Početkom 2025. Podravka je uspješno zaključila akviziciju poljoprivrednog segmenta Fortenova grupe, kojom su u sastav Grupe Podravka ušle kompanije Belje, Vupik, PIK Vinkovci, Energija Gradec, Belje Agro-Vet i Felix. Time je Podravka dodatno učvrstila svoju poziciju najveće prehrambeno-prerađivačke kompanije u zemlji i otvorila vrata snažnijeg iskoraka u segmentu primarne poljoprivredne proizvodnje.
Ova akvizicija označila je formiranje novog stupa poslovanja – Podravka Agri, koji se pridružio postojećim segmentima Prehrane i Farmaceutike. Grupa Podravka tako danas djeluje kroz tri međusobno povezana i komplementarna segmenta – Prehrana, Farmaceutika i Poljoprivreda – čime je stvoren snažan integrirani sustav koji objedinjuje cjelokupan lanac vrijednosti, od polja do stola.
Zahvaljujući ovom strateškom iskoraku, Grupa Podravka sada premašuje milijardu eura konsolidiranih prihoda i zapošljava više od 8.800 ljudi, potvrđujući svoj status jednog od najvažnijih gospodarskih subjekata u Hrvatskoj i regiji. Akvizicija je ujedno i snažna poruka o Podravkinoj predanosti razvoju domaće poljoprivrede, jačanju prehrambene neovisnosti i očuvanju vrijednosti koje proizlaze iz domaće proizvodnje.
Uspješan završetak najvećeg investicijskog ciklusa u povijesti
Otvorenjem novog Transportnog centra u Koprivnici u travnju ove godine, Podravka je zaključila najznačajniji investicijski ciklus u svojoj povijesti – vrijedan gotovo 250 milijuna eura. Ovaj višegodišnji ciklus započet 2021. provodio se u skladu sa Strategijom poslovanja do 2025. te je obuhvatio niz ulaganja kojima je kompanija modernizirala svoje proizvodne kapacitete, uvela nove tehnologije, unaprijedila radne uvjete zaposlenika i dodatno ojačala temelje za dugoročni rast.
U razdoblju od samo nekoliko godina Podravka je ostvarila najznačajniji modernizacijski iskorak od svog osnutka – i to bez ijednog eura zaduženja. Izgrađeni su novi proizvodni pogoni, uvedeno je 11 novih proizvodnih i 15 pakirnih linija, obnovljen je cijeli kompanijski vozni park, a svi su proizvodni pogoni klimatizirani i tehnološki unaprijeđeni.
Jedna od najvažnijih investicija svakako je nova Tvornica tjestenine, koja donosi vrhunsku učinkovitost i energetsku optimizaciju te pogon za preradu rajčice, čime je Podravka dodatno osnažila domaću proizvodnju i ojačala svoju stratešku orijentaciju prema korištenju lokalnih sirovina.
No posebno se izdvaja izgradnja logističko-distributivnog centra (LDC) u Koprivnici – investicija vrijedna više od 48 milijuna eura koja predstavlja srce novog logističkog sustava Podravke. LDC, smješten u industrijskoj zoni Danica, prostire se na gotovo 26.000 m² i raspolaže kapacitetom od 62.000 paletnih mjesta, što omogućuje skladištenje do 32.500 tona proizvoda. Projektiran je prema najvišim standardima učinkovitosti i održivosti, s automatiziranim sustavom skladištenja koji smanjuje unutarnji transport, optimizira troškove i doprinosi smanjenju emisija CO₂.
Završetkom najvećeg investicijskog ciklusa u povijesti Grupe Podravka i strateškim preuzimanjem poljoprivrednih društava Belje, Vupik i PIK Vinkovci, Podravka je potvrdila status jedne od najznačajnijih prehrambeno-prerađivačkih kompanija u ovom dijelu Europe. Na temeljima tih povijesnih iskoraka, stvorena je nova Strategija poslovanja Grupe Podravka do 2030., koja donosi jasnu viziju daljnjeg rasta, održivosti i internacionalizacije poslovanja.
Nova Strategija poslovanja do 2030. – rast temeljen na inovacijama i održivosti
Na tim čvrstim temeljima Podravka je donijela novu Strategiju poslovanja Grupe do 2030. godine, koja obuhvaća sva tri segmenta poslovanja – Prehranu, Poljoprivredu i Farmaceutiku. Strategija definira smjer daljnjeg rasta i razvoja temeljen na produktivnosti, inovacijama, digitalizaciji, održivosti i odgovornosti prema zajednici.
U središtu strateškog okvira nalazi se prehrambeni segment, u kojem Podravka planira dodatno ojačati prisutnost svojih brendova na međunarodnim tržištima. Vegeta, najpoznatiji brend Grupe, zauzima središnje mjesto u viziji internacionalizacije – cilj je njezino pozicioniranje kao globalnog brenda uz širenje asortimana i inovacije prilagođene preferencijama potrošača na različitim tržištima. Paralelno se jača prisutnost brendova Lino, Lino Lada, Podravka, O’Plant i Zik Zak, osobito na tržištima Njemačke, Austrije, Švicarske, SAD-a i Australije.
Poseban naglasak stavljen je na kategorije s visokim potencijalom rasta i profitabilnosti – univerzalne dodatke jelima, juhe, žitarice, kremne namaze i proizvode na bazi rajčice – kao i na razvoj zdravijih proizvoda u skladu s prehrambenim trendovima. Strategija predviđa i daljnje jačanje suradnje s domaćim kooperantima te povećanje udjela domaćih sirovina u proizvodnji, čime se dodatno potiče razvoj hrvatske poljoprivrede i lokalne zajednice.
Podravka Agri – ulaganja u tehnološku i zelenu transformaciju
U segmentu Poljoprivrede, novoformirani Podravka Agri postavlja ambiciozne ciljeve - do 2030. planirana su ulaganja od gotovo 200 milijuna eura u modernizaciju proizvodnje, energetsku učinkovitost, izgradnju novih farmi i širenje sustava navodnjavanja. Površine pod navodnjavanjem planira se povećati s 8% na 21%, a u stočarskoj proizvodnji planirana je izgradnja četiriju novih svinjogojskih farmi i povećanje proizvodnje tovljenika za 20% godišnje. U govedarstvu se očekuje rast proizvodnje tovne junadi za 25%, a sve to uz snažan fokus na kružnu bioekonomiju, korištenje obnovljivih izvora energije i razvoj modela ugljično neutralne poljoprivrede.
Belupo – europski centar izvrsnosti u dermatologiji
Treći strateški stup – Farmaceutika, predvođena Belupom – u novoj Strategiji ima jasno definiran cilj, pozicionirati Belupo kao europskog lidera u dermatologiji te snažnog regionalnog igrača u područjima kardiologije, psihijatrije, neurologije i OTC proizvoda. U planu su investicije vrijedne 36 milijuna eura, koje uključuju povećanje proizvodnih i logističkih kapaciteta te osnivanje Centra izvrsnosti za dermatologiju.
Pogled prema budućnosti
Podravka danas stoji na čvrstim temeljima – s moderniziranom infrastrukturom, integriranim poslovnim sustavom i jasnom vizijom razvoja koja nadilazi granice Hrvatske. Nova Strategija poslovanja do 2030. godine nije samo plan – ona je potvrda da Podravka nastavlja put kojim je postala simbol domaće industrijske izvrsnosti i globalno prepoznatog brenda.
U vremenu brzih promjena i globalnih izazova, Podravka pokazuje kako se tradicija, znanje i suvremene tehnologije mogu spojiti u model poslovanja koji stvara vrijednost za potrošače, zaposlenike, dioničare i zajednicu. Upravo ta sinergija čini Podravku modernom, odgovornom i globalno relevantnom kompanijom koja hrabro gradi budućnost hrvatske industrije.