Sjećate li se mornara Popaja koji je iz konzerve špinata crpio ogromnu snagu? Istetovirani mornar s lulom hvatao se 80-ih i 90-ih godina prošlog stoljeća na malim ekranima u koštac s Badžom, uglavnom spašavajući svoju djevojku Olivu, a iako su na tom popularnom crtiću odrasle generacije, malo je poznato da je njegov junak stvoren u svrhu reklamiranja jedne – tvornice špinata. Upravo na primjeru Popaja Božo Skoko, stručnjak za odnose s javnošću i upravljanje brendovima te redoviti profesor s Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu, objašnjava kako nas oglašivačka industrija može natjerati i da radimo neke "cool" stvari, primjerice da jedemo zdravu hranu koja također može biti lijepa i šarena. No problem je što proizvođači "junk fooda" – u hrvatskom prijevodu "smeća od hrane", što je neformalni naziv za nutritivno siromašnu, ultraprocesiranu hranu, koja je često i visokokalorična te puna masti i/ili šećera... – u pravilu uvijek imaju više novca i mogu više uložiti u samooglašavanje.
U poplavi reklama za junk food zdravu hranu više i ne prepoznajemo

Marija Heffer navodi primjer Meksika koji je još 2014. uveo porez na šećerne napitke i tako doveo do smanjenja njihove potrošnje
Komentara 1
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Mali primjer iz SuperKonzuma Črnomerec. Nekada je tamo bio restoran sa domaćom hranom, da bi nakon nekoga vremena prostor prenamijenjen u američko smeće - KFC !