Naslovnica Vijesti Hrvatska kakvu trebamo

Punionice za aute na struju svakih 100 km

Do početka iduće turističke sezone na svakih 100 km autoceste od Zagreba do Splita pomoću novca iz fondova EU postavit ćemo brze punionice za električne aute – najavio je Miodrag Furdin iz Hrvatskih autocesta.
29. svibnja 2018. u 21:17 12 komentara 2080 prikaza
Foto: Matija Habljak/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/9

Sigurnost cestovnog prometa i ekologija itekako idu zajedno jer rješavanjem sigurnosti prometa posredno poboljšavamo i ekologiju”, kazao je Slaviša Babić iz Hrvatskih cesta na panelu o sigurnosti i ekološkom prometu u RH.Na taj se stav nadovezao i Marijan Babić, vlasnik rent-a-car tvrtke RideCar, koji smatra da bi sustavnim poticanjem kupnje električnih automobila poboljšali sigurnost prometa jer auti na struju postižu manje brzine, što je mnogo sigurnije, a ujedno ne zagađuju okoliš te ne stvaraju buku.

Konferencija Hrvatska kakvu trebamo - Prometna budućnost Hrvatske hrvatska kakvu trebamo Isplativ i siguran promet do 2030. pokrenuo bi gospodarski razvoj

Stimulirajuća cijena struje

– Podržavam ekopoticaje za kupnju električnih vozila, ali za neki ozbiljniji broj auta na struju u tvrtkama i rent-a-caru trebali bismo bolji sustav potpora, a ne sadašnju mogućnost kupnje do sedam vozila po tvrtki. Tu ima još mnogo prostora, pogotovo kada riješimo infrastrukturu i punionice – kaže.

 

A u smislu sadašnje skromne infrastrukture na našim cestama, a naročito na autocestama na kojima u Hrvatskoj još ne postoje punionice za aute na struju – jedna odlična vijest.

– Do početka iduće turističke sezone na svakih 100 km autoceste od Zagreba do Splita pomoću novca iz fondova EU postavit ćemo brze punionice za električne aute – najavio je Miodrag Furdin iz Hrvatskih autocesta.

Projekt je pojasnio i voditelj tima za e-mobilnost HEP-a Domagoj Puzak.

– Plan je prvo pokriti temeljni TEN-T koridor od Goričana do Rijeke, a nakon toga i autoceste A1 i A3. Te punionice su mnogo brže od većine postojećih, ali time i mnogo skuplje. Cijena punjenja će svakako biti stimulirajuća za vozače – rekao je Puzak.

1 / 23
Bivši ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, dr. sc. Sanja Steiner, glavni urednik Večernjeg lista Dražen Klarić, predsjednica Uprave Večernjeg lista Andrea Borošić i predstavnik vlasnika Styrije u Hrvatskoj Ivan Tolj

Gradnja autocesta pridonijela je sigurnosti cestovnog prometa, pa od 2005. bilježimo drastičan pad broja poginulih osoba.

– Samo od 2008. do 2014. broj poginulih smanjen je za 50%, ali posljednje tri godine stagnira, pa nam očito trebaju nove mjere kako bismo do 2020. došli na ciljanu razinu od 213 poginulih godišnje – rekao je Slaviša Babić.

Da ne budu “frajerčići”

A jedna od njih je edukacija ljudi od najranije dobi i poboljšavanje prometne kulture vozača. – Mi se zalažemo za edukaciju djece od vrtićke dobi, svakako bi trebalo pojačati prometnu edukaciju u osnovnoj školi, a jedan od prijedloga je i uvođenje predmeta prometna kultura. Cilj je i uvesti obvezno polaganje prometnog biciklističkog ispita u petom razredu – rekao je Josip Mataija iz MUP-a.

Osim vozača i cesta, na sigurnost utječe i ispravnost vozila. – Od oko 2 milijuna vozila, 22% ne prolazi tehnički pregled, i to zbog bitnih nedostataka poput kočnica, svjetala i ovjesa. Osim tehničke ispravnosti, najbitnije je da djecu učimo od najranije dobi kako sigurno voziti, a ne da u prometu budu “frajerčići” – rekao je Goran Pejić iz CVH, koji je otkrio da je prosjek ispusta CO2 kod 31.800 unesenih rabljenih auta ove godine 125 g/km, a kod 29.200 prodanih novih 114 g/km. To je dobar pomak prema cilju od 100 g/km u prosjeku.

Hrvatska kakvu trebamo Do 2030. godine oko 20 milijuna putnika Hrvatska kakvu trebamo O nizinskoj pruzi ovisi budućnost i promet Luke Rijeka Konferencija Hrvatska kakvu trebamo - Prometna budućnost Hrvatske Hrvatska kakvu trebamo Butković: Jedini izlaz za Croatia Airlines jest pronalazak strateškog partnera

VIP izdvaja za Vas

  • viki.liks:

    Što vrijede te punionice kada se ta tehnologija nalazi još u dječjim cipelicama.Novijim brzim punionica moguće je napuniti auto za pola sata kada je i to pre sporo. Kako to misle izvesti kada u špic sezoni na Jadranu čekaju po ... prikaži još!po pedesetak auta na benzinskoj.

  • Avatar Django
    Django:

    Auuuuu, od Zagreba do Splita ćemo postaviti osam punionica (četiri tamo i četiri natrag). Osam komada, heeej. Stvarno svjetsko dostignuće. Umjesto da šute i rade, oni se sramote.

  • sargu123:

    Koliko traje punjenje na tim brzim punionicama? Koliko je brzo punjenje "dobro" za bateriju i koliko ciklusa izdrži u tom režimu? A cijena iste?