Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Grad je izbacio ZGparking iz gradnje novih javnih garaža

Vlast ne odustaje od novih garaža, pripremaju dokumentaciju te, tvrde, imaju interes stranih ponuđača
06. lipnja 2011. u 12:15 13 komentara 17 prikaza
'28.09.2009., Zagreb - Tuskanac, Zagrebparking je u Becu dobio drugu nagradu na natjecaju za najbolju javnu garazu.  Photo: Zeljko Hladika/Vecernji list'
Foto: 'Zeljko Hladika/Vecernji list'
Pogledajte galeriju 1/3

Grad je odlučio – Zagrebparking ispada iz gradnje javnih garaža. Za one na Britancu, ispod HNK, Trgu Stjepana Radića i u Klaićevoj ulici kamen temeljac će postaviti privatni investitori, a ne kao što je bila praksa, podružnica Holdinga.

U pripremi su papiri

– Gradu je bilo u interesu da Holding sudjeluje u gradnji garaža, no zašto njihov interes jenja – ne znam. Važan je jedino javni interes, a svaki je privatni investitor dobrodošao – rekao je pročelnik Ureda za izgradnju i promet Davor Jelavić.

Njegov pomoćnik, Mijo Bezer, istaknuo je da je manjak novca evidentan i u Holdingu i u Gradu i da koristi od dalje suradnje na tom planu nema jer – "garaže se moraju graditi!". Najmanje 2200 novih parkirnih mjesta, tvrdi Bezer, zaustavilo bi rast broja vozila na gradskim ulicama za sljedećih 10 godina. Projektna dokumentacija za garažu nadomak Poglavarstvu je u pripremi.

– Pogledajte koje smo mi imali slučajeve i situacije oko Horvatinčićeve garaže, a danas je sve smireno – rekao je Bezer koji smatra da je to dovoljni dokaz koliko se gradnja isplati.

Grad bi naime, kao što je to i uobičajena praksa, svoje zemljište dao u koncesiju. Nakon njezina isteka garaže bi postale vlasništvo Grada.

Komercijalni kriteriji

Promjene u planovima dogodile su se s garažom u Klaićevoj koja neće imati dva izlaza kao što je bilo predviđeno, već jedan pothodnik koji će izbiti pred vrata dječje bolnice. Izmjene i dopune plana na "autorizaciju" idu uskoro nakon čega će biti raspisan i natječaj za izgradnju koja se pak očekuje krajem ove godine. U ozbiljnim su pregovorima, tvrde u Gradu, i strani ulagači.

– Bitno je jedino da se riješi zvanični interes grada, a to u suradnji Grada i Holdinga, brata i sestre, nije moguće. Građani će, bilo to privatno ili javno vlasništvo imati isti tretman, plaćat će po istim uvjetima i dobit će veću kvalitetu – nadovezao se Bezer, dodajući da garaža na Trgu Stjepana Radića u izgradnju kreće najkasnije za tri godine, a one ispod HNK i Britanca za pet, dok će u Klaićevoj ulici gradnja početi već potkraj ove ili početkom sljedeće godine.

Prvi čovjek Holdinga također je, doduše neizravno, potvrdio da je pukla ljubav Grada i Holdinga.

– Važno je da se po komercijalnim kriterijima i po mogućnosti bez proračunskih sredstava omogući da investitori, bili privatni ili Zagrebački holding izgradili garažu. To za građane nije presudno. Važno je da su garaže uredne, čiste i da su cijene što je moguće niže – rekao je Ivo Čović.

novih parkirališnih mjesta prema procjenama nadležnog gradskog ureda najmanje je potrebna za smanjenje gužve

Jeste li među njima?
Sve shvaćaju ozbiljno i osobno: Ovo su najosjetljiviji znakovi horoskopa
Pevex
BICIKL U PROMETU
Infrastruktura i edukacija kao preduvjet za razvoj biciklističke kulture u Hrvatskoj
  • amato:

    A od čega će u budućnosti ovaj grad živjeti. Industrija je uništena i iseljena i inaplata garažnih i parkirnih mjesta bi mogao biti dobar izvor prihoda. Skupština nebi trebala dozvoliti da se zbog animoziteta između Bandića i Čovića donesu nekakve ... prikaži još!e dugoročno po ovaj Grad štetne odluke. Jer i Bandić i Čović su tu samo kratkotrajni, oni su samo prolaznici, kao i mi svi. A Grad treba ostati i od nečega živjeti.

  • chemica:

    Znači, gradit će garažu kod poglavarstva, a parking kod NSK, prekoputa, će i dalje zjapiti prazan? Ajme \"genijalaca\"...Kakve su to škole završili ovi prometni \"stručnjaci\" pridošli u naš nekada lijep grad...

  • detour:

    cobani.