Naslovnica Vijesti Hrvatska

Booking portali pomeli male turističke agencije

U privatnom smještaju 35.000 novih kreveta, o rujnu ovisi hoće li se premašiti 22 milijuna noćenja
30. kolovoza 2014. u 16:35 0 komentara 2315 prikaza
Ultra Europe Festival,mladi,zabava,turisti
Foto: Ivana Ivanović/VLM

Donedavno u domaćem turizmu kao da nisu znali što bi s desecima tisuća privatnih soba i apartmana, a “zimmer frei” ove se godine prometnuo u – zvijezdu sezone. Jadranski privatni smještaj vidljiviji je na europskom, pa i na svjetskom turističkom tržištu nego ikad prije zbog globalnih portala za booking. Povrh toga, goste u sezoni 2014. dočekuje s nešto više od 35.000 novih turističkih kreveta. Ne manjka ni zainteresiranih, privatni apartmani u trendu su za odmor među Europljanima.

Ne zanima ih pogled

Istina, dok nekom ne smrkne, drugom ne svane pa od svojevrsnog preporoda domaćeg zimmer freija trenutačno najmanje imaju male turističke agencije.

– Svjetski booking-portali neke su ovog ljeta posve pomeli. Rijetki se mogu nositi s budžetima za promociju i online-marketing ovih velikih, globalnih igrača, a pogotovo to ne mogu male agencije. Za njih to svakako nije dobro, neke zasigurno neće preživjeti, ali, s druge strane, neki domaćini na manje atraktivnim destinacijama ne bi, slikovito rečeno, vidjeli gosta da im nema tih portala. Mnogi online-provideri, naime, imaju klijentelu koja u turističko mjesto dolazi na dan ili dva, ne zanima ih komfor, pogled na more i slično, nego samo mjesto na kojem mogu prenoćiti i, iznad svega, niska cijena – kazuje Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK.

Stranci postali i domaćini

Premoć svjetskih booking-portala potvrđuje i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Boris Žgomba. Smatra, međutim, da preslagivanje prometa i kanala prodaje ne mora biti fatalno za male agencije.

turizam,turisti promidžba posezone Austrijancima na Jadranu 40 posto jeftinije nego doma playa MINISTAR U VARAŽDINU Lorencin: Turistima iz dalekih krajeva 'sunce i more' nisu glavni cilj

– U Hrvatskoj je 400-tinjak agencija, tri-četiri imaju godišnji promet iznad sto milijuna kuna, nekoliko desetaka iznad pet milijuna, a sve ostale manje. Opstat će one koje se specijaliziraju, ponude kvalitetan proizvod, vlasnički se ili interesno udruže i nađu put na tržište. Dolazak velikih booking-providera bio je neizbježan, na nama je da se pobrinemo da donese veći promet i dulju sezonu – kaže Žgomba.

Hoće li već ove sezone biti nadmašeno lanjskih 22 milijuna noćenja u zimmer freiju, ovisi ponajprije o Nijemcima i o tome koliko će dugo ostati u rujnu. Među novopečenim domaćinima su, inače, i mnogi građani zemalja EU, koji od priključenja Hrvatske mogu pod istim uvjetima kao i naši građani iznajmljivati svoje apartmane na Jadranu. Bumu su, inače, pridonijeli i brojni zahtjevi za legalizaciju koji dostaju da se dobije privremeno rješenje o iznajmljivanju.

Rezultati

U Zadarskoj županiji 40% više privatnih iznajmljivača

Broj kućanstva koja se od ove sezone bave iznajmljivanjem soba i apartmana rastao je na Jadranu od pet posto u Splitsko-dalmatinskoj do čak 40 posto na području Zadarske županije. Broj postelja najviše je skočio u Istarskoj županiji, sa 39.000 na gotovo 48.000, Zadarska županija ima ih 8000 više nego lani, ali po tri, četiri ili pet tisuća kreveta više u privatnom smještaju ove sezone imaju i sve ostale jadranske županije.

Ugostitelji
DRAMATIČNE BROJKE
Anketa: Čak 80,5 posto radnika u ugostiteljstvu smatra da je za njih bolja opcija selidba u inozemstvo

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.