Naslovnica Lifestyle Gourmet

Obožavate parmezan? Onda biste ovo trebali znati...

Riječ je o tvrdom i aromatičnom kravljem siru koji se proizvodi od neobranog kravljeg mlijeka.
05. prosinca 2018. u 07:21 5 komentara 5822 prikaza
Parmezan
Foto: Getty Images

Jedan on najpoznatijih sireva na svijetu svakako je parmezan, sir čija je domovina Italija, točnije regija na sjeveru te zemlje poznata po odličnoj gastronomiji i restoranima. Naziv parmezan može nositi samo onaj sir proizveden u zaštićenim zonama provincija Parme, Reggio Emilije, Modene i Bologne u strogo kontroliranim uvjetima.

dijeta, zdrava prehrana mršavite zdravo Nutricionistica otkrila što biste trebali jesti za tanji struk

Riječ je o tvrdom i aromatičnom kravljem siru koji se proizvodi od neobranog kravljeg mlijeka. Sir je odličan izvor minerala kalcija, a hrana bogata kalcijem doprinosi bržem sagorijevanju masti. Nutricionisti parmezan preporučuju maloj djeci i starijima zbog njegovih izvanrednih prehrambenih vrijednosti, osim toga lako se probavlja, a obiluje i kalcijem i fosforom.

Palenta palenta Ovo smo jeli kao djeca, ali žalit ćete ako ovo niste prije znali
Parmezan
1 / 7
Metabolizam je usporeniji nakon što kročite u tridesete godina života, a potrebno je stoga i prilagoditi i promijeniti svoju prehranu. Sve ono što se mogli bez ikakvih problema konzumirati prije 30., sada možda više ne biste trebali. Bar ne u istim količinama...

Osim nutritivnih vrijednosti, parmezan je sir bogatog okusa, ispunjenog voćnim notama uz blagu pikantnu notu, a preporučuje se servirati količinu od jedne četvrtine šalice uz obrok, piše Insider.  Pravi parmezan odlikuje njegova osobita tekstura: zrnato sirno tijesto, lomi se i puca u listiće prema sredini sira. Iako je spravljen od kravljeg mlijeka, ne sadrži laktozu, odnosno sadrži vrlo male količine, gotovo zanemarive pa se preporučuje i osobama s intolerancijom na laktozu. 

Kuhanje mali trikovi Premalo soli i ostale najčešće pogreške koje radite u kuhinji, a niste ih ni svjesni

Potrebno je čak 16 litara mlijeka za kilogram parmezana, a potrebno je dugo vremena da sazre. Konzumiranjem parmezana potiče se razvoj probiotske bakterije Bacillus bifidus koja sudjeluje u održavanju zdravlja probavnog sustava. Masti u parmezanu su u obliku koji lagano osigurava energiju u kratkom periodu, zbog čega se brže dobije osjećaj sitosti.

U 100 grama naribanog parmezana konzumirat ćete 431 kaloriju, ali i 4% ugljikohidrata, 38,5% proteina i 28,5% masti. Od minerala u parmezanu se nalaze kalcij, željezo, magnezij, fosfor, cink, bakar, mangan i selen. Od vitamina parmezan u znatnijim količinama sadrži riboflavin, pantotensku kiselinu, vitamin B12, vitamin A i vitamin D. Lako se probavlja i zbog kalcija kojim obiluje, smatra se odličnim izborom za zdravlje kostiju, a preporučuje se i trudnicama. 

Pogledajte i video: Supernamirnice koje biste trebali imati u svom domu

 

 

Dobi.hr
BUDUĆNOST U VAŠEM DOMU
Juraj Križanić: „Danas svi mogu unaprijediti i automatizirati kućanstvo postepenom ugradnjom pametnih uređaja koji štede energiju, vrijeme i novac”