Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Gourmet

Hrana kao turistički brand: Izvorni okusi na tanjuru, ćevapi – van

Pri kraju pravilnik koji će omogućiti restoranima da se s hrvatskim jelima profiliraju kao mjesta na kojima se jede domaće i fino.
08. prosinca 2010. u 23:00 54 komentara 42 prikaza
restorani (1)
Foto: Arhivska fotografija
Pogledajte galeriju 1/3

Oznaka na ulazu “Hrvatska kuhinja” jamčit će da se unutra kuhaju uglavnom hrvatska jela, a namjernik će znati da može naručiti nešto fino, domaće, s verificirana popisa koji pri Ministarstvu turizma upravo sastavlja tim domaćih ugostitelja i kuhara. Popis s najmanje stotinjak, a možda i kojom stotinom izvornih hrvatskih jela, bit će tek dio Pravilnika o autentičnom hrvatskom kulinarstvu, što se ovih dana dovršava. On će omogućiti domaćim restoranima, koji to žele, da se profiliraju kao hrvatski, a gostima koji žele pojesti nešto domaće da se lakše snađu u obilju od više nego pet tisuća hrvatskih restorana. Cilj je da domaća gastronomija postane jedan od brendova hrvatskog turizma, a plan da sve zaživi već do prvih masovnijih turističkih dolazaka u idućoj godini. Restorani koji se odluče za ploču “Hrvatska kuhinja” morat će na jelovniku imati oko 70 posto domaćih jela, po vlastitu izboru s popisa iz Pravilnika.

Više od tisuću ideja

– Trenutačno na stolu imamo više od tisuću prijedloga za popis jela iz svih dijelova Hrvatske i sada sužavamo izbor. Vjerujem u uspjeh projekta. Sve više kolega uvrštava u svoju ponudu domaća jela, a sve više i gostiju to traži, pogotovu onih iz inozemstva. Mislim da interes mogu naći mnogi, i vrhunski i drugi restorani, to više što će im se omogućiti da mogu, ako ne žele obavezu da nude svih 70 posto hrvatskih jela, nego samo neka s popisa uz njih u jelovniku staviti oznaku nacionalno jelo – kaže Zlatko Puntijar, predsjednik Ceha ugostitelja, koji će svoj restoran brendirati kao hrvatski.

Zasad je sigurno da će se na popisu naći, recimo, štrukli, purica s mlincima, fiš-paprikaš, pašticada, brudet, fritule, rožata...

Domaća jela u promociji

– Naša je kulinarska baština vrlo bogata i sastavljanje popisa osjetljiv je posao – kaže Katarina Pentek, članica Upravnog odbora Hrvatskoga kuharskog saveza. – Želimo obuhvatiti kuhinju cijele Hrvatske i što više jela. Svi koji se bave gastronomijom ideju pozdravljaju. Ovo svojevrsno brendiranje restorana među ostalim je i način da se marginaliziraju ćevapi i druga stana jela.

Domaća i ne preskupa jela bila bi udarac i fast foodu.

Ploča na dvije ili tri godine

Popis izvornih hrvatskih jela, inače, neće biti zacementiran, a i sami zainteresirani ugostitelji moći će ga pod određenim uvjetima proširivati svojim prijedlozima. Oznaka “Hrvatska kuhinja” vrijedit će, kako se razmišlja, dvije ili tri godine.

Očekuje se da projekt počne živjeti u desecima hrvatskih restorana, a ambicija je da se s vremenom u tom svojevrsnu lancu nađu stotine ugostiteljskih objekata. Prepoznatljivost hrvatske kuhinje posebno će se isticati u turističkoj promociji.

– Želimo da izvorna hrvatska jela postanu brend. Hrvatska kuhinja bitna je odrednica našega promidžbenog zaokreta u kojem Hrvatsku predstavljamo kao zemlju visokoga životnog stila. Nakon promjena Zakona o ugostiteljstvu omogućeno mi je da uvodim novine kao što je ova nova kategorija za restorane, odnosno da se brendiraju kao hrvatski. Izrada pravilnika pri kraju je, a htjeli bismo da se ta nova vrijednost hrvatske ponude i turizma nađe ne samo u promociji nego i u agencijskoj ponudi – kaže ministar turizma Damir Bajs, koji je projekt najavio prije šest mjeseci.

Hoće li brendirani restorani, recimo, nuditi i većinski hrvatska vina za početak nije u planu, ali i o toj se ideji razmišlja.

Abbott Nutrition
Akcija za djecu diljem svijeta
I Modrić se uključio u akciju: Tvrtka koja posluje i u Hrvatskoj sklopila suradnju s Real Madridom, evo o čemu se radi
Renault Zoe
ELEKTRIČNA AVANTURA
Tko ga nije vozio, ne zna što propušta: 'Odradili smo izlet po Hrvatskoj s električnim Renaultom'
  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • Fuck you Mother Fucker:

    Fiš-paprikaš \"pravo i izvorno hrvatsko\" jelo?

  • -obrisani-:

    E bilo je i vrijeme.... Nemam ja ništa ni protiv pize, ni protiv čevapa, ni protiv bureka... .Samo si žderite.... Ko voli nek izvoli... ali ne mogu i neću niakda prihvatiti da dolazim na moru u restoran (Sućuraja na Hvaru) ... prikaži još!) i da mi tip da jelovnik na kojem se cakli hrvatski grb a unutra sve ovo što sam naveo... Je\'l moram naglasiti da sam samo popio odurnu kavu i otšetao kuhati doma...? SRAMOTA! A tek u Zagrebu??? Pa ne samo da tu pridošlu gamad moramo trpiti na poslu nego i u glazbi pa i jelu!!! Nigdje ne možeš naći poštenih štrukli ni purice nit gibanice....

  • -obrisani-:

    juma Ti nisi normalan! Otkad su ćevapi hrvatsko jelo???