Najava Paula McCartneya da za kraj godine priprema "posljednju" pjesmu Beatlesa nedavno je izazvala priličnu medijsku pozornost, što mu je koristilo na promociji knjige "1964: Eyes of the Storm:" o prvim godinama rada Beatlesa. Međutim, vijest da se priprema "zadnja" pjesma Beatlesa "Now and Then" bila je efektnija za široku medijsku upotrebu.
Prevelikih tajni zapravo nema i sve nas upućuje na sredinu devedesetih, kad su za potrebe projekta "Anthology" (dokumentaraca i albuma) McCartney, Harrison i Ringo Starr dosnimili i objavili "nove" pjesme Beatlesa "Free As a Bird" i "Real Love", koje su spektakularno pomogle priči oko projekta "Anthology". Te 1995. radili su i na pjesmi "Now and Then", ali ona se nije sviđala Harrisonu pa su odustali. Uglavnom, petnaest godina nakon ubojstva Johna Lennona mogli ste čuti njegov glas i klavir, skupa s trojicom preostalih članova grupe. Danas se ta brojka smanjila na dvojicu, McCartneya i Ringa Starra, ali ne treba sumnjati da će "Now and Then", skoro dvadeset godina kasnije, kad bude objavljena, izazvati sličnu histeriju javnosti.
Pogotovo znamo li da su novinski članci nedavno vrištali naslovima poput "umjetna inteligencija korištena je za novu i posljednju pjesmu Beatlesa". No niti se radi o novoj, a pogotovo ne o posljednjoj pjesmi Beatlesa. Dapače, da je bilo razboritosti, McCartney, Harrison i Ringo mogli su još u devedesetima pojačati priču s pjesmama "Free as a Bird" i "Real Love" pa na isti način snimiti novi, posljednji album Beatlesa. I da ga nisu objavili, mogli su ga pripremiti na isti način kao i spomenute dvije pjesme i ostaviti ga za kasniju distribuciju.
Naime, tada su prvi put nakon raspada Beatlesa preostala trojica surađivala na projektu "Anthology", kada su za potrebe tri dvostruke CD-kolekcije Harrison, McCartney i Starr dosnimili Lennonove klavirske demo snimke. Uspjeh je bio golem: albumi i dokumentarna televizijska serija "Anthology" od šest epizoda, a kasnije knjiga istog naziva i kompilacija "1" na milenijskom razmeđu ponovno su vratili Beatlese na prva mjesta top ljestvica. Kao udarna medijska igla projekta te Lennonove pjesme ponovno su, iako virtualno, povezale svu četvoricu Beatlesa i projekt zatvorile u sadašnjosti.
Stoga je odgovor na pitanje "odakle Paulu McCartneyu ta nova pjesma Beatlesa?" vrlo jednostavan, od Johna Lennona. Sve tri spominjane skladbe zapravo su autorsko Lennonovo djelo, snimljeno krajem sedamdesetih u njegovu stanu u newyorškoj zgradi Dakota, ispred koje je i ubijen. Radi se o klavirskim kompozicijama s Lennonovim vokalom, a budući da je bio sjajan autor, sve tri snimke i prije naknadnih intervencija već su postavljene kao završene pjesme sa svim dijelovima na broju, od kitica do refrena. Dapače, Lennon je tada snimio dvadesetak novih pjesama, od kojih nijedna nije korištena na njegovu idućem albumu "Double Fantasy" 1980. Ne zato što nisu bile dobre, dapače, odlične su, nego zato što kao intimističke kantautorske vinjete nisu odgovarale komercijalnijem, svjetovnijem zvuku povratka Lennona u diskografiju nakon pet godina stanke.
To znam pouzdano, jer već godinama imam disk sa svim tim pjesmama, od kojih je neke Yoko Ono kasnije dala na korištenje preostalim članovima Beatlesa da od njih naprave "nove" pjesme grupe, pa i ovu koju McCartney najavljuje kao posljednju. Te kućne klavirske vinjete ostaju zadnji otisci autentičnog Lennona "samog sa sobom". Neke snimke pojavile su se na Lennonovim izdanjima, među ostalima i dvije fizički posljednje snimke koje je napravio, "Dear John" i "Grow Old With Me". Ova druga uključena je na reizdanju Lennon/Ono albuma "Milk and Honey" u originalnoj verziji, s Lennonom na klaviru i vokalu, za razliku od "Anthology" verzije, uništene nepotrebnom dodatnom orkestracijom Georgea Martina.
No većina pjesama nikada nije ugledala svjetlo dana. A nalazi se među njima još puno sjajnih poput "That's the Way the World Is", "Don't Be Afraid", "You Saved My Soul", "She's a Friend Of Dorothy", "One Of the "Boys" ili devastirajuća "Life Begins in 40", znamo li da je Lennon ubijen neposredno nakon toga u četrdesetoj godini života. Zapravo bi bilo puno bolje da su sve te snimke iskorištene za mogući solo album Johna Lennona, kamo po kantautorskom rukopisu i pripadaju, pa du su godinama kasnije dosnimljene i pročišćene za neko njegovo albumsko izdanje. Pomalo napuhana priča oko korištenja umjetne inteligencije kod novog McCartneyeva pothvata još je jedan mamac za novinske naslove. Radi se samo o tehnologiji koju je tim redatelja Petera Jacksona prije nekoliko godina patentirao i zaštitio tijekom rada na sjajnom devetosatnom dokumentarcu "Let It Be", s kojom se postiglo da se na zajedničkim snimkama glas mogao odvojiti, "očistiti" od pozadine, te s jednog kanala (zvuka) ponovno razdvojiti pojedine "sekcije" instrumenata i vokala, što je Giles Martin nedavno iskoristio u remiksu albuma "Revolver" Beatlesa.
U slučaju Lennonovih preostalih kućnih snimaka to i nije bilo presudno jer se radi samo o klaviru i vokalu, a već prije dvadeset godina preostali Beatlesi, kako smo vidjeli i čuli, uspjeli su iskoristiti snimke "Free As a Bird" i "Real Love" za "Anthology". Ne treba sumnjati da će sad to uspjeti i McCartney s "Now and Then", koja se pametnom promocijom medijski "bilda" kao "posljednja" pjesma Beatlesa.