Hrvatski vlakovi predmet viceva

HŽ na remontu: Vlada je najavila desetljeće ulaganja u pruge, je li na pomolu nova željeznička revolucija u Hrvatskoj?

04.09.2022.
u 06:55

Na hrvatskim prugama vlakovi voze brzinom od četrdesetak kilometara na sat. Kako bi se to promijenilo, najavljena su ulaganja u željezničku infrastrukturu od 5,7 milijardi eura do 2030. godine. Plan je obnoviti i modernizirati 788 kilometara pruga, a do 2025. nabaviti 70 novih vlakova. Do Splita bi se tada trebalo stizati za 4 sata, a prema Rijeci juriti 160 kilometara na sat

Pola se grada okupilo potkraj kolovoza 1862. godine na zagrebačkom kolodvoru na koji se dovezla prva lokomotiva. Svi su htjeli uživo vidjeli to tehnološko čudo, zadimljenu kočiju, kako su je neki nazvali, pristiglu iz smjera slovenskog Zidanog Mosta. Na željeznicu se gledalo kao na šansu za razvoj i u Beču se lobiralo za što više kilometara pruge po Hrvatskoj, posebno prema Dalmaciji, Istri i Slavoniji.

Danas, 160 godina poslije, za željeznicu se lobira u Bruxellesu. Nakon što su sagrađene autoceste i otvoren Pelješki most, Vlada je najavila desetljeće ulaganja u željeznicu. Je li na pomolu nova željeznička revolucija u Hrvatskoj?

Komentara 33

MA
maximinimax
07:01 04.09.2022.

Na pomolu je nova pljačka

Avatar Dragovit
Dragovit
08:56 04.09.2022.

Hoće li se napokon željezničkom prugom Istra spojiti s maticom Hrvatskom ili će tih približno 15 km pruge i dalje ostati nedosanjani san?

MI
mikrogrizzly
07:13 04.09.2022.

Nije moja dosjetka nego grčki ministar je svojedobno izjavio da je za grčki proračun više povoljno da svakom potencijalnom putniku plati taxi na dotičnoj relaciji nego da i dalje financira grčku željeznicu.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?