Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Od vratolomija u Vjetrovima rata do pilota bez aviona i aerodroma

Dio članova Aerokluba Varaždin tvrdi da ih Winair sustavno tjera s aerodroma. Iz Winaira pak poručuju da su bezočne laži da se Aeroklub tjera te da vlasnici drugih zrakoplova ne mogu očekivati jeftinije letove na račun kluba
21. rujna 2010. u 17:40 4 komentara 993 prikaza
'21.09.2010., Aerodrom, Varazdin, Avion Cessna aerokluba Varazdin godinama stoji vani i ne odrzava se Photo: Marko Jurinec/PIXSELL'
Foto: 'Marko Jurinec/PIXSELL'
Pogledajte galeriju 1/3

Uz slavnog Roberta Mitchuma u seriji Vjetrovi rata, snimanoj 1983. godine u Hrvatskoj, vratolomije su izvodili i varaždinski piloti, stasali u 80-godišnjem Aeroklubu Varaždin. Letjeli su i u civilnom i ratnom zrakoplovstvu bivše države te Hrvatske. No ti su dani slave prošlost, Aeroklub je na izdisaju, a dio članova optužuje Winair Davora Patafte da ih sustavno tjera s aerodroma i sprječava ih u normalnom radu.

Stvorili aerodrom

- Više od 40 godina bili smo na ovom aerodromu. Mi smo ga stvarali. U našoj organizaciji napravila se pista, zgrada, hangar... Bilo je tu živo, škole letenja, aeromitinzi, modelarstvo, padobranstvo... Godine 1997. u dogradnju smo uložili 420.000 kuna! No nakon što je Winair dobio od Varaždina aerodrom, na 99 godina, nama je onemogućen rad. Ništa nam nije dodijeljeno. Uništili su zrakoplovstvo - teške su riječi Zlatka Vdovića, člana izvršnog odbora Aerokluba Varaždin.

Klupska cessna već dvije zime stoji vani. Winair im, kaže, želi naplatiti hangar, a i svako polijetanje i slijetanje.

– Zrakoplov je uništen, spojevi se razdvajaju. Prije smo imali i ured, dvoranu za pripremu, pola hangara... A sad dio restorana, natkriven strehom - kaže Vdović.

To nam je potvrdio još jedan visokopozicionirani član kluba, iz nadzornog odbora, koji ne želi da mu se otkriva identitet.

- To je točno. Stjerani smo u sitni prostor. Ne možemo djelovati, vodila se igra da nas se marginalizira. Aerodromske pristojbe odbile su i druge aeroklubove, koji su ovdje slijetali - kaže.

Laž i podmetanja

U ime Winaira odgovorio je Željko Pavlek, voditelj korporativnih komunikacija Pataftine T7 Grupe.

– Tvrdnje nekih "članova" da ih se želi otjerati su bezočna laž i podmetanja. Aeroklub nema zrakoplov pripremljen za letenje. Motor njihove cessne nema dva cilindra. Njezin smještaj u hangaru nije moguć jer iz njega curi ulje. Na raspolaganju su im čak tri prostorije u zgradi, koje mogu koristiti besplatno - kaže Pavlek.

Dodaje da su neosnovane želje da vlasnici drugih zrakoplova na ime Aerokluba dobiju popust na sletne pristojbe. Ako poprave cessnu ili Aeroklub nabavi novi zrakoplov, kaže, članovi će moći letjeti u pola cijene.

U prostorije uza zaštitara?

- Istina je da nude te prostorije. Ali uz najavu i pratnju zaštitara! Četrdeset godina neograničeno smo koristili aerodrom, koji smo i sagradili - kaže član NO-a.

No dio je krivnje, smatra, i na vodstvu kluba, koje je bilo inertno i nije ugovorima riješilo status na vrijeme. - Lani nam je istekao ugovor s prijašnjim Diamondom. Trebalo ga je produljiti s Winairom. Oni sad mogu reći da je i to što dobivamo njihovom milošću. I mi među sobom trebamo napraviti red - smatra član NO-a, no nada se da se u dogovoru s gradom i Winairom to još može riješiti. Vdović pak kaže da su bili obmanuti. Kad je dolazio Winair, kaže, obećan im je i novi motor, čak i avion, samo da ih podrže. A sad, kaže, Winair koristi i tri benzinska aparata koje je Ina davno dala Aeroklubu.

I meteorolozi su morali otići Državni h

I meteorolozi su morali otići

Državni hidrometeorološki zavod znatnim je sredstvima sudjelovao u izgradnji aerodroma i od 1972. godine tamo obavljao meteorološka motrenja te davao podatke korisnicima zračne luke. 9. rujna 2008. Varaždin Airport poslao je dopis o jednostranom prestanku najma za korištenje prostorija. 15. siječnja 2009. preko odvjetnika zatraženo je da predamo prostor, uz opomenu pred ovrhu. 9. veljače predstavnici DHMZ-a sastali su se s gradonačelnikom Čehokom te Narcisom Huljev, predsjednicom uprave Varaždin Airporta. Uz inzistiranje g. Čehoka i gđe. Huljev ostao je zaključak da se Glavna meteorološka postaja Varaždin mora iseliti. I na to smo mi, što je protivno zakonu, potrošili 100.000 kuna. Ostaje dojam da se jednostranom odlukom DHMZ morao prisilno iseliti, bez obzira na korist za širu zajednicu – izjavio je jučer Zvonimir Katušin, načelnik Odjela za meteorološka motrenja u DHMZ-u. (iv/VLM)

Uz pistu tikve i krumpir! Oko piste otk

Uz pistu tikve i krumpir!

Oko piste otkupljuju zemljište i okrupnjuju se. To je cilj. A do tada... Sade tikve i krumpire! Da gorući avion odleti u polje, prevrnuo bi se, tamo ne bi smjele biti tikve - kaže Zlatko Vdović, dugogodišnji pilot. Prošli tjedan Gradsko je vijeće Varaždina odlučilo Varaždin Airportu proširiti djelatnost. Tako se sada mogu baviti i poljoprivredom, imati privatnu poljoprivrednu savjetničku službu i ekološku proizvodnju. Argument je Winaira da ionako treba održavati okolicu piste te da nisko raslinje pomaže. (iv/VLM)

Plazma keksi
BAŠ KAO NEKADA
Stvari koje se godinama nisu promijenile, a svejedno ih obožavamo
  • Uman SS:

    Patafta = lopov

  • mpusiu0107:

    To je to Čehok šiša Patafti ženu a u zamjenu mu poslovno pogoduje i to je jedna velika sretna familija

  • franc:

    Čehok je, kak gradonačelnik i donedavni predsjednik Aero kluba, svojem pajdašu Patafti zapravo poklonil varaždinski aerodrom i to pod uvjetima koji su mu omogućili da uništi rad i razvoj gradskog zrakoplovnog centra. Zar nije glupo da su i meteorologe istjerali ... prikaži još!li s aerodroma? Što će tek biti sa obradom smeća u Brezju koje je Čehok bez javnog natječaja dao Patafti? Pored gradskogh smeća na rub Varaždina dopremat će se uskoro - po Pataftinom razvojnom planu osobnog bogaćenja - i smeće iz obližnjih gradova i Međimurja. Ima li tu posla za USKOK? Ima,ima!