Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Od sada je moguće s jednim ENC-om bez zaustavljanja stići iz Zagreba do Pule

Ove godine do sredine rujna HAC bilježi gotovo 23.000 novih korisnika ENC-a, a Bina Istra 4000
23. rujna 2020. u 06:33 31 komentara 12662 prikaza
Foto: Hrvoje Jelavic/Pixsell

Korisnici elektronske naplate cestarine (ENC) u Hrvatskoj više ne moraju imati dva uređaja ili se registrirati posebno kod svakog upravitelja kako bi se bez zaustavljanja vozili Istarskim ipsilonom i autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka – Zagreb. Naime, Istarski ipsilon je pod koncesijom tvrtke Bina Istra i dosad njezin sustav ENC-a nije bio interoperabilan sa sustavima HAC-a i ARZ-a.

Šibenik: Gužve na brodovima koji voze na otoke nedaleko Šibenika BROJKE NA KRAJU SEZONE Jadrolinija i autoceste ostvarile 70 posto lanjskog prometa

ENC sustavi HAC-a i ARZ-a interoperabilni su već odavno. U Hrvatskoj je oko 566 tisuća korisnika ENC-a, od toga HAC-ovih 346.231, Bina Istra ih ima 120.000, a ARZ oko 100.000. U Bina Istri i HAC-u objašnjavaju da svi sadašnji i novi korisnici ENC-a uz registraciju kreditne ili Inine kartice sad mogu putovati diljem Hrvatske bez potrebe za dodatnom registracijom svog ENC uređaja i potpisivanjem ugovora kod svakog upravitelja autocesta u RH, a i dalje će moći koristiti popuste kod svakog upravitelja. Za osobna vozila popusti iznose i do 30 posto za korištenje autoceste i do 50 posto za prolaz kroz tunel Učka.

– HAC je pristupio projektu kako bi se i korisnicima ENC-a operatera Bina-Istre pod istim uvjetima i pogodnostima omogućilo korištenje HAC-ovih i ARZ-ovih dionica. Isto tako i naši postpaid korisnici mogu bez dodatne registracije koristiti Istarski ipsilon. Radi se o malim, ali važnim poboljšanjima kako bi postojeći sustav učinili što efikasnijim i boljim za korisnike do uvođenja novog sustava beskontaktne naplate cestarine – kaže predsjednik Uprave HAC-a Boris Huzjan.

Kako naglašavaju iz HAC-a i Bina Istre, uspostavljanje interoperabilnosti za ENC postpaid uslugu bitan je korak u povezivanju upravitelja autocesta u Hrvatskoj koji omogućuje korisnicima neometano i jednostavno putovanje, bez ikakvog fizičkog kontakta, a što je posebno bitno u današnjim uvjetima kad se cijeli svijet susreće s virusom COVID-19. To znači da se interoperabilnost odnosi samo na postpaid korisnike ENC-a, odnosno s trajnim nalogom, a njih je 50-ak tisuća.

Krčki most složeni radovi Počinje obnova Krčkog mosta: Radovi u četiri faze trajat će dvije godine

– Ovime se nastavlja s realizacijom bitnih ciljeva Bina Istre u smjeru konstantnog unapređenja komfora korisnika i sigurnosti na autocestama uz izbjegavanje fizičkog kontakta korisnika prilikom putovanja, s obzirom na to da nam je sigurnost korisnika kao i protočnost na naplatnim postajama uvijek na prvom mjestu – objašnjava generalni direktor Bina Istre Dario Silić.

Na Istarskom ipsilonu udio plaćanja ENC-om u vrijeme koronakrize iznosi 58 posto, a na HAC-ovim autocestama udio ENC-a je 43,65. Ove godine do sredine rujna HAC bilježi gotovo 23.000 novih korisnika ENC-a, a Bina Istra 4000. Do kraja godine ARZ bi se pak trebao pripojiti HAC-u, a to među ostalim otvara i pitanje što će biti s korisnicima ARZ-ova ENC-a. U HAC-u objašnjavaju da 100-tinjak tisuća korisnika neće to pripajanje ni osjetiti jer će svi ENC računi ARZ-a biti automatizmom prebačeni na HAC.

VIDEO Na autocestama postavljeni novi prometni znakovi 'Držite razmak'

zbog nacističkih konotacija
Nakon što ga je RTL izbacio iz emisije oglasio se utučeni Jurica: 'Imam vam potrebu sve objasniti'
G
PASTELNO PROLJEĆE
Guess nagradni natječaj - uslikaj svoju kombinaciju i osvoji nagrade!
  • Spezzi:

    To znači da se interoperabilnost odnosi samo na postpaid korisnike ENC-a, odnosno s trajnim nalogom, a njih je 50-ak tisuća. PUNO PRIČE NA KRAJU SR.A.N.JE.

  • franjo:

    Cestarina u HR najskuplja u EU . To je pljačka! Uvedite vignete !

  • Hrabraja:

    Vinjete su jedino rješenje, a napokon bi USKOK mogao malo i do HACA. Računica jednostavna, podjeliti njihov javni podatak o broju vozila sa naplaćenom cestarinom i uvijek se dobije ono 55 kn, znači po autocesti nitko je ide dalje od Ogulina.