Ciljevi do 2030.

Vinska strategija plus je i za maslinare i turizam Istre

teran
Robert Anic/PIXSELL
26.08.2017.
u 15:57

U godinu dana očekuje se izrada strategije razvoja vinarstva i vinogradarstva, koja će osigurati i bolji plasman vina u inozemstvu

Istra donosi Strategiju razvoja vinarstva i vinogradarstva do 2030. godine, najavio je istarski župan Valter Flego, a udruga Vinistra platforma je na kojoj će se taj dokument razvijati.

Europska je komisija, podsjetimo, istarskim vinarima u svibnju ove godine dopustila korištenje imena teran, što je bio dodatni poticaj da se krene u izradu strategije.

Poticaj i iz županije

– Strategija će nam dati jedan novi vjetar u leđa. Predstavlja način na koji ćemo osigurati alate kako bismo s kvalitetom koju imamo postigli još i više, što će se pozitivno reflektirati i na druge prateće segmente poput turizma i maslinarstva – objasnio je istarski župan Valter Flego u razgovoru za Poslovni dnevnik. 


Predsjednik Vinistre Nikola Benvenuti kaže da bi dokument mogao biti gotov u razdoblju do godinu dana.

– Zahvalni smo na podršci koju nam je Istarska županija ukazala odmah na početku. Nadamo se da ćemo ovime osigurati bolje pozicioniranje i plasman naših vina na inozemnim tržištima – poručuje Nikola Benvenuti.

Prvi čovjek Vinistre ističe da se i dosad već učinilo mnogo u pogledu ulaganja u nasade vinove loze te nove poljoprivredne tehnike, pa je ovaj dokument logičan nastavak tih koraka.

Strategija će, doznajemo, podrazumijevati i nekoliko konkretnih ciljeva. Njome se planira dodatno osnažiti status Istre kao vodeće regije u proizvodnji vina u Hrvatskoj, ojačati brend Istrian Quality te potaknuti razvoj Istre kao eko regije.

Regionalna zaštita sorti

Iz situacije sa zaštitom istarskog terana najbolje se može vidjeti koliko se potencijalne štete, ako se ne poduzmu pravi koraci, može nanijeti – napomenuo je Luciano Visintin, istarski vinar čije je crno vino svojevremeno proglašeno najboljim crnim vinom na svijetu u kategoriji monosortnih.

– Sve dok ne zaštitite regionalno porijeklo vina, postoji mogućnost da će doći netko drugi i reći da proizvodi tu sortu, a gubite i dobru priliku za promociju autohtonog i sjajnog proizvoda po kojem možete biti poznati diljem svijeta.

Kad se spomene regija Brtonigla, odmah znate na što se odnosi. Također, trebamo se povezati s hotelijerima i restoranima i omogućiti zaokruženu sliku gdje će se vidjeti cijela priča, a ne da se pozicioniramo tek kao prodavači bijelog ili crnog vina – smatra Visintin čiji je teran Istrian 2015. godine u kategoriji cijena iznad 15 britanskih funti po boci na natjecanju Decanter World Wine Awards osvojio 95 bodova i Platinastu plaketu.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije