Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Svijet

Ekološki aktivisti zabrinuti: Subvencije za fosilna goriva u G20 na rekordnoj razini

G20 je obećao smanjiti subvencije za fosilna goriva, a one su već od 2020. do 2021. porasle za gotovo 30 posto, na oko 190 milijardi eura, poručili su na predstavljanju godišnjeg izvješća o klimatskoj transparentnosti..
20. listopada 2022. u 12:23 2 komentara 137 prikaza
Global Climate Strike in New York
Foto: BRENDAN MCDERMID/REUTERS
Pogledajte galeriju 1/2

Energetska kriza rezultirala je rekordno visokim subvencijama za fosilna goriva u skupini vodećih razvijenih i gospodarstava u razvoju G20, pa bi hitni klimatski ciljevi mogli biti zanemareni, upozorila je udruga Germanwatch.

Unatoč napretku na području obnovljivih izvora energije i energetske učinkovitosti, međuvladina skupina velikih gospodarstava (G20) riskira da "krene u pogrešnom smjeru", upozorila je u četvrtak njemačka neprofitna organizacija za okoliš i razvoj.

G20 je obećao smanjiti subvencije za fosilna goriva, a one su već od 2020. do 2021. porasle za gotovo 30 posto, na oko 190 milijardi eura, poručili su na predstavljanju godišnjeg izvješća o klimatskoj transparentnosti..

U ovoj godini ponovo su značajno povećane, istaknuo je koautor izvješća Jan Burck.

Rezultati pokazuju da bi države mogle još više zaostati za klimatskim ciljevima za 2030. godinu, umjesto da im se približe, napisao je Burck.

Skupina sedam najrazvijenijih gospodarstava svijeta G7, među kojima su mnoga i u sastavu G20, poručila je na samitu ovog ljeta da čelnici G7, u nastojanjima da ublaže teret energetske krize, neće pristati na kompromise u pitanju klimatskih ciljeva, podsjeća agencija dpa.

Pratite zelene teme na Rezoluciji Zemlja

Rezolucija - nova pasica | Autor :

Pneumatici automobila
SIGURNA VOŽNJA
Znate li voziti po bljuzgi: Ove znakove upozorenja ne smijete zanemariti
CVH
ZIMSKA VOŽNJA
Ovo svi zaboravljaju: Nije ni čudno da da će vas automobil izdati
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Homophob:

    Ekoloski nastrojeni ove godine imaju priliku kakvu nece imati ponovno stpljecima: Prilika im je iskljuciti grijanje, pranje (kupanje tek na ljeto) u hladnoj vodi, hladna hrana i nepodgrijane konzerve a transport cipelcugom i dvokolicom (kao zagrebacki gradonacelnik ali ne samo prije izbora)!

  • Avatar nekakav
    nekakav:

    koje subvencije za fosilna goriva? mislite na subvencije seljacima i ribarima, jahtašima, za plavi dizel? mislite na kunu u litri benzina za ceste i željeznice? mislite na pdv? trošarine? to su vama subvencije? pa koja to još roba, osim cigareta, ... prikaži još! ima tolke namete? ako su fosilna goriva problem ,zabranite ih, i točka. ako ne možemo, bez njih, onda olabavite priču, prihvatite realnost. otkud silne milijarde za plaćanje velikih subvencija proizvođačima solarnih panela, tj. investitorima koji grade solarne elektrane? zašto nisu na tržištu u istom rangu kao i npr. termoelektrane? zašto im moramo iz cijene struje davati još i dodatni novac? otkud novac za subvencije za kupovinu električnih auta? nije li jadno da dajemo ogroman novac ljudima koji imaju puno novca, za još jednu vozilicu u voznom parku? bilo bi fer da ti koji kupuju el aute financiraju i gradnju el mreže za svoja vozila. nek se u kwh nađu i novci za ulaganje u nove dalekovode, trafostanice, jer smo mi kroz cijenu dizela i benzina u 70 godina izgradili mrežu benzinskih pumpi, a kroz račun za struju izgradili el mrežu, dalekovode, elektrane... ispada da ove nove eko tehnologije raubaju našu infrastrukturu u koju nisu uložile ništa, a očekuju da mi iz svojih novaca izgradimo njima infrastrukturu. neka plate! a o zelenome možemo kad dokažu da kroz radni vijek auta budu u okoliš ispustili manje štetnih tvari nego konvencionalno vozilo. za sad su predaleko.