Trgovina je, sudeći prema podacima, najžilaviji sektor gospodarstva u
sadašnjoj recesiji za razliku od krize u 1988. godini kada je, prema
istraživanju prof. Ivana Lovrinovića s Ekonomskog fakulteta, trgovina
najviše pala i posljednja se oporavila.
Sadašnji trend upućuje na zaključak da se tržište održava, ali se
događaju velike promjene u pozicijama trgovačkih lanaca i u strukturi
proizvoda.
Prema podacima iz Agrokora, njegov trgovački lanac Konzum ostvario je
rast od 16 posto uz prihod od 12,9 milijardi kuna u 2008. godini. Prva
dva mjeseca ove godine također donose pozitivan trend – devetpostotni
rast i povećanje tržišnog udjela na 24 posto.
U Konzumu i drugim lancima brzo se promijenila struktura proizvoda koji
se kupuju u doba recesije. Najviše je, čak 20 posto, porasla prodaja
brašna, raste prodaja ulja, soli i šećera, temeljnih prehrambenih
proizvoda. Opada potražnja za robom širokog spektra iz neprehrambenog
sektora. To upućuje na zaključak da se u kućanstvima više kuha, a manje
se izlazi u restorane te da opada svaka vrsta luksuza, pa i kupnja
skupljih prehrambenih proizvoda.
Veliko komešanje nastalo je među trgovačkim lancima različitih profila.
Uz Konzum, raste i tržišni udjel Interspara, Lidla i Plodina zbog
novootvorenih marketa te Kauflanda.
Stagnira Metro, a u padu su Billa, Mercator, Getro i Pevec. U Konzumu
kažu da ih nije pogodila neradna nedjelja jer promet nadoknađuju drugim
danima.
TRGOVINA
Prodaja brašna porasla je 20 posto, raste prodaja ulja