Naslovnica Kultura Kazalište

Ludi rimski carevi još žive među nama

14. kolovoza 2019. u 12:02 0 komentara 149 prikaza
Foto: HNK Split
Pogledajte galeriju 1/2

Jedina dramska premijera u sklopu 65. Splitskog ljeta, predstava “Kaligula/Britanik”, postmoderna obrada tekstova Alberta Camusa i Jeana Racinea koja je u subotu navečer odigrana na mističnom prostoru Galerije Meštrović, opravdala je očekivanja publike. Režiju, scenografiju i izbor glazbe za dvosatnu predstavu u kojoj ćete zbog snažnih vizualnih i audioefekata potpuno uživati tek kad prespavate, potpisuje Goran Golovko. Dramaturg Jasen Boko spojio je dva teksta iz dva različita razdoblja tako što nam je ponudio kazalište u kazalištu u kojem glavni akteri, dva luda cara, Kaligula i Britanik, preuzimaju međusobne uloge.

Nikša Arčanin Uvijek imam tremu, to samo znači da mi je stalo

Svijet je nepodnošljiv

Kaligula odnosno Britanik u toj dvočinki izgovaraju rečenice nad kojima će svi misleći zastati shvativši kako one genijalno odražavaju našu svakodnevicu i društvo u kojem živimo. Primjerice: “Ovakav kakav jest, svijet je nepodnošljiv. Zato mi treba Mjesec... Kako je teško, kako je gorko postati ČOVJEK...”

Najvrednije je što predstava, koja se tobože bavi ozloglašenim rimskim vladarima, žestoko progovara o aktualnosti, totalnom kaosu, poremećenim i izvrnutim vrijednostima, suludom pretvaranju nenormalnog u normalno, licemjerju...

20. godišnjica Prohaska u 20 godina 400 puta igrala Marlene

Naslovnu rolu oba cara tumači mladi Nikša Arčanin koji se vrlo uspješno snašao u psihički, ali i fizički zahtjevnoj zadaći prelazeći iz lika u lik. Publici se pak dopao i Neron kojeg je utjelovio Pere Eranović odlično “skinuvši” atraktivne, iz filmova i serija nam poznate Neronove gegove.

Drukčijem redateljskom potpisu od onog na koji smo navikli svakako je pridonio moćni prostor Galerije Meštrović u kojem se svi, i akteri i gledatelji, osjećaju nekako svečano. Intervenirajući minimalno u monumentalno zdanje, impresivno stubište sa samo tri metaforička znaka, ogledalom, prijestoljem i dugačkom crvenom niti koja simbolizira život, Goran Golovko napravio je majstorsku scenografiju istodobno poštujući mjesto koje je idealno za realizaciju projekta kakav Splićani, osim “Orestije” izvedene lani na padinama Mosora, dugo nisu imali prigodu vidjeti.

Ivana Srbljan Zagrebačka mezzosopranistica ulogu svog života pjevat će u pulskoj Areni

Teški tekstovi u predstavi ublaženi su songovima iz tridesetih prošlog stoljeća u Italiji (i oni po izboru redatelja) koji su stvorili nužnu dinamiku za njezino odvijanje.

Rezultat rada s guštom

Kostime iz uglavnom tridesetih prošlog stoljeća kao i barokne varijante rimskih kostima osmislio je Mladen Radovniković. Svakako valja pohvaliti rad oblikovatelja svjetla i zvuka Srđana Barbarića i Tomislava Luetića te jezične savjetnice Anite Runjić Stoilove.

Srećko Šestan Srećko Šestan Prosjek godina naših gledatelja je 50, a ja to želim spustiti na 30-ak

“Kaligula/Britanik” nije komad koji vam se svidi ili ne svidi na prvu ruku. Golovko ju je očito radio s užitkom, a u njoj se može guštati tek kad se prespava. U svakom slučaju, tu predstavu vrijedi gledati!

RECEPT ZA SAVRŠENI GRILL
Jeste li znali čemu služi daska za dimljenje: Meso s roštilja dobit će sasvim novu notu okusa

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.