Sve veća popularnost internetskog šopinga, o čemu svjedoče rekordne brojke za prvih šest mjeseci ove godine, i borba s recesijom natjerali su vrhunske modne dizajnere da letvicu, kada je ekskluzivnost u pitanju, spuste znatno niže.
Ključ je u jeftinoći
Izlete u tzv. street (uličnu) modu vrhunskih dizajnera započeo je Karl Lagerfeld koji je za H&M dizajnirao jednostavnu i cjenovno svima prihvatljivu kolekciju koja je razgrabljena u svega nekoliko sati. Najnoviji hit, ovoga puta na internetu, jest Narciso Rodriguez, koji je specijalno za stranicu ebay, najpopularniju kada je šoping u pitanju, dizajnirao jednostavnu žensku kolekciju koja se sastoji od osam komada, a najskuplji stoji 300 dolara (oko 1700 kuna). Inače, Rodriguez je poznat i cijenjen dizajner za one dubljega džepa, a u zvjezdanu orbitu bacila ga je pokojna Carolyn Bessette koja se za Johna Kennedyja Juniora udala u Rodriguezovoj jednostavnoj bijeloj vjenčanici. Nakon toga svaka trendseterica morala je u ormaru imati barem jedan komad s potpisom mladog dizajnera, a za cijene od nekoliko tisuća dolara nije se ni pitalo.
Rekordna prodaja
I prva dama Amerike Michele Obama ljubiteljica je Rodriguezova dizajna, međutim, recesija je drastično smanjila potražnju za ekskluzivnim haljinama pa se Rodriguez dogovorio s ebayom o lansiranju ekskluzivne kolekcije. Osmodijelna linija prvog je dana zbog silne navale srušila stranicu, a promet od 60 tisuća dolara u jednom danu natjerao je druge da razmisle o sličnom projektu. Zlobnici pak tvrde da Rodriguez na ovaj način “prostituira” modu i da baca “bisere pred svinje”. Modni kritičari pak puni su hvale za dizajnerovu “low cost” kolekciju.