Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 85
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
važnija nego što mislite

Znate li za što služi ova mala rupica na lokotima? Nemojte se čuditi ako zbog nje zaglavite!

shutterstock
19.05.2025.
u 11:30

Riječ je o briljantnom rješenju inženjera koje osigurava dugotrajnost, funkcionalnost i otpornost na vremenske uvjete.

Ako ste ikada pomislili da je ona sićušna rupica na dnu lokota tamo zato što je netko u tvornici pogriješio – niste jedini. Mnogi se pitaju zašto je tu sve dok ih lokot ne ostavi na cjedilu, najčešće usred pljuska, dok bespomoćno okreću zahrđali ostatak nekada pouzdanog sigurnosnog mehanizma. Vrijeme je da otkrijemo tajnu koju te male metalne konstrukcije skrivaju desetljećima – i da, ima daleko više veze s funkcionalnošću nego s dizajnom, piše City Magazine

Ta mala rupica na dnu lokota nije slučajna. Riječ je o odvodnom otvoru koji ima vrlo važnu funkciju – omogućuje izlazak vode iz unutrašnjosti brave. Zašto je to važno? Jer vlaga i hrđa su smrtonosna kombinacija za bravu. Hrđa s vremenom uništava mehanizam, onemogućuje okretanje ključa i u konačnici potpuno blokira lokot.

Unutrašnjost klasičnih lokota – osobito onih izrađenih od mesinga ili čelika – sastoji se od složenih mehanizama s oprugama, cilindrima i utorima koji moraju ostati suhi da bi funkcionirali. Bez tog malog otvora, voda koja uđe ostaje zarobljena, uzrokujući oštećenja iznutra.

Posebno je korisna kod vanjskih lokota – onih koje štite vrtne kućice, garažna vrata, spremnike, bicikle ili ograde – izloženih kiši, snijegu i vlagi. Iako je rupa promjera svega nekoliko milimetara, njezina uloga je ključna: produžuje vijek trajanja lokota, smanjuje kvarove i štedi vas nepotrebne zamjene.

Osim što odvodi vodu, ova rupica ima još jednu važnu funkciju: omogućuje lako podmazivanje unutrašnjih dijelova lokota. Ako se lokot zaglavi zbog hrđe, hladnoće ili dugogodišnjeg korištenja, dovoljno je ubrizgati mazivo poput WD-40 ili specijalnog ulja za brave upravo kroz tu rupu.

To je preporučena praksa za održavanje lokota – bez rastavljanja ili popravljanja mehanizma, možete brzo "oživjeti" svoj lokot i vratiti mu funkcionalnost. Neki proizvođači čak savjetuju redovito podmazivanje kroz ovu točku, što je čini svojevrsnim servisnim ulazom.

Danas postoje lokoti otporni na vremenske uvjete – izrađeni od nehrđajućeg čelika, s gumenim brtvama ili plastičnim pokrovima. Kod njih je ovaj otvor često skriven ili zaštićen, jer su dizajnirani da već u startu spriječe ulazak vlage.

Ali ako koristite klasični metalni lokot – taj mali otvor ostaje vaš najbolji saveznik. On je tihi mehaničar koji vam omogućuje da brava radi besprijekorno, čak i kad vi na to zaboravite.

Dakle, sljedeći put kad primijetite rupicu na dnu lokota – sjetite se da nije tamo greškom. Riječ je o briljantnom rješenju inženjera koje osigurava dugotrajnost, funkcionalnost i otpornost na vremenske uvjete.

A ako imate stari lokot koja se više ne otvara, možda mu ne treba zamjena – već samo kap maziva i nekoliko sekundi pažnje. Jer, ponekad su upravo najsitniji detalji ključ rješenja najvećih problema.

GALERIJA: Jeste li znali da omekšivač za rublje može poslužiti za još neke stvari u kućanstvu? Evo što sve možete s njim

1/9
Ključne riječi

Komentara 2

MO
montello
11:19 20.05.2025.

Sad znam

Avatar Hazl113
Hazl113
13:30 19.05.2025.

A što ako je lokot napravljene od materijela koji ne hrđa, a ima rupicu?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja

Pretplata