Daju li hrvatski građani ipak previše novca za hranu i piće u maloprodaji pitanje je koje se neprestano ponavlja bez obzira na to koliko detaljno brojni stručnjaci obrazlagali zašto su osnovne namirnice za život u Hrvatskoj skupe, nerijetko i preskupe. U pravilu su među razlozima geografski oblik Hrvatske koji poskupljuje opskrbu maloprodajne mreže, potom porez na dodanu vrijednost koji je među najvišima u EU, pa izostanak stvarnog cjenovnog natjecanja među maloprodajnim lancima, čemu doprinos daje i turistička sezona koja na Jadranu u pravilu podiže razinu cijena. Prodaja hrane i pića u hrvatskoj maloprodaji raste dok u EU pada, a domaći maloprodajni sektor na više načina odudara od europskih trendova. Ali i od stanja u susjedstvu. Dragan Munjiza, konzultant specijaliziran za maloprodaju hrane i pića, ističe kako je prodaja u tom sektoru u Sloveniji 2023. u odnosu na godinu ranije pala, a u Hrvatskoj rasla.
Hrvati plaćaju (pre)skupu hranu, ali potrošnja ipak raste
“Rast prehrambene maloprodaje u Hrvatskoj s jedne strane jest dobra vijest, no podaci koji govore o strukturi potrošnje dovode u pitanje tezu o znatnijem gospodarskom oporavku”
Još nema komentara
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.