Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 5
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
NAJVEĆI SKOK U PRIOBALJU

U mjesec dana eksplozija cijena u hrvatskim dućanima, evo i koji grad je neslavni rekorder

Uvođenje eura dovelo je do poskupljenja što su mnogi poslovni subjekti iskoristili
Davor Puklavec/PIXSELL
28.06.2025.
u 16:45

Hrvatska je vlada sredinom svibnja obvezala trgovačke lance da na svojim internetskim stranicama objavljuju ažurirane cjenike s promjenama cijena. Odlukom su obuhvaćeni supermarketi, hipermarketi, diskontne prodavaonice koji drže petinu prodajnih mjesta i oko tri četvrtine prometa u trgovini. Sami građani jako teško mogu uspoređivati cijene, no stručnjaci mogu razviti softver koji će olakšati usporedbe.

U mjesec dana cijene u hrvatskim dućanima u prosjeku su povećane 1,8 posto, navodi portal usporedicijene.info koji je pokrenut nakon što je hrvatska vlada obvezala velike trgovačke lance da javno objavljuju promjene cijena. Usporedicijene.info počeo je svoju usporedbu s 29. svibnja i od tada bilježe najveći skok cijena u priobalnim mjestima. Rekorder po poskupljenju većem od 10 posto, točnije 10,68 posto je Baška, drugo mjesto drži Tribunj s 9,91 posto višim cijenama, a treće Posedarje gdje je skok bio 9,79 posto.

Ostala mjesta s poskupljenjima većim od devet posto su Pirovac, Pag, Pomer, Žminj, Kali, Pakoštane, Fažana, Pašman, Zaostrog, Novalja, Sveti Filip i Jakov te Omiš. Poskupljenja između osam i 9 posto imaju Cres, Rogoznica, Murter, Malinska, Sukošan, Lovran i Primošten. U Dubrovniku su cijene povećane 3,7 posto, Zadru 2,32 posto, Rijeci 1,38 posto, Splitu i Zagrebu po 1,15 posto svaki, a Osijeku 1,05 posto. Kastel i Starigrad Paklenica jedini u posljednjih mjesec dana bilježe pad cijena za 0,2 i 0,4 posto. Zagrebačke cijene najmanje su rasle u Metrou (0,22 posto) i Vrutku (0,31 posto), a najviše u Kauflandu (2, 42 posto) i Plodinama (1,78 posto). Kad se uzme u obzir prosječna promjena cijena po svim trgovačkim lancima najveći skok cijena bilježe Plodine (3,62 posto), Tommy (3,37 posto) i Kaufland (2,34 posto), DM bilježi pad cijena od 1,36 posto. Konzum je digao cijene 1,11 posto, Lidl 1,15 posto, a Studenac 1,59 posto. Ostalima su cijena porasle manje od jedan posto, s tim što najblaža poskupljenja imaju Metro (0,27 posto) i Vrutak (0,31 posto). Hrvatska je vlada sredinom svibnja obvezala trgovačke lance da na svojim internetskim stranicama objavljuju ažurirane cjenike s promjenama cijena.

Odlukom su obuhvaćeni supermarketi, hipermarketi, diskontne prodavaonice koji drže petinu prodajnih mjesta i oko tri četvrtine prometa u trgovini. Sami građani jako teško mogu uspoređivati cijene, no stručnjaci mogu razviti softver koji će olakšati usporedbe. Jedan od takvih programa razvili su i na spomenutoj stranici usporedicijene.info. Obaveza se odnosi na cijene hrane, pića, kozmetike, sredstava za čišćenje, toaletne potrepštine i proizvode za kućanstvo. Usporedicijene.info navodi da za analizu koriste prosjeke po poslovnicama čime dobivaju prosječnu cijenu za trgovca po proizvodu.

Ključne riječi

Komentara 30

Avatar Matija22
Matija22
16:53 28.06.2025.

Kad završi sezona bit će pakiranje sardina 1 euro sad je na moru 3.50 eura ista trgovina neću reći koja jer su sve manje više iste. Ne bunim se ja na to, ali se bunim jer ima naših ljudi iz Hrvatske tamo i to moraju plaćat, pa moraju napunit auto konzervama prije odlaska na naše more da bi jeftinije prošli. Ovo je samo jedan primjer namirnice. Sramota.

Avatar Asterix
Asterix
17:37 28.06.2025.

Trgovci se apsolutno ne zamaraju sidrenom cijenom od 2. svibnja koja mora biti istaknuta na polici. Mrtvo hladno poskupe proizvod 10% kroz mjesec dana. Troškovi transporta nikad manji, a da gorivo poskupi 10% onda bi graknuli kako moraju podići cijene. Najgore od svega je što su radnici s trgovačkim plaćama na rubu siromaštva.

BE
bezobrazna
18:09 28.06.2025.

nikad im dosta para

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja