Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Gourmet

Znate li zašto je na etiketi Stročeškog piva ilustracija - ždrala?

Pivo iz ždralovog grada dobilo je novi vizualni identitet. Na etiketi Staročeškog piva od sada se u prvom planu nalazi ždral
23. kolovoza 2018. u 09:00 0 komentara 596 prikaza
Staročeško pivo
Foto: PR FOTO
Pogledajte galeriju 1/4

Prirodno meka izvorska voda sa obronaka Papuka, tradicionalna receptura i tehnologija proizvodnje piva čeških doseljenika daruvarskog kraja, čine Staročeško pivo izvornim predstavnikom plzenskog tipa piva u Hrvatskoj. Okus Staročeškog piva obilježava cvjetna aroma hmelja i naknadni gorko trpki okus koji se zadržava na nepcu nakon konzumiranja.

Cannabeer pivo s aromom kanabisa Dani piva u Daruvaru Prvo `zeleno`pivo sa ekstraktom kanabisa Cannabeer

Staročeško svijetlo, crveno i bock pivo odnedavno imaju posebno dizajniranu etiketu s vrlo modernom ilustracijom ždrala.

Iza ove ideje stoji stoljetna tradicija i duboka simbolika. Naime, davne 1765. godine kraljica Marija Terezija je grofu Antunu Jankoviću dala potvrdu nasljednog plemstva i pridjevak daruvarski zbog ždrala u svom obiteljskom grbu (na mađarskom "Ždralov grad"; - daru=ždral + var=grad). Položaj ždrala, okrenut na desnu stranu i s podignutom nogom, predstavlja stalnu budnost na straži. Antun plemeniti Janković podigao je 1840. godine i Pivovaru Daruvar koja od tada pa sve do danas kontinuirano proizvodi pivo, i to u samom središtu grada zbog čega ona danas nosi naziv najstarije hrvatske pivovare. Naziv Staročeško pivo prvi puta se pojavljuje 1893. godine što ga čini jednim od najstarijih pivskih brendova u Hrvatskoj.

Pivo dobro je znati Pijete pivo iz boce? Evo zašto ne biste trebali

Nije zato niti čudno da se dizajnerski tim pripremajući novi vizualni identitet Staričeškog piva odlučio upravo ždralu dati dominantnu poziciju. 

- Kako je zaštitni lik već bio ždral, smatrali smo da bi mu trebalo dati nekih ljudskih osobina i sve to oplemeniti s malo humora. U konačnici mislimo da smo uspjeli. Jedan ždral tako je proletio na motoru, drugi se gospodski zacrvenio, dok je treći odlebdio u svemir, objasnila je Jelena Simić, ilustratorica i dizajnerica iz kreativne agencije Pakeraj.

Pivo u smeđim bocama

Za proizvodnju Staročeškog piva Pivovara Daruvar danas koristi sirovine, koje su prirodne i proizvedene u Hrvatskoj, a Pivovara tradicionalno toči Staročeško pivo u smeđe boce, jer filtrira svjetlost i zadržava proizvedeni miris i okus piva.

Proizvodnja pivovare Daruvar 90-ih godina, dakle u vrijeme Domovinskog rata, dosezala i do 250.000 hektolitara. Danas Pivovara Daruvar zauzima šesto mjesto po proizvodnji u Hrvatskoj sa stalnim trendom rasta. Ova je pozicija vrlo izazovna kada se uzme u obzir da se radi o manufakturnoj proizvodnje piva koju danas poznajemo kao zanatsko odnosno craft pivo. Pivovara Daruvar osim
Staročeškog, koje iako lager u Pivovari Daruvar se proizvodi po tehnologiji manufakture i odležavanja, ima i craft brend liniju Peti element, koji osvaja od svoga pojavljivanja na tržištu, od 2104. osvaja ljubitelje zanatskog piva u Hrvatskoj. Brend liniju Peti element čini 10 vrhunskih craft piva: Aba, Lela, Bart, IIpa, Gerweiss, Stout 4.2, Woodoo 0.33, Bonner, Whey Beer (proteinsko pivo) te nova piva Green power s dodatkom industrijske konoplje, prvo takvo pivo u Hrvatskoj, i kiselo pivo s dodatkom koncentriranog soka maline Weissvery.

investicija Vlasnik pivskog brenda Corona ulaže četiri milijarde dolara u kanadskog proizvođača kanabisa

Proizvodnja u Pivovari Daruvar kontinuirano raste pa je tako u prvih šest mjeseci 2018. godine zabilježen porast proizvodnje od 15 posto. Na unapređenju tržišnog pozicioniranja Staročeškog također se sustavno radi zbog čega je njegova prodaja u prvom polugodištu 2018. porasla za odličnih 25 posto.

„Kontinuirani rast rezultat je reorganizacije i stalnih napora menadžmenta u pronalaženju pravih poslovnih odgovora na izazove izuzetno zahtjevnog pivarskog tržišta u Hrvatskoj“, objašnjava uspjeh Siniša Lukač, direktor Pivovare Daruvar i dodaje da je u 2017. godini Pivovara Daruvar ostvarila rast od 36 posto.

„Osim temeljnog upravljanja odnosima s kupcima koja se bazira na kvaliteti proizvoda odlučili smo se na osobni pristup kupcima, a rezultat toga je međusobno povjerenje, a posljedica i navedeni rast. S obzirom na globalnu popularnost piva i recentne trendove ekspanzije craft pivarstva u Europi i svijetu, Pivovara Daruvar se svojim proizvodima i kvalitetom želi nametnuti kako vodeća
craft pivovara u Hrvatskoj i regiji“, otkrio je poslovni ambiciozni cilj Pivovare Daruvar njezin direkor Siniša Lukač.

A1
BRZINA JE VRLINA
3 razloga zašto je 5G tehnologija bitna za budućnost gaminga
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.