Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Kućanstvo na prehrambene proizvode troši oko 1900 kuna

Kućanstvo u prosjeku mjesečno potroši na prehrambene artikle i proizvode svakodnevne potrošnje oko 1900 kuna, što je manji pad u odnosu na 2010. godinu.
15. ožujka 2012. u 12:49 1 komentara 9 prikaza
'unu zagreb...24.10.2006. ...potrosacka kosarica...kolica...trgovina...kupnja... Foto:Antonio Bronic'
Foto: 'Antonio Bronic'

Analiza potrošačkih navika u maloprodaji, koju je napravio GfK Hrvatska, pokazuje da četiri od pet ispitanih kupuju proizvode svakodnevne potrošnje u Konzumu što ga svrštava na prvo mjesto prepoznatljivosti trgovačkih lanaca. U zadnja tri mjeseca prošle godine ispitanici su, njih 66 posto, najčešće odlazili u kupnju u Konzum, a među prvih pet lanaca nalaze se i Lidl, Kaufland, Plodine i DM. Hipermarketi su najpopularniji oblik trgovine i u njima je zabilježen rast potrošnje od 8 posto, a slijede ih supermarketi.

Kupci, njih 55 posto, najviše posjećuju trgovine koje su najbliže njihovu mjestu stanovanja ili poslu, dok 35 posto ispitanih tvrdi da ih privlači širina asortimana kao i prihvatljive cijene. Svaki drugi potrošač odlazi u nabavu u različite trgovine, dok je svaki četvrti potrošač lojalan trgovini u kojoj svakodnevno kupuje.

U nabavu automobilom 50 ispitanih ide često, a 20 posto povremeno. Gotovina je najčešći oblik plaćanja pa tako 73 posto kupaca plaća novcem, a oko 27 posto plaća karticama.

Kućanstvo u prosjeku mjesečno na prehrambene artikle i proizvode svakodnevne potrošnje potroši oko 1900 kuna, što je manji pad u odnosu na 2010. godinu. Iznosi su najviši u Dalmaciji i Zagrebu, a najniži u Slavoniji gdje iznose 1300 kuna i u sjevernoj Hrvatskoj gdje iznose oko 1500 kuna. Svega 20 posto kućanstva troši više od prosjeka, a 64 posto potrošača u kupnju ide s popisom potrebnih proizvoda, no samo ih polovina uspije kupiti samo ono što su zapisali.

Mjere štednje ubrzale su rast robnih marki pojedinih trgovačkih lanaca pa ih tako kupuje oko 80 posto ispitanih, od čega se 20 posto izjašnjava kao redoviti kupac takvih proizvoda. Loyalty kartice ima oko 70 posto potrošača, a najraširenija je Konzumova nakon koje slijedi ona DM-ova.

Čak 76 posto kupaca informira se putem letaka u sandučiću, a 55 posto ispitanih informacije prikuplja iz oglasa na televiziji.

Hrvatska - Španjolska
SLAVE NASLOV
Pogledajte što španjolski mediji pišu nakon pobjede, dotaknuli se i hrvatskog ponosa
PoKRENI
PONOSNO VOLONTIRAMO
Korporativnim volontiranjem do boljih promjena u društvu
  • mica1111:

    ...ma samo da mi je znati tko je radio ovo istraživanje...pa ja trošim 4 puta više...pa ako mjesec ima 30 dana,svaki dan minimalno na hranu potrošim 200 kuna...a često je to i tristo kuna... ...kako se može jesti za 1900 ... prikaži još! kuna mjesečno,meni nije jasno...što valjda samac?