MOŽE ZARAZITI LJUDE

Kod šišmiša u Kini otkriven novi virus sličan Covidu-19, znanstvenike zabrinjava jedna stvar

Pandemic prevention workers in protective suits collect trash in a locked-down residential compound as outbreaks of the coronavirus disease (COVID-19) continue in Beijing
Foto: Thomas Peter/REUTERS
25.11.2022.

Istraživači su primijetili veći broj slučajeva da je više virusa zarazilo jednog šišmiša u isto vrijeme. To može dovesti do toga da postojeći virusi zamijene dijelove svog genetskog koda kako bi formirali nove patogene

Virus sličan Covidu otkriven u šišmišima u južnoj Kini jedan je od pet virusa koji mogu prijeći na ljude, kažu znanstvenici. Virus poznat kao BtSY2, usko je povezan sa SARS-CoV-2, virusom koji uzrokuje Covid. To je jedan od pet 'zabrinjavajućih virusa' pronađenih u šišmišima diljem kineske pokrajine Yunnan koji su 'vjerojatno patogeni za ljude ili stoku', kažu znanstvenici, piše Daily Mail.

Istraživanje su vodili istraživači sa Sveučilišta Sun Yat-sen u Shenzhenu, Institutu za kontrolu endemskih bolesti Yunnan i Sveučilišta u Sydneyu.

- Identificirali smo pet virusnih vrsta koje su vjerojatno patogene za ljude ili stoku, uključujući novi rekombinantni koronavirus sličan SARS-u koji je usko povezan sa SARS-CoV-2 i 50 SARS-CoV - piše u studiji.

Za potrebe studije, istraživači su prikupili uzorke rektuma od 149 pojedinačnih šišmiša koji predstavljaju 15 vrsta, u šest okruga ili gradova u kineskoj pokrajini Yunnan.

RNA – nukleinska kiselina prisutna u živim stanicama – ekstrahirana je i sekvencionirana pojedinačno za svakog šišmiša.

Ono što je zabrinjavajuće, istraživači su primijetili veći broj slučajeva da je više virusa zarazilo jednog šišmiša u isto vrijeme. To može dovesti do toga da postojeći virusi zamijene dijelove svog genetskog koda kako bi formirali nove patogene, prema profesoru Jonathanu Ballu, virologu sa Sveučilišta u Nottinghamu.

- Glavna poruka koju možemo izvući je da pojedinačni šišmiši mogu sadržavati mnoštvo različitih vrsta virusa, povremeno im istovremeno biti domaćini - rekao je profesor Ball koji nije bio uključen u istraživanje.

VIDEO Znanstvenici u šišmišima pronašli novi koronavirus; Otporan je na postojeća cjepiva

IV
Ivan2304
13:58 25.11.2022.

Još uvijek lupetate o toj prevari? Jel to moguće?

Avatar zidam spremno
zidam spremno
14:39 25.11.2022.

Ovo je toliko prozirno da je smiješno. Nećete ovaj put, razbojnici !!!

TE