izrade nativnih mobilnih aplikacija, print dizajna, digitalnog marketinga i upravljanja kanalima društvenih mreža. Fokusirali smo se na projekte koji traju minimalno pola godine i u kojima je tipičan klijent kompanija s barem dvadeset zaposlenih.

Paralelno smo počeli promovirati WordPress kao web platformu te smo došli do razine gdje sponzoriramo i suorganiziramo Hrvatski WordCamp. Izloženost WooCommerce projektima i suradnja s WordPress zajednicom nam je omogućila da postanemo i jedan od tucet globalnih WooCommerce Gold partnera.

Zagrebački Neuralab već deset godina razvija moderna eCommerce rješenja | Autor : PROMO Foto: PROMO

Koji trendovi u ecommerce industriji su vam najzanimljiviji? Čemu se najviše želite posvetiti u budućem poslovanju, kako tima, tako i osobno?
Duboko smo zagrizli u eCommerce i OpenSource, a budućnost vidim u dva povezana pravca. Prvi su progresivne web aplikacije gdje ćemo postojeće eCommerce koncepte gurati do interaktivnog i dizajnerskog maksimuma. U taj tabor ulaze mobile-first (ili Full HD) web aplikacije i standalone JavaScript aplikacije. Kod progresivnih web aplikacija mi je želja da naši web korisnici imaju dojam kao da koriste nativnu mobilnu aplikaciju, a u 2018-oj će to konačno i tehnološki biti moguće (ServiceWorkers FTW). Najviše promjena očekujem u dizajnerskom timu jer tehnologija i development su stabilni i sastoje se od WordPress REST kao backend arhitekture (PHP7.2), korištenja Google Cloud platforme i eventualnih NodeJS mikroservisa.

Drugi pravac vidim u distribuiranim web aplikacijama (đapps) koje koriste Ethereum kao backend platformu. Taj dio je posebno interesantan jer omogućava izradu integriranih eCommerce platformi gdje se plaćanja, transakcije, razmjene dobara, tokena i korisničkih računa događaju unutar samog blockhain sustava, potpuno autonomno, bez banke i bez raznih payment sustava.

Uvijek tražimo nove dizajnere i developere koji bi radili na ova dva pravca, a trenutno imamo otvorena dva mjesta - dizajner interaktivnih medija i PHP developer. Slobodno se prijavite ukoliko vas interesiraju slične stvari. Eksperimentiramo i s remote vs office work i drugim modelima rada pa je i to razlog što su vrata otvorena doista za sve vrste digitalnih kreativaca.

ccc
Pogledajte kako smo našu pobjednicu uz CCC Shoes and Bags brend pretvorili u trendi mamu

A1 izdvaja za Vas