Naslovnica Kultura Glazba

Dokaz da i domaća kritika zna ukoričiti veliku rock karijeru

Novo izdanje knjige nadopunio je Hrvoje Horvat koji je brojnim detaljima nadogradio priču o rock bendu svih vremena
19. srpnja 2012. u 15:36 0 komentara 15 prikaza
stonesi_nnn_kul_190712

Sročiti pristojnu biografiju velikog svjetskog rock benda perima hrvatskih autora, čini se teškom, gotovo nemogućom zadaćom – ponajviše zbog pretpostavke kako su za taj posao ionako predodređeni britanski novinari, smješteni bliže objektu svojeg promatranja. No kada se krajem 90-ih pojavila prva verzija ove knjige, „Rock ‘N’ Roll Babilon“ – s potpisima dugogodišnjeg kritičara Vjesnika, Hrvoja Horvata, i prerano preminulog utemeljitelja domaćeg rock spisateljstva Darka Glavana – bilo je jasno da je i domaća kritika sposobna vlastitim stavovima, stilom i imaginacijom pristupiti svjetskom poslu ukoričenja jedne ogromne karijere.

Usred slavlja pedesetog rođendana benda pojavljuje se nadopunjena verzija toga štiva; dodatnog posla se primio Horvat, mnoštvom detalja nadograđujući priču do ‘dana današnjeg’ – posebno onih iz njihovog dinamičnog koncertnog života. Dorađena i u novom vizualnom ruhu, knjiga izgleda bolje i još lakše se čita. Autori su nastojali izbjeći zamku fanovskog pristupa ili mehaničkog nizanja činjenica – albumi i turneje podvrgnuti su analitičkim prosudbama, pa i najmanje upućeni čitatelj dobiva potpun uvid u razvoj benda koji je šezdesetih ‘okrenuo naglavačke’ popularnu kulturu kakvu danas poznajemo.

Naravno da je njihova povijest u velikoj mjeri i povijest klasičnog rocka, ali i diskografske mašinerije koju su Jagger i Richards (povezani nitima gotovo nalik onim bračnim) iz pubertetske faze uveli u stanje nemilosrdne ‘odraslosti’. Upravo to je bitan aspekt kojim se priča gradi od prvog nastupa benda pred nekoliko desetaka ljudi, do multimilijunskog kotrljanja svjetskom kuglom koju su neumorni veterani odavno pospremili u džep.

President Donald J. Trump  and First lady Melania Trump return to the White House
Nije joj prvi put
Nakon debate kamere su snimile ovo neobično ponašanje Melanije Trump