Naslovnica Vijesti Hrvatska

'Ne bacajte više novac na MiG-ove 21, možete si priuštiti gripene'

Poruka Saaba: Remont starih zrakoplova mnogi eksperti smatraju bacanjem novca.
10. listopada 2012. u 09:15 188 komentara 2739 prikaza
'09.10.2012., Zagreb - Perre Guffin, direktor SAAB-a za Hrvatsku. Photo: Goran Jakus/PIXSELL'
Foto: Goran Jakuš/Pixsell

Pierre Gauffin direktor je Gripenove kampanje za Hrvatsku. Proizvođač švedskih borbenih lovaca, tvrtka SAAB, već šestu godinu, potvrđuje Gauffin, strpljivo čeka odgovor hrvatskih vlasti. No i tom je strpljenju došao kraj. Državna tvrtka FXM danas u MORH-u predaje zadnju ponudu za gripene.

– Mi iz tvrtke Saab ne možemo komentirati ponudu švedske države. Međutim, iz komunikacije s FXM-om znamo da se hrvatskoj ponudi pristupilo maksimalno ozbiljno i u skladu s trenutačnim okolnostima – kaže direktor kampanje za RH.

Donosimo beneficije

Tvrtka Saab svjesna je da pregovori u poslovima oko borbenih zrakoplova zahtijevaju određeno vremensko razdoblje, a važno im je da RH napokon definira nove propise za priznavanje offset-projekata. SAAB je uspio zaključiti offset-programe i u Češkoj i Mađarskoj, u čemu je razlika u odnosu na RH?

– Uz vrhunski proizvod kao što je zrakoplov gripen, kvaliteta i kvantiteta našeg offseta, odnosno predložene industrijske suradnje, jedno je od ključnih razloga što je naša ponuda prihvaćena i u Češkoj i u Mađarskoj. Tako smo, primjerice, u Mađarskoj realizirali 700 milijuna eura pre-offseta, kreirano je više od 10.000 novih radnih mjesta u autoindustriji, industriji kućanskih aparata, elektroničkoj i drugim industrijama te je generirano oko 200 milijuna eura izravnih ulaganja – ističe Gauffin.

No, ti se offseti ne mogu uspoređivati, za svaku su državu specifični. Uoči predaje nove, najbolje ponude hrvatskoj strani, probila se vijest da je Švedska našla kupca i za jedno hrvatsko brodogradilište. Gauffin kaže da Saab ima odlične rezultate kada je riječ o ostvarivanju industrijske suradnje. Beneficije koje donosimo gospodarstvu uključuju značajne industrijske, trgovinske i financijske investicije koje stvaraju nova i zadržavaju postojeća radna mjesta. Kako bismo što kvalitetniju industrijsku suradnju ponudili i Hrvatskoj, u stalnom smo dijalogu s hrvatskim tvrtkama i državnim institucijama. Prepoznali smo poslovni potencijal koji bi mogao unaprijediti hrvatsko gospodarstvo, pogotovu sljedeće godine kada Hrvatska postane članica EU. Usredotočeni mo na gospodarske grane kao što su brodogradnja, obrambena industrija i održavanje zrakoplova te industrijska proizvodnja, prehrambena industrija i poljoprivreda. Direktor Gauffin, međutim, kaže da je još prerano spominjati koje je naše brodogradilište i koji su projekti u igri. Šveđani, pak, rado ističu koje će hrvatske tvrtke uključiti dođe li to "deala" s gripenima.

– Do sada smo u Hrvatskoj potpisali bilateralne sporazume (memorandume o razumijevanju) s kompanijama kao što su: DIV, Agencija Alan HR, Đuro Đaković, Gredelj, Dalekovod, Končar, Končar El. uređaji, Agrokor, Geofoto, brodogradilišta... Kao primjer možemo istaknuti da je Dalekovod već završio gradnju dalekovoda u Švedskoj, za što još čekamo da nam Ministarstvo gospodarstva da potvrdu da smo realizirali pre-offset inicijalno vrijedan 4 milijuna eura – kaže Gauffin.

Znači, dođe li do "deala", Šveđani jamče konkretan posao našim tvrtkama.

– Bude li potpisan ugovor o nabavi borbenih zrakoplova između švedske i hrvatske vlade, Saab se obvezuje da će odmah nakon potpisivanja ugovora o offsetu početi s njegovom realizacijom – potvrđuje Gauffin.

No, RH je u iznimno teškom ekonomskom stanju. Koji bi je razlozi trebali uvjeriti da krene u realizaciju ugovora o nabavi gripena, umjesto da se još jednom "zakrpa" remontom MiG-ova 21?

Transfer tehnologije

U Saabu smo svjesni financijskih ograničenja s kojima je Hrvatska suočena u trenutku kada treba zamijeniti eskadrilu MiG-ova 21. No, švedska vlada (putem FXM-a) ipak vjeruje da može ponuditi iznimno prihvatljivu cijenu koja je dugoročnim planom otplate prilagođena onome što si Hrvatska može priuštiti. Uvjereni smo da vaša zemlja ima mogućnost nabave nove generacije višenamjenskih borbenih zrakoplova vrhunske tehnologije, umjesto remonta zastarjelih zrakoplova za što mnogi eksperti smatraju da je bacanje novca. Druga je prednost izbora novog borbenog sustava, osim industrijske suradnje, i transfer najnovije tehnologije. Ne prihvati li RH ni zadnju ponudu, hoće li Saab izgubiti svaki poslovni interes u Hrvatskoj?

– Saab je već godinama prisutan na hrvatskom tržištu jer nudi vrhunske proizvode, usluge i rješenja u rasponu od vojne obrane do civilne sigurnosti. Hrvatsku smatramo važnim tržištem, a brojni naši proizvodi već se ovdje koriste. U posljednjih šest godina Saab je uložio puno vremena i truda u predstavljanju gripena hrvatskim stakeholderima. Konačna odluka je na strani Hrvatske. Vjerujemo u pozitivnu odluku, a bude li drugačija, naravno da je upitan i nastavak Gripenovih aktivnosti u Hrvatskoj – poručuje direktor Gauffin.

>>Zadnja 
ponuda: 
Kupite gripene, mi ćemo škver

Važno da i RH uđe u obitelj Gripen U S

Važno da i RH uđe u obitelj Gripen

U Saabu su opušteni jer su dogovorili veliku prodaju aviona Švicarskoj. No, kažu, svaki potencijalni kupac i partner važan je Saabu, ali i cijeloj obitelji Gripen koja će time efikasnije i uspješnije funkcionirati. Trenutačno, ratno zrakoplovstvo pet zemalja koristi zrakoplove gripen: Švedska, Mađarska, Češka, Tajland i Južna Afrika, a u Velikoj Britaniji Kraljevska škola testnih pilota (ETP) koristi gripen kao platformu za obuku pilota na naprednim i brzim mlaznim zrakoplovima. Svaki novi član Saabu je važan, iz troškovne perspektive, a što je više korisnika, dugoročno je i cijena niža.

1500 sati leta i 40% svih taktičkih izvi

1500 sati leta i 40% svih taktičkih izviđanja NATO-ove operacije "Unified Protector" u Libiji proveli su gripeni. Stoga Saab vjeruje da su se gripeni dokazali u vojnim operacijama.

A1
PROMO
Pogledajte kako je karlovački slatkovodni akvarij postao primjer uspješnog poslovanja

A1 izdvaja za Vas

  • Avatar fidelio
    fidelio:

    Kad neka tvrtka igra na kartu javnog pritiska da bi ostvarila prodaju svog proizvoda, potpuno je jasno da su izgubili manevarski prostor, prelaze u blefiranje (otići ćemo s tržišta) i počinju se ponašati neprofesionalno.

  • Avatar Zezanje
    Zezanje:

    Za razliku od nekih dole forumasa, ja mislim da nam zrakoplovstvo treba, ne veliko ali nam treba. Mislim da su Gripeni idealni za nase uvjete i potrebe, a da budemo iskreni, ja bih od sveg srca volio imati Svedjanje i ... prikaži još! generalno Skandinavce u nasim brodogradilistima.

  • Avatar suludisumar
    suludisumar:

    Hm Vi kupite naš šrot, a mi čemo vaše brodogradilišne luzere. Sva sreča da nemamo novaca, pa neće biti deala koji bi mogao proči kao i svi dealovi pametnjakovića hrvatskog profila koji kupuju sve i svašta kad imaju novaca. Još ... prikaži još!š nam zvoni Patrija i slične mulje. Ionako smo pod NATO kišobranom, pa zrakopolovstvo i nije potrebno, a i preskupo je za nas.