Renault ne samo da je bio pionir nego i vizionar. Osim što je prije 25
godina prvi predstavio europski jednovolumen – Espace - 1996. Francuzi
su predstavili i prvi europski kompaktni jednovolumen – Scenic. Danas
je svaki treći kompakt prodan u Europi jednovolumenskog oblika.
Konkurencija je strašna, a Renault je nakon nedavnog lansiranja Grand
Scenica u okolici Pariza predstavio njegova manjeg brata Scenica.
Veliki je od manjeg veći za 22 cm, što Scenicu daje agresivniji izgled
i lakše rukovanje.
Na tri posebna sjedala straga komforno se mogu voziti tri osobe, a
izdašni prtljažnik jamči 552 litre. Naravno, raznim kombinacijama
modularne unutrašnjosti prtljažni prostor se može povećati na 1637
litara. Kao i veliki brat, Scenic nudi mnoštvo korisnih pretinaca (čak
86 litara) smještenih u svim dijelovima automobila.
Vozačka pozicija je udobna, sjedi se povišeno pa je preglednost vrlo
dobra. Vozač ne bi trebao imati prigovora ni na upravljivost, ovjes te
mjenjač jer sve ide glatko i sigurno.
Brzinomjer i putno računalo su na velikom TFT zaslonu ekrana pa na
početku imate osjećaj kao da ste u nekoj računalnoj igrici. Renault u
suradnji s TomTom-om nudi odličan navigacijski uređaj koji bi trebao
stajati manje od 500 eura.
Sigurnost je očekivano na visokoj razini, a ono što treba posebno
istaknuti jest ESP sustav koji se nudi kao standardna oprema i u
početnom modelu. Novi Scenic nudi i smanjenje troškova održavanja
budući da je prva promjena ulja i filtra određena tek na 30.000 km ili
dvije godine od kupnje.
Prvenstveno je namijenjen obitelji i to onoj s manje djece, kojoj je
Grand Scenic prevelik, ali iznenadilo nas je da u Renaultu kao
potencijalne kupce ističu i umirovljenike, i to zbog modularnosti i
povišenog sjedenja što oni vole. U ponudi će početkom srpnja, kada
Scenic stiže na naše tržište, biti četiri benzinska i četiri dizelska
motora, a početna cijena će biti oko 135.000 kuna.
Nakon velikog Scenica Renault je predstavio i njegova manjeg brata
Jednovolumen za manje obitelji