Sve veća primjena digitalnih tehnologija mijenja način na koji tvrtke komuniciraju, upravljaju resursima, donose odluke i posluju na globalnom tržištu. Automatizacija procesa, pristup podacima u stvarnom vremenu i razvoj digitalnih platformi omogućuju bržu prilagodbu tržišnim promjenama, veću učinkovitost i bolju povezanost s klijentima. U takvom dinamičnom okruženju, digitalna transformacija više nije izbor, već nužnost za održivost i konkurentnost na tržištu.
M SAN grupa d.o.o. jedna je od tvrtki koja se može pohvaliti iznimno dobrim poslovnim rezultatima zahvaljujući upravo modernim digitalnim alatima. Osnovana u Zagrebu 1995. godine, prateći suvremene trendove poslovanja, tijekom godina ova je tvrtka postala jedna od vodećih IT i CE distributerskih kompanija u regiji. U razgovoru s Tomislavom Kranjecom, specijalistom za IBM softverska rješenja M SAN grupe, doznali smo kako je ova tvrtka došla do pozicije lidera IT distribucije u Hrvatskoj i koja digitalna inovativna rješenja su im bila od najveće pomoći u razvoju poslovanja.
„Danas poslujemo u više od šest zemalja“
Primarna djelatnost M SAN grupe je distribucija informatičke tehnologije i potrošačke elektronike, kao i razvoj vlastitih brendova poput VIVAX, MS Energy, MSGW i MS, a tvrtka je u ovoj poslovnoj branši već 30 godina. U prvim godinama, kako priča Tomislav Kranjec, poslovanje je brzo raslo zahvaljujući širenju portfelja IT proizvoda i ranoj orijentaciji na distribuciju tehnoloških brendova, a do 1999. godine Grupa je već postala vodeći IT distributer u Hrvatskoj.
– Tada je došlo vrijeme za širenje poslovanja pa smo od 2010. godine krenuli s otvaranjem poduzeća u regiji: u BiH, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji. Uključivanjem novih segmenata poslovanja poput proizvodnje vlastitih robnih marki (npr. VIVAX, MS Energy), M SAN je dodatno učvrstio svoj položaj kao regionalni lider – Kranjec govori o širenju na regionalno tržište.
Ovaj skok u poslovanju rezultirao je jačom konkurentnošću i financijskom stabilnošću tako da se tvrtka unatrag tri godine može pohvaliti porastom prihoda, ali i zaposlenika.
– Brojke samo govore o našem poslovnom rastu u svim segmentima. Primjerice, 2022. poslovni prihodi su iznosili 430 milijuna eura, a broj zaposlenih bio je 970, tijekom 2023. godine prihodi su narasli na 471,7 milijuna eura, a imali smo 952 zaposlenika, od čega 554 u Hrvatskoj, a 398 u regiji – ističe Kranjec i dodaje kako su iznimno ponosni na rezultate u 2024. godini, kada su im prihodi porasli na 502 milijuna eura, broj zaposlenih je dosegnuo zavidnih 993, od čega je 540 zaposlenika bilo u Hrvatskoj, a 453 u regiji.
Prema riječima Tomislava Kranjeca, M SAN Grupa je danas čvrsto pozicionirana kao vodeći IT i CE distributer u Hrvatskoj te među najznačajnijim igračima u Adria regiji. Grupacija posluje u više od šest zemalja, s više od 7.400 aktivnih partnera i vlastitim robnim markama poput VIVAX, MS Energy, MSGW, MS, Solmacht i MS Lux, koje dodatno jačaju tržišnu prepoznatljivost i samostalnost.
– Grupa također postavlja temelje za sustavni pristup održivosti, uključujući usklađenje s novim EU standardima, što pokazuje stratešku usmjerenost na dugoročnu konkurentnost i odgovorno poslovanje – objašnjava Tomislav Kranjec.
„Digitalizacija je transformirala naše poslovanje“
Kao jedan od važnih čimbenika, koji su utjecali na razvoj i odlične poslovne rezultate M SAN grupe, Tomislav Kranjec navodi digitalizaciju u svim segmentima njihova poslovanja.
– Grupa je uložila u razvoj digitalnih rješenja za praćenje tržišta i upravljanje vlastitim brendovima (VIVAX, MS Energy), čime je poboljšana prilagodba potrošačkim trendovima. Kroz suradnju sa svjetskim proizvođačima poput IBM-a, Red Hat-a i Check Point-a ojačan je i portfelj distribucija rješenja za digitalizaciju, posebno u segmentima cloud rješenja, AI-a i automatizacije. S rješenjima IBM-a, Red Hat-a i Check Point-a M SAN omogućava svojim partnerima i njihovim klijentima veću operativnu učinkovitost, bržu prilagodbu tržištu i jačanje otpornosti na vanjske izazove.
Uz to, Kranjec dodaje kako su se u Grupi ugodno iznenadili i inovativnim digitalnim rješenjima koja dolaze upravo iz Hrvatske.
Kao primjer, navodi Digitalnu komoru, platformu koja okuplja više od 100.000 korisnika i omogućuje digitalno izdavanje dokumenata, jednostavno povezivanje s poslovnim prilikama, razne edukacije za poduzetnike poput Akademije kibernetičke sigurnosti HGK i aktivno sudjelovanje u kreiranju zakonodavnog okvira.
– Digitalnu komoru otkrili smo kroz niz aktivnosti Hrvatske gospodarske komore, poput edukacija i konferencija koje su naveliko hvaljene, i moramo priznati, bilo je to zaista ugodno otkriće i za nas! – otkriva Kranjec i objašnjava kako se ova platforma pokazala iznimno korisnom u mogućnosti predstavljanja IBM poslovnih rješenja, čiji je M SAN Grupa distributer više od 20 godina.
Iako već dugi niz godina koriste razne digitalne alate u poslovanju, Tomislav Kranjec ističe kako su se M SAN Grupi korištenjem Digitalne komore otvorile nove mogućnosti u poslovanju. Prije svega, kako kaže, ova digitalna platforma omogućila im je pristup ključnim kontaktima u industriji, povezala ih je s tvrtkama koje su tražile napredna digitalna rješenja, poput umjetne inteligencije i cybersecurity rješenja, te pomogla da zajedno s kolegama iz IBM-a predstave prednosti njihovih tehnologija širokom krugu poslovnih subjekata.
– Kroz radionice, edukacije i networking događaje, imali smo prilike razgovarati s relevantnim dionicima i pokazati kako IBM-ova rješenja mogu unaprijediti poslovne procese, povećati sigurnost i omogućiti konkurentsku prednost. Svakako, želim istaknuti iznimnu susretljivost i srdačnost dragih kolegica iz HGK, Tajane Kesić Šapić i Ive Nappholz, koje su nam od velike pomoći pri svakom upitu i kod zajedničke organizacije edukacija, radionica i sl. – kaže Tomislav Kranjec.
Digitalna komora, korak više u poslovanju!
Dobra vijest za sve poduzetnike koji imaju za cilj širiti svoje poslovanje! Kroz Članstvo u HGK, dobivate pristup brojnim pogodnostima koje vam omogućuju rast, umrežavanje i povećanje konkurentnosti na tržištu. Korištenjem Digitalne komore možete pregledavati vlastiti korisnički profil, dobiti informacije potrebne za osnivanje i financiranje tvrtke, proučavati stanje u raznim industrijskim sektorima, ali i dobiti informaciju o tome kako posluju vaši partneri ili konkurenti, na temelju čega možete donositi informirane odluke za budućnost.
Kroz Digitalnu komoru imate pristup i aplikaciji e-Ured koja će vam uvelike olakšati onaj administrativni dio poslovanja. Naime, ovaj alat nudi funkcionalnosti za izdavanje i pregled ponuda, ulaznih i izlaznih računa, izradu otpremnica, narudžbenica, kompenzacija i pozajmica, pregled kartice kupca, izradu knjige prometa i PO-SD obrasca, vođenje baze klijenata, proizvoda i usluga, izradu putnih naloga, radnih naloga i vođenje GDPR privola i registara… Sve ono za što je nekad bila potrebna gomila papirologije i kompliciranih procedura, na platformi Digitalna komora možete riješiti u nekoliko klikova, a svoju energiju i vrijeme preusmjeriti u stvaranje novih prilika koje će vam poboljšati poslovanje.
Sadržaj nastao u suradnji s Hrvatskom gospodarskom komorom i Digitalnom komorom.