Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Tražimo privatnog investitora dovoljno jakog imena da nam pomogne izaći na američku burzu

Tražimo privatnog investitora dovoljno jakog imena da nam pomogne izaći na američku burzu. On bi nam dao dodatnu sigurnost na tom tržištu
09. rujna 2019. u 13:09 12 komentara 5686 prikaza
Foto: Borna Filic/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/4

Infobip je pristupio meni, a veza je bio Roberto Kutić koji je također strojar kao i ja, imali smo puno zajedničkih tema, on je također studirao istu tematiku kao i ja, računalnu dinamiku fluida, time se bavio i dok je radio u Uljaniku. Tražili su financijskog direktora, ali s inženjerskom pozadinom. Znao sam za firmu, pratio. Čini mi se da u svijetu o Infobipu znaju više nego u Hrvatskoj, pogotovo u poslovnoj zajednici – kaže Baburić.

Mario Baburić Kadroviranje Mario Baburić postaje prvi glavni financijski direktor Infobipa

Bez obzira na svoje bogato iskustvo, mjesto financijskog direktora Infobipa mora i za njega biti novo iskustvo. U Infobipu se sve prati u realnom vremenu, broj proizvoda i tržišta na kojima se oni nude stalno raste. Uz kampus u Zagrebu, za dvije do tri godine gradit će se i kampus u Sarajevu, a uz sve to i Tech City Vodnjan na kojem se već radi, ponajprije na dizanju infrastrukture cijelog grada. Proširivat će se i postojeći kampus u Vodnjanu, odnosno njegovi smještajni kapaciteti koji su sada prekrasni apartmani odvojeni od same zgrade, gradit će se još sličnih kapaciteta. Infobip postaje sve jači “engineering powerhouse”.

– Kompanija je sada u fazi u kojoj se znatno ubrzava rast. Od početaka je Infobip postupno rastao, no sada se taj rast ubrzao, povećao se broj ureda, ali i broj ljudi koji je u godinu dana skočio s 1200 na 1900 ljudi. Uskoro ćemo prijeći i dvije tisuće ljudi, a onda u sljedeće tri do četiri godine zaposliti još dvije tisuće inženjera. Do sada je kompanija rasla isključivo vlastitim snagama, sva je dobit reinvestirana, a sada je opcija i dodatna, vanjska investicija da bi se taj rast i dalje održao. Taj je rast potaknut i digitalnim transformacijama svih tih kompanija u svijetu s kojima surađujemo i surađivat ćemo, a potrebne su im naše usluge. Ispočetka se radilo o nativno digitalnim kompanijama poput Ubera, a sada se sve više radi i o kompanijama iz ovih tradicionalnih industrija koje prolaze digitalnu transformaciju gdje su komunikacije vrlo bitan segment. Za taj je rast potrebno financiranje pa slažemo i interne timove koje moramo i dalje jačati jer želimo biti spremni za izlazak na uređeno tržište kapitala poput newyorške burze gdje su naši najveći konkurenti – kaže Mario Baburić.

Infobip VELIKO PRIZNANJE Financial Times označio hrvatsku tvrtku najvećim igračem u komunikacijskoj tehnologiji

Izgradnju kampusa u Vodnjanu kao i buduću izgradnju kampusa u Zagrebu pratila je Zagrebačka banka. Postoje planovi i za Južnu i Sjevernu Ameriku gdje će se također raditi kampusi, primjerice u Bogoti u Kolumbiji. Posao nam u Latinskoj Americi strašno raste pa postoje i takvi planovi, no oni još nisu definitivni. Infobip na takvim mjestima unajmljuje ogromne poslovne prostore pa je onda logično gledati isplati li se izgraditi vlastiti. U Bogoti je sada 80 ljudi. Najviše se u posljednje vrijeme, dakako, govori o IPO-u koji je nakon objave na Bloombergu zaokupio javnost.

 | Autor : Borna Filic/PIXSELL Foto: Borna Filic/PIXSELL

– IPO je možda neka sljedeća faza, ali prije toga kompanije obično nađu ozbiljnog privatnog investitora koji dokapitalizacijom može steći manjinski vlasnički udio, a ta sredstva će nam pomoći u periodu od sljedeće dvije do tri godine za daljnji rast. Nama za pripremu za IPO-a treba, procjenjujemo, nekih 12 do 24 mjeseca. Pažljivim odabirom investitora s dobrom reputacijom dobit ćemo dodatni vjetar u leđa u našim budućim planovima jačeg nastupa na američkom i ostalim tržištima. Nakon toga bismo za otprilike dvije godine bili spremni za kampanju, odnosno mogli bismo odraditi priču poput IPO-a. Potreba za našim uslugama još raste pa razmišljamo i o privatnom kapitalu koji bi nam u tom smislu pomogao rast te ciljamo rješenje pronaći u idućih nekoliko mjeseci. Interno se u tom smislu sada jača financijski odjel kako bismo bili spremni za taj mogući IPO – govori nam.

Informatička tvrtka Infobip IT tvrtka Infobip planira inicijalnu javnu ponudu dionica u SAD-u

Nešto govori i informacija da je tvrtka angažirala konzultantsku kuću te investicijsku banku u Americi.

– Interesa ima od zaista brojnih i najrenomiranijih svjetskih investitora koji poznaju industriju. Kod izbora budućeg investitora gledamo, naravno, ono što je najbolje za nas, ne samo cijenu novca i valuaciju, koja je, naravno, bitna, nego kako dobiti i adekvatnog partnera koji će nam dodatno pomoći i svojim savjetima i iskustvom. Npr., ako je takav partner u svojem portfelju možda već imao neku sličnu kompaniju te joj je pomogao izaći na newyoršku burzu, tada ima i ljude koji i nama mogu dodatno pomoći svojim iskustvom. Naši vlasnici vrlo dobro znaju kako se posao i tvrtka razvijaju, zato i govorimo tek o manjinskom udjelu jer kvalitetno vodstvo već imamo. Investicijska banka koju smo angažirali u ovom procesu je Citi – govori. Mogući IPO, osim priljeva svježeg vanjskog kapitala, ima i još jednu dodatnu dimenziju.

– Naime, odjeli u New Yorku, San Franciscu i Vancouveru, kao i naši ostali regionalni uredi, jako rastu te su neki od njih i regionalni hubovi koji već samostalno posluju te imaju i vlastite regionalne direktore, direktore prodaje, kao i sve druge funkcije. Oni moraju biti u situaciji da samostalno djeluju jer vremenska razlika ne dopušta da se čeka odluka iz sjedišta – kaže prvi financijski direktor Infobipa. Rast je komunikacijskog giganta do sada bio gotovo nevjerojatan, no Mario Baburić misli da će se taj trend i nastaviti.

INFOBIP Kroz sustav vodnjanske tvrtke dnevno se u svijet isporuči više od sedam milijardi sms poruka

– Do sada se radilo o dvoznamenkastom rastu, čak o više od 40 posto, a ja mislim da bi se mogao i još više ubrzavati. Twilio je naš najveći globalni konkurent, no oni su odabrali drugačiji put, krenuli su najprije raditi s malim tvrtkama i developerima na američkom tržištu čime su utvrdili svoju poziciju na tom segmentu tržišta. Mi smo krenuli drugačije, otvarali brojne lokalne urede te smo svugdje u svijetu razvili biznis i lokalno pa, smatram, imamo i bolje predispozicije za budući rast. I u svemu tome možemo ponuditi usluge i podršku na lokalnom jeziku. Neki naši konkurenti tek moraju jače izaći u svijet i proći sve to što smo mi već prošli. Ostvariti lokalnu prisutnost kroz otvaranje ureda dugotrajan je proces koji nije lak.

U prošlosti je bilo bitno postići povezivost, ostvariti ugovore s lokalnim operaterima. U ovom trenutku imamo više od 600 izravnih veza s mobilnim operaterima kojih u svijetu ima oko 1000. Drugi najbliži nama konkurent ima, procjenjujemo, tek 200-tinjak takvih ugovora. Uz napredna tehnološka rješenja koja kreiramo za klijente i za čiji razvoj nam treba i po nekoliko mjeseci, mi smo ujedno i globalni pružatelj komunikacijskih usluga te pokrivamo sve moguće kanale komunikacije, od SMS-a, glasovnih poruka, e-maila, do WhatsApp poruka i svega ostalog – kaže direktor financija Infobipa.

 

Digitalna komora
Digitalna komora
Poduzetnici, odsad ključne informacije doznajte klikom miša

A1 izdvaja za Vas

  • Hrvat a nisam lopov:

    Ako niste u mogucnosti uci u burzu neke zemlje, nemojte ulaziti.

  • riise:

    Mislim da ćete biti u vrlo povoljnoj poziciji i da ćete uspjeti! Primjerice,banke u Europi u zoni eura imaju viškove likvidnosti od 1800 milijardi €, na koje plaćaju kamatu ECB-u...

  • Avatar fidelio
    fidelio:

    Infobip IPO. Mi bi ovo, mi bi ono, mi možemo, mi hoćemo. Pa dajte onda, šta se čeka. Strah me više konzervu otvoriti.