Kako smo izvijestili, jučer se u centru Zagreba održala velika akcija Državnog inspektorata, Ministarstva prometa, te policije, a njom su se zaustavljali i pregledavali taksiji na stajalištima. Provjeravali su se dokumenti te vozila koja koriste, a iz zagrebačke policije dali su nam detalje nakon što je akcija završena.
"Jučer 1. travnja 2025. godine između 9 i 15 sati, provedena je zajednička akcija inspektora Državnog inspektorata, Službe inspekcije cestovnog prometa Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, te policijskih službenika Policijske uprave zagrebačke i Ravnateljstva policije. Kontrola se odvijala na području Glavnog kolodvora, na adresi Trg kralja Tomislava 12, Zagreb.
Cilj akcije bio je nadzor taxi vozila i vozača radi otkrivanja eventualnih nepravilnosti u poslovanju ili nezakonitog rada. Tijekom akcije ukupno je kontrolirano 19 vozača taxi vozila i 19 taxi vozila. Inspektori Državnog inspektorata i Službe inspekcije Ministarstva mora, prometa i infrastrukture utvrdili su pet nepravilnosti iz svoje nadležnosti.
Naime, utvrđeno je kako većina vozača i vozila posjeduju urednu dokumentaciju i rade u skladu s propisima. Kod tri poslovna subjekta utvrđeni su manji nedostaci, koji će se rješavati daljnjim postupcima nadležnih tijela, dok su kod dva poslovna subjekta utvrđeni nedostaci te su privremeno isključeni iz prometa. Policijski službenici nisu utvrdili prekršaje ili kaznena djela iz nadležnosti policije", poručili su.
Taksisti su, podsjetimo, spomenuli kako je na terenu velik problem s tzv. "divljim" taksistima, odnosno onima koji posao obavljaju velikim dijelom na crno, s djelatnicima prijavljenima na dva sata, pa gotovo cijelu zaradu stavljaju u džep umjesto da plaćaju svoje doprinose državi i nadležnim ustanovama. Akcije se provode redovito već neko vrijeme, a do sad je više vozila bilo isključeno iz prometa. Kod nekih vozača pronađene su i neke velike nepravilnosti. U jednom slučaju utvrđeno je tako krivotvorenje vozačke dozvole te je vozaču uručeno rješenje o protjerivanju iz Republike Hrvatske.
Zašto policija ne kontrolira kako su indijski taksisti dobili dozvolu za taksiranje? Zašto se njima uopće dozvoljava da voze taksi, kad u Indiji vrijede sasvim drugačija prometna pravila? Zašto ne moraju znati jezik i zašto neki od njih voze smdljivi i u smrdljivim autima?