Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Auti Automobili

Preinake na dizelašima bi trebali platiti proizvođači

Prijedlog za smanjenje štetnih plinova kod dizelaša u Njemačkoj je ugradnja dodatnih softverskih ili hardverskih dijelova u aute
04. kolovoza 2017. u 07:00 4 komentara 3238 prikaza
Trojac vodećih u autoindustriji Matthias Müller (Volkswagen), Dieter Zetsche (Daimler) i Harald Krüger (BMW)
Foto: Reuters

Njemački političari, šefovi njemačkih proizvođača automobila i predstavnici sindikata okupili su se jučer u Berlinu na tzv. dizel summitu, koji je organizirala njemačka savezna vlada odnosno ministrica za okoliš Barbara Hendricks (SPD) i ministar prometa Alexander Dobrindt (CSU). Sastanak bi trebao odgovoriti na pitanje budućnosti automobila s dizelskim pogonom, a sudionici dogovoriti model odnosa prema dizelskim motorima kojima zbog prevelike količine štetnih dušikovih oksida koje emitiraju u atmosferu prijeti zabrana prometovanja u mnogim njemačkim gradovima.

'auspuh_nnn_zad_81111' Od 1. siječnja Sud u Stuttgartu zabranio prometovanje vozilima s dizelskim motorima

Upravo je prošli tjedan Upravni sud u Stuttgartu prihvatio tužbu ekološke udruge i odlučio da se po zdravlje štetne količine dušikovih oksida, izmjerene u tom gradu mogu smanjiti jedino zabranom prometa vozilima s dizelskim motorima. Slične zabrane za dizelaše starijih godišta već imaju neki njemački gradovi, a zabranu dizelaša najavio je i München. A problem dizelaša postao je i važna predizborna tema rujanskih parlamentarnih izbora.

Jedan od prijedloga rješavanja problema jest da se u novije dizelske automobile koji ispunjavaju norme Euro 5 i Euro 6 ugrade preinake koje bi omogućavale čišći ispuh i manje emisije dušikovih oksida, dok bi stariji dizelski motori kojih se Njemačka ionako što prije želi riješiti bili potpuno zabranjeni u velikim gradovima.

– Troškove takvih preinaka mora snositi automobilska industrija, a za kupce ne smije biti dodatnih troškova – rekao je uoči summita ministar prometa Alexander Dobrindt.

U Njemačkoj svaki treći registrirani automobil od ukupno 46 milijuna vozila ima dizelski pogon odnosno trenutno se na dizel vozi više od 15 milijuna vozača.

promet Sudbina Nepoželjni, a prodaja im raste: Hoće li dizelaši doista otići u povijest? Pariz Radikalan potez Francuska će do 2040. godine zabraniti sve dizelaše i benzince Stroga pravila Hoće li München zabraniti dizelaše? 'To bi za nas bila katastrofa!'
Pred njim su tek bile godine
Aco otkrio što je našao u Draženovu novčaniku nakon nesreće, jedno će zauvijek ostati tajna
Otok Rab
Kraljevska oaza
Otok Rab: Istražite otok sreće koji skriva najljepše pješčane plaže na kojima se kupao i britanski kralj Edward VIII.
  • first.gordana:

    Nakon toga, što se zabrani vožnja automoila na dizel gorivo, treba se posjedniku tog dizel vozila, pri kupnji novog vozila, smanjiti cijena benzinskog vozila za sumu, koju bi se dobilo za dizel vozilo prodajom da nema te nove odredbe.

  • miyamoto:

    Od prvog pogona klipova na vodenu paru ,temeljem izgaranja krutog goriva, do dana danasnjega tehnologija se ne mijenja po definiciji izgaranja i pokretanja klipova. Samo se izravno koristi gorivo drugih agregatnih stanja.

  • miyamoto:

    Dobra vijest je da dizelasi i benzinci polako ali sigurno odlaze u povijest. Zbog zdravlja nase djece i budućih pokoljenja.