Naslovnica Biznis Potrošač

Kupujete preko Amazona ili eBaya? Europski sud donio važnu odluku!

Vlasnici luksuznih brendova već dugo vode bitku protiv trgovaca koji se pokušavaju izboriti za svoj dio kolača u prodaji njihovih ekskluzivnih i brendiranih proizvoda
06. prosinca 2017. u 13:09 15 komentara 14576 prikaza
internet kupovina
Foto: Thinkstock

Skupina vlasnika luksuznih marki postigla je važnu sudsku pobjedu nakon što je Europski sud pravde (ECJ) u srijedu podupro njihov zahtjev da se zabrani njihova prodaja putem internetskih platformi poput Amazona i eBaya radi očuvanja imidža.

internet kupovina Online trgovina Dobra vijest za sve one koji vole kupovati preko interneta!

To je važna tema za Europu, čije kompanije generiraju 70 posto svjetskog prometa u segmentu luksuznih proizvoda.

Vlasnici luksuznih brendova već dugo vode bitku protiv trgovaca koji se pokušavaju izboriti za svoj dio kolača u prodaji njihovih ekskluzivnih i brendiranih proizvoda.

Online platforme poput Amazona i eBaya smatraju pak da su ograničenja internetske prodaje protivna principu ravnopravnog tržišnog natjecanja i da štete malim tvrtkama.

Europski sud presudio je danas u predmetu vezanom za njemačku podružnicu američkog proizvođača kozmetike Coty i za njemačku maloprodajnu tvrtku Parfumerie Akzente, koja protivno želji američke kompanije prodaje njezine proizvode na internetskim stranicama poput Amazona.

Njemački sud zatražio je od ECJ-a smjernice ograničava li se zabranom prodaje na internetskim stranicama treće strane ravnopravno tržišno natjecanje.

"Dobavljač luksuzne robe može ovlaštenim distributerima zabraniti prodaju tih proizvoda na internetskoj platformi treće strane kao što je Amazon", presudio je ECJ, dodajući da je "takva zabrana prikladna i u načelu ne prekoračuje granice nužnog očuvanja imidža luksuzne robe".

Nakon intenzivnog lobiranja LVMH-a i Richemonta (CFR.S) te ostalih vlasnika luksuznih brendova, regulatori EU su 2010. godine propisali da vlasnici robnih marki s manje od 30 posto tržišnog udjela mogu blokirati distribuciju svojih proizvoda internetskim trgovcima bez fizičkih prodavaonica.

Pitanje je podijelilo članice EU, pri čemu se Njemačka istaknula većom željom za promocijom internetske trgovine. U dva predmeta u proteklim godinama njemački je regulator tražio od Adidasa i Asicsa da odustanu od takvih zabrana, obrazlažući da su online platforme ključne za male i srednje tvrtke, kao i za potrošače.

Pogledajte i galeriju: Sitnice koje svi mogu učiniti, a znatno će vam smanjiti račun za grijanje

internet kupovina
1 / 7
Zima nam uskoro i službeno kuca na vrata, a sezona grijanja počela je još u listopadu. Oni koji se griju na plin, gradsku toplanu ili električnu energiju, najhladnije godišnje doba vjerojatno i ne vole previše zbog visokih računa za grijanje. Iako vam se možda čini nemogućim, račune za grijanje možete smanjiti samo ako se malo potrudite oko toga.
google Privlačno za potrošače Kad bi svi brendovi samo nestali, Google bi opstao, toliko je moćan darknet Preko darkneta nabavljao drogu Ubojstvo, organ ili droga – sve se može naručiti na internetu 07.07.2010., Trg bana Jelacica, Zagreb - U drustvu ili sami, cekanje tramvaja na glavnom zagrebackom trgu mladi cesto iskoriste za obrok s nogu. Unatoc cestim upozorenjima za izbjegavanje brze hrane, voce gubi bitku s bogatom ponudom privlacnijih stvari. Poslovanje bez početničkih grešaka Za hrvatske poduzetnike franšize su još uvijek bauk, svega je 12% domaćih

Elipso

  • stefj:

    I onda kakti nema utjecaja politike na pravosuđe... EU pokušava održati razinu profita koja se drastično smanjuje uslijed visokih poreza i visokih prava radne snage, te time pokušava zaštititi visoki standard... No, to će dovesti do toga da EU postane ... prikaži još! izolirana od svijeta, da u njoj vrijede druga pravila, dok će se svijet dalje normalno razvijati. To će vrlo lako završiti da postanemo kao Jugoslavija ili Istočni blok... Već sada imamo napade na "porezne oaze", gdje je zapravo sve legalno, ali po tumačenju EU-a nemoralno. Već sada se Kina, Japan, Amerika okreću drugim tržištima radi lakšeg poslovanja... Kada je neka tvrtka iz EU-a narasla na području nove tehnologije i uhvatila veći dio tržišta? Google, Facebook, Tesla (i ostalo), pa i Microsoft, Apple itd. Kada je zapravo EU uopće imala zadnji proboj tehnologije?... A i te stvari se jako lijepo vide na demografskoj slici. Ako maknemo Aziju i sl. najveći rast stanovništva imaju SAD, Kanada, Australija, Novi Zeland i EU crna ovca - Irska. Sve države gdje vlada tržište, gdje se znanje i sposobnost nagrađuju... Ovo što EU (a Hrvatska u tome jako prednjači) pokušava uvesti - primanja prema potrebama, a ne prema znanju, sposobnosti i radu, zapravo vodi u uranilovku, stvaranje sve više potrebitih, te odlazak visokoobrazovanih i stručnih ljudi... Žalosno je da da gore navedene zemlje više ne zahvaljuju svoj demografski bum Kinezima, Južnoamerikancima i sličnima, već mogu zahvaliti i visokoobrazovanim građanima EU-a...

  • Deleted user:

    znači EU je obična koruptivna oragnizacija !

  • ilijan:

    Dolazim iz svijeta trgovine i managementa ali ne razumijem šta su kome zabranili?