Naslovnica Lifestyle

Zašto imamo noćne more i kako ih spriječiti?

Stručnjaci ne znaju zašto točno sanjamo, ali postoji nekoliko razloga zašto ponekad imamo ružne snove koji nas bude usred noći
20. listopada 2019. u 07:00 0 komentara 695 prikaza
Foto: Shutterstock

Iako se ne zna zašto točno dolazi do noćnih mora, vrlo vjerojatno je uzrok stres i stvari o kojima razmišljamo prije spavanja. Na snove također utječe i hrana, aktivnost tijekom dana, ali i zdravstveno stanje osobe. Evo što stručnjaci kažu o noćnim morama i kako ih spriječiti. 

SLATKI SNOVI Muči li vas nesanica? Iskušajte metodu kojom se uspavljuju američki vojnici

Zašto se pojavljuju?

umor i nespavanje | Autor : Thinkstock Foto: Thinkstock

Noćne se more često događaju u REM fazi sna, fazi u kojoj najčešće sanjamo, a koja traje oko dva sata. S godinama se sve više smanjuju, dok su kod djece češće kod djevojčica. Noćne more su dio spavanja, ali je potrebno obratiti pozornost i potražiti pomoć ako se počnu ponavljati iz dana u dan. 

Noćne more dolaze zbog stresa u životu, a na ovaj se način stres projicira u snovima. Stres općenito utječe na spavanje i loš san, a nekada se kao posljedica pojave i noćne more. Najbolji primjer su studenti koji prije ispita često ne mogu spavati ili imaju noćne more o tome kako neće uspjeti položiti ispit. Također, istraživanje je pokazalo kako je 90 posto studenata imalo noćne more zbog filmova koje su gledali neposredno prije spavanja. 

Jessica D’Entremont Mnogi joj pozavidjeli Majka otkrila čudesan način kako smiriti djecu: Nije mi ih uopće žao

Kako spriječiti noćne more?

 | Autor : screenshot/facebook Foto: screenshot/facebook

Ipak, postoji rješenje i načini kako se boriti protiv noćnih mora. Nije ih uvijek moguće spriječiti, s obzirom na to da se na snove ne može utjecati, ali se mogu promijeniti određeni uvjeti koji će utjecati i na san. Spavaća soba bi trebala biti tiha i u mraku, bez prisutnosti svijetla od pametnog telefona ili pak računala, a važna je i temperatura sobe

Važno je i obratiti pažnju na rutinu spavanja. Odlazak u krevet i buđenje uvijek u isto vrijeme stavlja manji stres na organizam, a samim time se i smanjuje mogućnost noćnih mora. Kava, alkohol, začinjena hrana i nikotin također utječu na san pa bi ih trebalo izbjegavati nekoliko sati prije spavanja. 

Istraživanje je pokazalo kako je muškim vojnicima koji nemaju PTSP pomoglo igranje video igrica za bolje snove. Stručnjaci su otkrili kako je moguće da se ovo događa zbog pobjeđivanja u igranju. Ista metoda se nije pokazala učinkovitom kod ženskih osoba. 

Pogledajte koliko muškarci poznaju ženske beauty proizvode:

SPAR
Alternativa
Šećer i debljina: Kako staviti unos šećera pod kontrolu, a i dalje fino jesti
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.