Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 34
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Tržišno natjecanje

AZTN pokrenuo upravni postupak protiv Coca-Cole Hrvatska

Coca-Cola
Foto: Borna Filić/PIXSELL
1/3
09.04.2019.
u 16:50

Razlog za pokretanje postupka, kako navode iz Agencije, su ugovori koje je Coca-cola Hrvatska sklopila sa svojim kupcima, a koji sadrže odredbe koje za cilj i posljedicu imaju isključivu kupnju proizvoda Coca-Cola Hrvatska.

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) pokrenula je po službenoj dužnosti postupak protiv tvrtke Coca-Cola HBC Hrvatska, radi utvrđivanja sklapanja zabranjenog sporazuma, odnosno zlouporabe vladajućeg položaja, u smislu odredaba Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, objavila je u utorak Agencija na svojim mrežnim stranicama.

Razlog za pokretanje postupka, kako navode iz Agencije, su ugovori koje je Coca-cola Hrvatska sklopila sa svojim kupcima, a koji sadrže odredbe koje za cilj i posljedicu imaju isključivu kupnju proizvoda Coca-Cola Hrvatska.

Agencija je u posebnom predmetu istraživanja stanja na tržištu distribucije bezalkoholnih pića u HoReCa kanalu (hoteli, restorani, kafići) na teritoriju Hrvatske izvršila uvid u ugovor o poslovnoj suradnji koje je Coca-Cola Hrvatska sklopila s jednim od ugostiteljskih objekata koje opskrbljuje.

"Tim se ugovorom kupac obvezuje da će sve svoje potrebe za voćnim sokovima, ledenim čajevima, energetskim pićima i mineralnim vodama zadovoljavati isključivo narudžbom robnih marki iz Coca-Colinog asortimana, kao i da će u stalnoj ponudi imati cjelokupan asortiman pića Coca-Cole Hrvatska, ali i svih njenih novih proizvoda u navedenoj kategoriji gaziranih pića", navode iz AZTN-a.

Agencija je utvrdila da je Coca-Cola Hrvatska i s drugim ugostiteljskim objektima sklapala ugovore kojima se kupac obvezuje u ugovorenom razdoblju u stalnoj ponudi voćnih sokova, ledenih čajeva, energetskih pića i mineralnih voda, isključivo imati proizvode Coca-Cole.

Foto: Borna Filić/PIXSELL

"Coca-Cola Hrvatska se u većini ugostiteljskih objekata pojavljuje kao neizbježan trgovački partner, budući da je brand gaziranog pića Coca-Cola tzv. proizvod bez kojega se ne može odnosno proizvod koji se mora imati u zalihama i kojeg izabiru mnogi krajnji korisnici. Stoga, obvezivanje kupca na isključivu kupnju određenih drugih proizvoda tog poduzetnika, ukazuje na moguće dovođenje kupaca u nepovoljan položaj u odnosu na konkurente Coca-Cole Hrvatska jer od njih više ne mogu nabavljati proizvode, odnosno u odnosu na druge kupce prema kojima Coca-Cola Hrvatska ne primjenjuje takve uvjete", navode iz Agencije.

Napominju i kako navedene ugovorne odredbe također ukazuju na moguće uvjetovanje sklapanja ugovora o kupoprodaji gaziranog pića Coca-Cola, zaštitnog branda, prihvaćanjem od kupaca dodatnih obveza, koje po svojoj prirodi ili običajima u trgovini nisu u vezi s predmetom tih ugovora.

"Budući da je Coca-Cola Hrvatska poduzetnik koji mnogim ugostiteljskim objektima u Hrvatskoj, kada je riječ o gaziranim pićima, predstavlja neizbježnog poslovnog partnera, zahtjev da se uz kupnju gaziranih pića, kupcima nameće obveza isključive kupnje Coca-Colinih voćnih sokova, ledenih čajeva, energetskih pića i mineralnih voda, predstavlja dostatne indicije za pokretanje postupka utvrđivanja zabranjenog sporazuma", ističu iz Agencije.

Uzimajući u obzir vjerojatni vladajući položaj Coca-Cole na tržištu proizvodnje i prodaje bezalkoholnih gaziranih pića, odnosno tzv. "cola pića“, odredbe o isključivoj kupnji predstavljaju dostatne indicije za pokretanje postupka utvrđivanja zlouporabe vladajućeg položaja u cilju utvrđivanja je li Coca-Cola Hrvatska tržišnu snagu koju ima na tržištu gaziranih pića, prenijela na tržište proizvodnje i prodaje voćnih sokova, ledenih čajeva, energetskih pića i mineralnih voda, ističu iz AZTN-a.

Agencija pokreće postupak utvrđivanja narušavanja tržišnog natjecanja samo protiv Coca-Cole Hrvatska, kao ugovorne strane, koja je određivala uvjete sklapanja predmetnih ugovora.

Iz AZTN-a pritom napominju kako pokretanje upravnog postupka protiv određenog poduzetnika ne znači nužno utvrđenje povrede Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, već znači da je Agencija obvezna u postupku utvrditi sve relevantne činjenice i okolnosti, odnosno konkretne dokaze koji potvrđuju indicije koje su bile razlog za pokretanje postupka.

Tek na temelju konačno utvrđenog činjeničnog stanja Agencija će u konkretnom predmetu donijeti meritornu odluku kojom se okončava postupak te će je, s izuzetkom poslovnih tajni, u cijelosti objaviti na svojim mrežnim stranicama.

Pogledajte video o misterioznim ljudima - tko su zelena djeca, svjedokinja Kennedyjeva ubojstva...:

Ključne riječi

Komentara 6

GI
Gips
23:25 09.04.2019.

Ovo su načini za punjenje državne kase, a ne da nama poskupljuju struju. 50 miliona kuna kazne i bok. I ajmo na slijedećeg takvog po još 50-100 miliona. A ovi papci će im vjerojatno na kraju oplest kaznu od 20.000 kn firmi i 5.000 kn direktoru

OB
ObrenM
19:52 09.04.2019.

Kada na akciji kupimo 2 boce CocaCole za 19,99 kn u vecini slucajeva dobijemo nesto ogavno ni nalik pravom napitku.Kad je uzmemo u pakiranju od 0,5 lit.u vecini slucaja je dobra.Dali itko vrsi kontrolu ove mucke?

RO
rola
20:25 09.04.2019.

Pa i pivovare to rade, to svi znaju!?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije