Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Baby Yoda iz Ratova zvijezda pokrenuo je rat igračaka

Disney je krenuo u rat s obrtnicima i naredio da se povuku svi oglasi koji sadrže riječi: “Star Wars”, “Yoda”, “The Mandalorian”...
I tako je Yoda sada “slatki plišani izvanzemaljac”
21. siječnja 2020. u 22:20 0 komentara 294 prikaza
Disney
Foto: Press Association/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/2

Ratovi (zbog) igračaka – tako bi se najkraće mogao opisati sukob koji se posljednjih dana intenzivno vodi između Disneya, danas jedne od najutjecajnijih svjetskih medijskih i produkcijskih kuća, i malih obrtnika koji su mimo dopuštenja te korporacije, koja je inače i vlasnik franšize Star Wars, preko interneta odlučili prodavati plišane igračke lika poznatog kao Baby Yoda.

ratovi zvijezda Konačni oproštaj od filmske sage koja je od kulturnog fenomena postala religija

Je li on pravi Yoda?

Ta malena zelena beba velikih ušiju, koja je većinom šutljiva i tek povremeno ispušta nedefinirane zvukove, kojoj su omiljene grickalice sirove žabe, a kao prijevozno sredstvo služi joj lebdeća kolijevka, prvi se put pojavila tek nedavno, u Disneyevu serijalu “The Mandalorian” koji se odvija u univerzumu “Ratova zvijezda”. Na dan prikazivanja prve epizode serije internet je doslovce eksplodirao pitanjima o neodoljivom Yodi koji je istog trenutka osvojio srca velikih i malih, i to ne samo onih i inače zaluđenih ovim serijalom. Broj interakcija na društvenim mrežama vezan za pojam “Baby Yoda” u prvih nekoliko tjedana popeo se na nekoliko desetaka milijuna, a osim mnogih pitanja vezanih za njegov lik, primjerice tko je točno on i što je, hoće li ikada ući u pubertet, je li on pravi Yoda samo kad je bio mali, u toj predblagdanskoj groznici fanovima se kao najbitnije nametnulo pitanje gdje ga mogu kupiti i staviti pod bor.

Naime, u tom trenutku nisu postojale nikakve službene igračke i druge memorabilije s njegovim likom, a Disney je najavio da će one postati dostupne tek u veljači ove godine, pod opravdanjem da nisu željeli ranije pustiti proizvode u optjecaj jer bi pokvarili iznenađenje pojave “Djeteta” u serijalu. Neke je to, blago rečeno, razbjesnilo, dok su oni drugi u svemu ugledali priliku za odličan biznis pa su tako neke pekarnice počele nuditi proizvode u obliku Baby Yode, pojavili su se nakon toga i kolači, majice... ali daleko najpopularniji bili su ručno rađeni plišanci koje su njihovi kreatori počeli prodavati putem Etsyja, poznate internetske platforme za prodaju rukotvorina u cijelom svijetu.

neobična izvedba "Ratovi zvijezda" u adaptaciji japanskog kabuki kazališta

Sve je dobro funkcioniralo, ljudi su dobivali ono što im Disney nije službeno mogao dati, tisuće prodavača zarađivale su ručno izrađujući već spomenute lutke, a onda su prošlog tjedna vlasnici franšize Star Wars sasvim nenajavljeno odlučili krenuti u rat s tim malim obrtnicima. Etsyju, koji je praktički bio jedino mjesto na kojem se Baby Yoda mogao kupiti, poslali su zahtjev da sve prodavače koji u opisu svojih oglasa imaju riječi “Star Wars”, “Yoda” i “The Mandalorian” – jednostavno deaktiviraju.

Umjesto 500 pregleda tek 10

– Probudila sam se i otvorila profil svoje trgovine na Etsyju da vidim koliko mi je narudžbi danas stiglo, a dočekala me obavijest da mi je profil deaktiviran jer sam prekršila njihove uvjete i odredbe korištenja. U objašnjenju je pisalo da sam bez odobrenja kompanije Disney u opisu oglasa koje sam prodavala koristila riječi “Star Wars” i “Yoda”, a s obzirom na to da su ih na to upozorili iz samog Disneya, morali su zatvoriti moj profil. Nije mi preostalo ništa drugo nego otvoriti novi, a otkako Baby Yodu prodajem uz opis “mali slatki plišani izvanzemaljac”, umjesto petstotinjak pregleda na dan, sada ih imam jedva desetak – za američki Verge rekla je vlasnica The 1OOAcreWoodshopa.

PBZ
#OSTAJEMDOMA
Plaćaj račune i upravljaj svojim financijama online: savjeti za organizaciju bez odlazaka u poslovnicu banke
PBZ
#OSTAJEMDOMA
Vodič za biznis: online usluge koje će vam dati uvid u poslovanje u svakom trenutku
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.