Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 46
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
TRGOVINA

Prodaja brašna porasla je 20 posto, raste prodaja ulja

04.03.2009.
u 21:14

Trgovina je, sudeći prema podacima, najžilaviji sektor gospodarstva u sadašnjoj recesiji za razliku od krize u 1988. godini kada je, prema istraživanju prof. Ivana Lovrinovića s Ekonomskog fakulteta, trgovina najviše pala i posljednja se oporavila.

Sadašnji trend upućuje na zaključak da se tržište održava, ali se događaju velike promjene u pozicijama trgovačkih lanaca i u strukturi proizvoda.

Prema podacima iz Agrokora, njegov trgovački lanac Konzum ostvario je rast od 16 posto uz prihod od 12,9 milijardi kuna u 2008. godini. Prva dva mjeseca ove godine također donose pozitivan trend – devetpostotni rast i povećanje tržišnog udjela na 24 posto.

U Konzumu i drugim lancima brzo se promijenila struktura proizvoda koji se kupuju u doba recesije. Najviše je, čak 20 posto, porasla prodaja brašna, raste prodaja ulja, soli i šećera, temeljnih prehrambenih proizvoda. Opada potražnja za robom širokog spektra iz neprehrambenog sektora. To upućuje na zaključak da se u kućanstvima više kuha, a manje se izlazi u restorane te da opada svaka vrsta luksuza, pa i kupnja skupljih prehrambenih proizvoda.

Veliko komešanje nastalo je među trgovačkim lancima različitih profila. Uz Konzum, raste i tržišni udjel Interspara, Lidla i Plodina zbog novootvorenih marketa te Kauflanda.

Stagnira Metro, a u padu su Billa, Mercator, Getro i Pevec. U Konzumu kažu da ih nije pogodila neradna nedjelja jer promet nadoknađuju drugim danima.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Kupnja

Pretplata