Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Nova akvizicija: Debeljak kupuje posrnulo norveško brodogradilište

Različiti brodovi Norveški brodograditelj gradi različite vrste brodova: jahte, specijalne brodove, trajekte... Koliko će novca DIV Grupa izdvojiti za ovu novu akviziciju posrnulog poduzeća, javno nije poznato. Ni norveški mediji ne kalkuliraju s iznosima
21. siječnja 2020. u 17:50 2 komentara 570 prikaza
Tomislav Debeljak
Foto: Miranda Čikotić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/4

Hrvatska DIV Grupa od norveške kompanije Hurtigruten preuzima brodogradilište Kleven Verft u Ulsteinviku. Kako je jučer izvijestila norveška kompanija, očekuje se da će sporazum biti proveden u idućih nekoliko tjedana, nakon što se skupi sva dokumentacija i utanače uvjeti preuzimanja.

Brodosplit Dovršen posao Brodosplit Fincantieriju isporučio transportere i sekcije za kruzer

Napominju da je DIV Grupa jedna od najvećih industrijskih grupacija u Hrvatskoj, koja u svom sastavu ima i brodogradilište Brodosplit. Norvežani ne kriju oduševljenje. Predsjednik uprave Klevena Kjetil Bollestad u ime svih zaposlenika izrazio je zadovoljstvo dolaskom novog vlasnika. Kleven je prošao kroz teško razdoblje, no uspio je, napominje, isporučiti fantastične brodove i iskoristiti visoku stručnost brodogradilišta. S novim vlasnicima razvijat će se i dalje.

– Ovo će biti novo i uzbudljivo razdoblje za sve zaposlenike tvrtke – rekao je Bollestad.

Sinergija reže troškove

Tomislav Debeljak, vlasnik DIV Grupe, istaknuo je da sporazum otvara priliku za suradnju dvaju brodogradilišta s dugom i uspješnom tradicijom brodogradnje. Kleven je, naglasio je, diljem svijeta prepoznat kao norveško brodogradilište s prvoklasnim referencijama i dizajnerskim znanjem, posebno kad je riječ o opremi za složene brodove. Najviše ga raduje što će Brodosplit, kao jedno od najučinkovitijih brodogradilišta na svijetu po dizajnu, kvaliteti i brzini gradnje, s Klevenom moći postizati vrhunske rezultate. Od pozitivne sinergije Debeljak očekuje i niže troškove gradnje, kao i znatno niže troškove financiranja novih projekata.

Brodogradilište Iskra Šibenska Iskra Hibridni brodovi novi izvozni adut

– Ukupna ušteda koja može iznositi i do pet posto omogućit će nam ne samo povećanje profitabilnosti, već i konkurentnost – prenose u Klevenu Debeljakove riječi.

Direktor Klevena Ola Beinnes Fosse uvjeren je da je dogovor s DIV Grupom čista win-win situacija. Obje tvrtke imaju komplementarne vještine koje će im, nakon što se povežu, pomoći u ostvarenju ambicije da se svrstaju među vodeća profitabilna brodogradilišta u svijetu. U kratkom roku osmislit će nove projekte, a svježa obrtna sredstva pomoći će im u sklapanju novih poslova. Kleven bi trebao zadržati ime kao tvrtka pod okriljem DIV Grupe.

– Tražili smo vlasnika za kojeg smo sigurni da za Kleven želi najbolje – kazao je Fosse i dodao da su razmatrane ponude nekoliko potencijalnih kupaca, no najviše im se svidio dugoročni razvojni plan koji je ponudila DIV Grupa.

– Ovo je savršen spoj – oduševljen je Fosse. Podršku dogovoru dao je i Torleif Ernstsen iz tvrtke Hurtigruten, koja ima veliku flotu brodova, a Kleven im je prošle godine isporučio dva prva broda za krstarenje na hibridni pogon – MS Roald Amundsen i MS Fridtjof Nansen. Norvežani ističu da je Brodosplit nastao još 1922. godine spajanjem nekoliko manjih brodogradilišta u Splitu. Kleven je u Ulsteinviku pak osnovan 1944. godine, a danas zapošljava oko 200 radnika, uz još 250 u podružnici. Promet mu je 2018. iznosio dvije milijarde norveških kruna, no godinu je završio u debelom minusu. Razlog je, kako su naveli, restrukturiranje i pokrivanje dugova iz prijašnjeg razdoblja.

Flying Clipper Flying Clipper VIDEO Veličanstven prizor: Zaplovio najveći jedrenjak, škverani proslavili uz pjesmu

Koliko će novca DIV Grupa izdvojiti za ovu novu akviziciju posrnulog poduzeća, javno nije poznato. Tomislav Debeljak jučer se nije javljao na telefon. Ni norveški mediji ne kalkuliraju s iznosima. Debeljak ne krije ambicije za širenje.

U DIV-u 350 inženjera

– DIV grupa ima jedan od najvećih inženjerskih potencijala u Hrvatskoj, odnosno više od 350 inženjera koji su generator razvoja u industriji kojoj smo na čelu. Brodovi koje mi gradimo prepoznatljiv su hrvatski proizvod, usudio bih se reći i jedini koji je vidljiv i prepoznatljiv globalno – rekao je Debeljak prije tjedan dana, prilikom isporuke za Fincantieri, jednu od najvećih brodograđevnih grupacija u svijetu. Debeljak je Brodosplit preuzeo 2013. godine i do 2018. proveo restrukturiranje. Od 2013. do 2019. iz splitskog škvera isporučeno je više od 20 brodova.

Predavanje Ivana Đikića na Filozofskom fakultetu
UPUTE GRAĐANIMA
Ivan Đikić: Ne širite histeriju, evo što trebate činiti kod pojave koronavirusa
HAMAG-BICRO
Inovativna rješenja
Hrvatski softverski sustav HECTA uspio je e-Commerce kupnju pojednostaviti, a uskoro će se implementirati i na strana tržišta
  • Revachevich:

    Eto, Horvat i Plenković nek se pojedu, kad je htio uzeti Uljanik i 3. Maj nisu mu dali pa je čovjek našao brodogradilište u Norveškoj. Nek mu je sa srećom!

  • ante.oreskovic75:

    Može li se netko sjetiti koliko su nepismeni poznati drugovi pljuvali po Debeljaku?Bilo nam je divno dok su oni bili glavni!Sad na žalost pokušavaju opet biti!!!!