Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis

Hrvatskim pričama do očuvanja kulturne baštine

08. kolovoza 2016. u 13:22 289 prikaza
Fabula Croatica
Foto: PR FOTO
Pogledajte galeriju 1/2

Ovo je priča o projektu “Fabula Croatica” koji je pokrenuo dr. sc. Filip Cvitić kroz tvrtku Fabula Cro d.o.o.. Projekt se bazira na osuvremenjivanju hrvatske kulturne baštine, a trenutno je najprepoznatljiviji po premium čokoladama “DOBRO”.

Današnjim generacijama koje odrastaju uz pametne telefone, brzi internet i društvene mreže, kulturna baština često nije visoko na listi prioriteta. Filip i sam spominje kako ga je tijekom školovanja uvijek više zanimala moderna tehnologija, a interes za kulturnu baštinu javio se tek kada je za vrijeme akademskog života počeo proučavati neke njezine dijelove.

O svojoj inspiraciji Filip je istaknuo: “Glagoljica me je zaintrigirala. Postoje neke jako zanimljive stvari koje su me motivirale da proučavam cjelokupne priče koje Hrvatska ima. Recimo jedno slovo glagoljice može sadržavati čak 8 različitih riječi, slovo koje ima svoje ime, a u kombinaciji s drugim slovima ima različitu simboliku. Tako jedno slovo S može simbolički označavati kuću, labirint i tako dalje. To je jako simbolično pismo što je na kraju bila inspiracija za moj doktorski rad. Stvaranje nove generacije 2D bar kodova”.

Fabula Croatica nastoji pomiriti upravo te dvije krajnosti – ona uzima dijelove kulturne baštine i modernizira ih te ih prilagođava današnjem društvu uzimajući u obzir dizajn i multimedijalna sredstva.

Projekt obiluje raznim proizvodima vezanim uz hrvatsku kulturnu baštinu, a trenutno je najprepoznatljiviji po “DOBRO” čokoladama. Krenuli su od mliječne i tamne čokolade, a onda su repertoar proširili i na bijelu čokoladu te tamnu s bademom. Nakon toga stigle su i male 5 gramske „grad Zadar“ čokolade (DOBRO MINOR) koje su sve ručno zapakirane. Čokolade proizvode „Vilma“ s Raba i „Hedona“ iz Križevaca koji su tvrtki Fabula Cro glavni dobavljači.

Svaka čokolada ima priloženu priču na 4 jezika - ovisno o gradovima koji se promoviraju. Pri kreiranju dizajna tim projekta Fabula Croatica proučava i istražuje priče grada kojeg promoviraju te ih onda uklapaju u specifični dizajn. Zasad svoju verziju ove čokolade imaju Zadar, Dubrovnik, Zagreb i Split, a želja kroz projekt Fabula Croatica je napraviti što više čokolada sa što više gradova i njihovih priča. U tom smislu otvoreni su za suradnju s tvrtkama, gradovima i institutima koji žele promovirati lokalnu baštinu.

Nakon što je s tom idejom pristupio nekim vodećim hrvatskim tvrtkama u tom području, Filip je odlučio preuzeti stvar u svoje ruke i u ostvarenje svoje vizije krenuti od nule. Iako nije bilo lako, za Filipa je pokretanje samostalnog biznisa bila prava odluka:

Ja sam sebi rekao: 'U redu, ako ovo ne napravim vjerojatno ću cijeli život žaliti za tim!’. Uvijek imate izbor i uvijek je najvažnije da ste vi sami sa sobom načisto s tim izborom. Ovo je baš nešto što ja osobno želim raditi i vidim jako veliki potencijal u tome!“.

Pri otvaranju tvrtke Filip je iskoristio Potporu za samozapošljavanje Grada Zagreba koja mu je pomogla između ostalog za izgradnju promotivnog pulta kojeg koristi kod promocije diljem Hrvatske. Promotivni pult Filipu je bitan jer izravno doprinosi izgradnji brenda Fabula Croatica - osobito kod kontakta s kupcima. Osim promotivnog pulta, dio potpore iskoristio je za najam i ostale troškove poslovanja.

Osim usluga dizajna i promoviranja kulturne baštine, Filip se kroz projekt Fabula Croatica bavi i edukacijama koje ujedinjuju dizajn i poduzetništvo:

S obzirom na to da dolazim iz svijeta dizajna, često vidim da mladi ljudi imaju ideje, ali da ne znaju kako funkcionira provođenje dizajna kroz proizvod i njegovu serijsku proizvodnju - koliko će to koštati, mogu li to proizvesti automatizirano, gdje to mogu proizvesti, za koju cijenu, kolike su marže trgovaca odnosno treće osobe, kako to dostaviti, koliko će ambalaža trajati, podnosi li vlagu, podnosi li visoku temperaturu i tako dalje. Znači sve su to stvari na koje treba misliti prije nego što se dogodi neki problem i uloži novac”.

Zasad je takvu edukaciju prošlo više od 90 poduzetnika, a nakon završene edukacije poduzetnicima se nudi mogućnost predstavljanja vlastitih proizvoda upravi uspješnih društava radi daljnje suradnje.

Uz naporan tempo i sve ove aktivnosti, Filip se ipak svakog jutra budi zadovoljan te o tome ističe: “Morate biti puni energije, puni snage, ali kada radite nešto što želite, to vas cijelo vrijeme ispunjava jer vidite rezultate svoga rada. Kada vidite da te stvari koje radite izazivaju oduševljenje Vas osobno i drugih, onda želite nastaviti raditi dalje!”

Advent u Dalmaciji
Advent u Dalmaciji
Vrijeme je za lampice, druženje i blagdansko raspoloženje