Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 1
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
supermarketi

Najviše porasla cijena rajčica i krastavaca, češnjak jeftiniji

povrće
AFP/PIXSELL
28.06.2012.
u 19:30

Od 46 namirnica koje je pratio portal Supermarket.info, u odnosu na lipanj 2011. poskupilo je njih 17, a pojeftinilo 29

Hrana koju kupujemo u supermarketima skuplja je nego lani, no bez obzira na rast PDV-a, cijene su stabilne od početka godine. Barem tako pokazuje statistika koju je u sedam supermarketa proveo nezavisni portal Supermarketi.info. Od 46 artikala čije je cijene pratio taj portal, njih 17 je poskupjelo, dok ih je 29 pojeftinilo. S obzirom na sve veće financijsko opterećenje koje trpe hrvatski građani, priznaju da podaci zvuče nevjerojatno, no u odnosu na lipanj prošle godine, tvrde da su cijene artikala široke potrošnje, bez obzira na povećanje PDV-a, ipak povoljnije.

– Mora se priznati da u protekla tri i pol mjeseca uspijevaju držati cijene na razini onih s početka godine. Vidjet ćemo hoće li se taj trend zadržati i tijekom ljetnih mjeseci, kad bi turistička sezona mogla biti okidač novih poskupljenja – kažu autori istraživanja.

Premda upravo traje njihova sezona, rekorderi po povećanju cijene su rajčica, sa skokom od 44 posto u svih sedam supermarketa, te krastavci s rastom od 39 posto u odnosu na lanjski lipanj. Slijedi grah sa 23,23 posto, a poskupjelo je i meso, pelene, banane, kava... Najveći pad cijene bilježi češnjak (52 posto) i luk (37 posto), ali i namirnice kojima je snižen PDV, kao što su brašno, šećer, ulje...

– Razloge rastu cijena prehrambenih proizvoda treba tražiti u činjenici da su tijekom prošle, ali i početkom ove godine, vremenski uvjeti za poljoprivrednu proizvodnju uglavnom bili nepovoljni, a i cijene inputa za poljoprivrednu proizvodnju povećane su 6,6 posto uz najizraženiji rast cijena energenata, gnojiva te sjemena – objašnjava Zdeslav Šantić, glavni ekonomist Splitske banke.

Smatra da bi poskupljenja bila i veća da se kućanstva ne suočavaju sa smanjenjem raspoloživog dohotka za potrošnju, pa u takvim okolnostima ni proizvođači ne mogu prebaciti teret većih cijena samo na kupce.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije